1v.1kk heräilee öisin itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heräilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heräilijä

Vieras
Ennen koko yön heräämättä nukkunut tyttö on varmaan n. kuukauden verran heräillyt harva se yö 1-4 kertaa itkemään. Tuntuu olevan yleensä ihan unessa, joskus kuitenkin istuu sängyssä.
Joskus hiljenee ihan itse, mutta yleensä menen luokse, etsin tutin suuhun ja se riittää. Hiljenee samantien(onneksi!).
Itku ei ole kovin kovaa, vaan lähinnä sellaista yhyy-tyylistä. :)
Taitaa nähdä pahaa unta, vai mitä mieltä olette? Milloinkahan tämä loppuu? On ennen nukkunut hyvin, edes kävelemään lähtö ei aiheuttanut uniongelmia.

Meillä sama juttu. Tyttö nyt 1v 1kk. Viime yönä tosin en saanut häntä millään uudestaan nukahtamaan. Valvottiin ja itkettiin juuri sellaista "yhyytä" kaksi tuntia. Sain neidin nukahtamaan uudestaan vasta kun annoin maitoa pullollisen.
Vähän meinaa masentaa, kun juuri ollaan onnistuttu jättämään yösyönti pois..

Normaalisti riittää kun silittää hetken selästä, niin on taas unessa. Toisina öinä itkee taas niin hysteerisesti, että voisi luulla että päätä leikattaisiin. Unesta varmaankin on kyse tai kasvukivuista tai tai.. Mistä sitä ikinä tietää.. Joka tapauksessa olen hänen huoneeseensa aina mennyt, kun itkua on kestänyt useamman minuutin ja silittänyt takaisin uneen..

Meillä oli tuollainen heräilykausi juuri tuossa 1v paikkeilla. Neiti oli aikaisemmin nukkunut hienosti yöt läpi, mutta sitten kaikki muuttui. Meillä heräilykausi kesti n.3kk ja olin jo aivan epätoivoinen. Tyttömme heräsi aina noin 02.00-03.00 aikoihin ja saattoi itseskellä 2 tuntiakin...Saattoi nukahtaa syliin, mutta takaisin sänkyyn laskettaessa heräsi aina uudelleen ja alkoi raivota...Maito auttoi joskus. En koskaan keksinyt syytä moiselle kaudelle, joka loppui ihan seinään eli yht äkkiä tyttö alkoikin taas nukkua ja nukkuu edelleen (nyt 1v8kk). Ilmeisesti hampaat ja eroahdistus vaivaavat tuossa iässä. Toivottavasti teilläkin helpottaa yöt pian. Jaksamista!

...et oisko tän ikäsillä äly ja mielikuvitus niin paljo aiempaa kehittyny,et yöllä pitää päivän tapahtumia sit käyä läpi ja nukkua levottomammin...

Meillä myös samanikäinen poika heräilee ja itkee vähän, ei syö enää yöllä.
Jätin maitopullon kuukausi sit pois. Tutin laitolla tai silittelyllä on hiljentyny.Joskus oon antanu mukista vettä,ni sit jatkanu unia.
Meiän pojalla on kyl kävelynopettelukin meneillään.Eli motorisesti vilkas kausi tuo myös levottomuutta öihin.
Mulla on kolme lasta,ni kyllä ne tuossa puolentoista vuoden-2-v. paikkeilla on aika hyvin täydet yöunet nukkunu.Tosin 3-vuotiaskin välillä herää painajaisuniin yöllä.Mut pääsääntösesti nukkuu hyvin.

Yhteistyössä