1v 1kk 5vrk:ta erossa vanhemmista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juup

Vieras
Meijän poju on nyt 10kk mut kyselen jo näin etukäteen et pärjääkö 1v 1kk ikänen 5vrk:ta mummojen hoteissa.. Olen lähdössä mieheni kans ulkomaille kun poju on tuon reilu 1 vee ja jotenkin rupes arveluttamaa et onko tuon ikänen liian pieni niin pitkään eroon. Mummit on kyllä pojan kanssa tosi läheiset mut....? kokemuksia?

Meillä tyttö 2v oli isänsä kanssa viikon, kun olin sairaalassa. Täytyy sanoa että ellei pakko olisi ollut, niin en olisi lasta jättänyt niin pitkäksi ajaksi. Meillä auttoi se että tyttö löysi mun valokuvan ja tyytyi siihen kun ei muuta voinut ja pääsi välillä katsomaan, että tiesi missä äiti on. Mutta on se hirvittävän pitkä aika pienelle, jolla ei ole aikakäsitystä, millon se äiti/isä/molemmat tulee. Toisaalta taas mies on välillä reissuissa, ne tyttö jotenkin paremmin hyväksyy kuin mun poissaolon.

Varmasti pärjää, tosin itse en raaskisi olla erossa. Eli lapsi pärjäisi meillä, äiti ei... :/ Ei noin pienellä ole vielä kovin selkeää käsitystä ajasta, tosin 5vrk on aika pitkä aika. Itse varmasti totuttaisin pikkuhiljaa niin, että lopulta ennen reissua olisi ollut esim. muutaman yön yökylässä. Nauttikaapa matkasta, jos päätätte lähteä, eli mieti tarkasti ennen lähtöä, jottei loma mene pohdiskeluun lapsen pärjäämisestä!

t:äiti, joka on jättämässä poikaa yökylään ensimmäistä kertaa noin kaksi vuotiaana (eli ääritapaus :whistle: )

Hei!

Halusit positiivisia kokemuksia. Tässä yksi sellainen tulossa. En koe olevani huono äiti vaikka olen seuraavalla tavalla toiminutkin. Eli en kaipaa kenenkään tuomioita asiasta. Jokainen toimii omalla hyväksi kokemallaan tavalla.

Eli meidän tyttö oli pikkusta vaille 10kk, kun hän oli ensimmäisen kerran viikon tätinsä hoidossa. Itse olimme ulkomailla lomareissulla. Lomalta palattuamme tyttö oli hymyssä suin vastassa. Sen jälkeen sama on toistunut joka vuosi, eikä lapsemme ole mitenkään siitä kärsinyt. Päinvastoin, osaa olla luontevasti erilaisten ihmisten kanssa. Eikä minnekään yökylään meno tunnu yhtään hankalalta, monesti itse ehdottaa, että voisi mennä mummolaan yöksi. Ei tietenkään aina toimita kuten lapsi ehdottaa. Joskus on myös töiden vuoksi sellaisia tilanteita, että hoito ei järjesty muuten kuin menemällä jonnekin yöksi.

Eli todellakin, jos lapsi on siihen valmis niin kyllä siitä selviää. Eri asia on sitten se, jos itselle tulee ikävä lasta. Ja luonnollistahan se on, että ikävä tulee. Mutta siitä kyllä selviää!!

=) =)

Jos päätätte lähteä ilman lasta, mukavaa matkaa!! B)

Oih kun kateellinen teille joilla tollanen onnistuu et voi jättää noinkin pitkäks aikaa lapsen hoitoon!! vaikka en tiedä jättäsinkö vaikka tilaisuus olis,mut eiköhän se riipu lapsestakin vähän pärjääkö ja onko ollut muidenkin kuin vanhempiensa kans ja kuinka paljon!! meidän poju 1v2kk on ollut ainoastaan äitinsä ja isänsä kans eikä yhtään yötä erossa molemmista vanhemmistaan eikä kyl tulis kuuloonkaan...ei pojan eikä äidin/isän :heart: juu olis kiva jos olis joku luottohoitaja(mummo,pappa,kummi tai joku?) mut ei nii ei eikä tuu!!
en kyl kuitenkaa uskaltas noin pitkäks aikaa jättää,mut tää onki meidän tilannne kun poika ei ole edes tottunut muihin hoitajiin eikä pärjäis muiden kans!!

HYVÄÄ LOMAA teille jos lähdette kaksin :D tai vaikka kolmisin :D

Pelkkiä hyviä kokemuksia meillä! Neito ollut ihan vauvasta (n.5kk) yhden yön kyläilyillä tosi usein ja tottunut siihen erittäin hyvin. Heiluttaa vaan iloisesti kun saa jäädä mummulle ja vaarille. Molempia isovanhempia on vaivattu suht tasapuolisesti ja tyttö luottaa varavanhempiin täysin, eikä osoita mieltä kun haetaan taas kotosalle. Myös yhden pitemmän ajan, viisi vuorokautta, ollut hoidossa ilman ongelmia. Meille tulossa kans pidempi reissu ilman lasta, mut uskoisin muksun selviävän siitä paremmin kuin vanhempiensa :/ Totuta ajoissa niin menee varmasti hyvin!!

Sukulaispoika on ollut meillä kun vanhempien lomasuunnitelmat vähän yllättäen muuttuivat ja reissusta olisi tullut pojalle liian rankka. Meillä lapsi sai säännölliset ulkoilut ja unet.

Kuulostele mummojen tyyliä olla lapsen kanssa. Jos he eivät hermostu lapsen itkusta ja ikävästä, kaikki menee varmasti hyvin. Kokeile vaikka etukäteen niin että menette yhdessä mummolaan ja lähdetkin viihteelle/lenkille ja tulet vasta kun lapsi on jo nukkumassa. Samalla saa mummokin vähän kokemusta ja ehkä kyselee lisää hoito-ohjeitakin.

En olisi uskaltanut edes kuvitella. Tytö oli alle vuotiaana pariin otteeseen muutaman tunnin ilman minua (siis 4h ja 3h ihan täsmälleen) ja oli huutanut kuin syötävä taukoamatta. On edelleen, 3½-vuotiaana, niin äitiäitiäitiii että hermo menee. Kerran puhuin yökylässä olemisesta, että millaista se olisi... tyttö pillahti itkuun pelkästä ajatuksesta.

POika on "rennompi" tapaus, pärjäisi varmasti, mutta eipä ole tuon tytön takia ollut tarvetta viedä yökyläilemään ketään.

Iltaa ja nukkumaanmenoa on ollut anoppi hoitamassa pari kertaa. Viimeksi vaan lähtiessään jupisi, että ens kerralla hän kyllä miettii toisenkin kerran ennen kuin suostuu... Olis vaan tarvetta parin viikon päästä. Joko se olis unohtanut joulukuisen? :whistle: