1v 2kk kuume ja limainen yskä (oksentelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äippä

Vieras
Koska pitää huolestua?
Tytölle nousi yöllä kuume, aamulla oli 38,2, normaalisti lämpö alle 37.
Valvottiin koko perhe yöllä kun pienellä niin limainen yskä että oksentelee.

Sikainfluenssaa ja kaikkea liikkeellä, mutta en haluaisi ryhtyä turhaan panikoimaan..
Annoin pienelle supon ja oon yrittänyt juottaa paljon nestettä kun ruoka ei oikein maistu. Maitoa oon vältellyt kun eikös se vain tee limasta sitkeämpää?

Sängyn pääty on kohotettu ja aamulla höyryhengiteltiin.
Ennen kaikkea kyselen että koska lääkäriin jos sellaseen on tarvetta?

No jos kuume jatkuu korkeana muutaman päivän, jos lapsen vointi romahtaa, jos on vakavia hengitysvaikeuksia, jos ei juo riittävästi... Siis ihan normaalisti arkijärjellä seuraat tilannetta. Eniten itse tarkkailisin mahdollisia keuhkokuumeen oireita.

No meillä on tuota ihan samaa ollut nyt... Itseltäni lähti viime viikolla ääni ja ollut siitä asti inhottava räkälimayökkö-yskä. Ei muuta. Esikoisella oli myös yskää. 4veeltä lähti ääni torstaina ja tuli se yskä, perjantaina nousi kuume jota ei tänään aamulla enää ollut ja yskäkin alkaa olla jo parempi. Samoin ääni.

1,5v yski jo viime viikolla, mutta lauantaina vasta nousi illalla kuume, tänään aamulla 37,2 enää.

Missään vaiheessan en ole vielä ajatellut, että pitäisi lääkäriin mennä. Sinun lapsesi lämpö ei kuulosta korkealta. Tuo hädintuskin on lapsella vielä edes kuumetta. Eikös lapsen kuumeenraja ole 38? Eli toi on nippanappa sen yli.

Meillä noi likat on sellaisia ja itsekin, että limaa yskiessä herkästi voi tulla oksennus.

Kylmää juotavaa, maito tosiaan lisää limaa. Meillä kuopus imetyksellä eli hän toki on sitä rintamaitoa saanut, mutta minä en mitenkään sitä rinnastakaan lehmänmaitoon.

Ja ei - enpä ole ajatellut missään kohtaa että tästä taudista voisi possuja syyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No jos kuume jatkuu korkeana muutaman päivän, jos lapsen vointi romahtaa, jos on vakavia hengitysvaikeuksia, jos ei juo riittävästi... Siis ihan normaalisti arkijärjellä seuraat tilannetta. Eniten itse tarkkailisin mahdollisia keuhkokuumeen oireita.

??? Mikä tuossa sinusta viittaa keuhkokuumeeseen? Ihan tavallinen flunssa.

Alkuperäinen kirjoittaja eipäs hysterisoida:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

??? Mikä tuossa sinusta viittaa keuhkokuumeeseen? Ihan tavallinen flunssa.

No jos on kuumetta ja limaisuutta. Enkä ole sitä mieltä, että joka pihausta tarkkailisin, mutta onhan se lapselle rankka tauti ja mielellään liian aikainen kuin liian myöhäinen puuttuminen on paikallaan. Meillä ollut lapsella keuhkokuume, eikä lämpö noussut yli 38,5 asteen.

Yhteistyössä