.

Rukoilijasirkka
No sinuna mä ehkä sanoisin, että " hei kivaa kun leikitte pienenkin kanssa, mutta älkää enää viekö sitä pois pihasta minun tietämättä, koska silloin pelästyn, missä lapsi on."

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Rivarin takapihastako tms haki, vai leikkipihassako oli?

Mä sanoisin tytölle (sille isommalle) että mukavaa kun hän leikkii pienen kanssa, mutta pitää aina muistaa kysyä lupa sinulta.
Mä istun tässä meidän omassa pihassa, leikkivät pääosin tossa n 7-8 m päässä olevalla taloyhtiön yhteisellä hiekkalaatikolla. Muoks johon mulla siis suora, erittäin hyvä näköyhteys.

vieras
Sanoisin sille isommalle tytölle, että vanhemmilta pitää kysyä lupa, ennenkuin vie sinun lastasi pihasta mihinkään. Ja kiittäsin siitä että laikkii pikkuisen kanssa :)

vieras
Pikkuisen raflaavan otsikon tuohon kehitit, mutta ehkä halusit huomiota...

Itse juttelisin lasten kanssa, että näin pientä ei vielä saa ottaa mukaan leikkeihin oman pihan ulkopuolelle, jos ei ole vanhempien lupaa. Ja keskustelisin siitä miksi, mitä riskejä yms. Enkä kutsuisi sitä kidnappaukseksi! En sen kummemmin reagoisi, mutta kunnon keskustelut kävisin. No joo, jos lapset eivät suhtautuisi asiaan vakavasti eivätkä kuuntelisi, kävisin mummon juttusilla.

ahaa
no et kyllä kovin hyvin huolehtinut lapsestasi kun pääsi noin lähtemään ja et voi sanoa noin pienestäsi että ei koskaan lähde pihasta....sun pitää kattoa sen perään

v
Ja ei kyllä mun mielestä 7-vuotias vielä ymmärrä mitä riskejä on ottaa 2-vuotias vähän kauemmas keinumaan. Se ymmärrys kehittyy vasta vähän myöhemmin. Työskentelen 6-7 -vuotiaiden kanssa, enkä pidä heitä kypsinä ymmärtämään riskejä tässä asiassa. Ainakaan suurinta osaa lapsista, ja ovat siis ihan normaaleja lapsia.vieras

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
no et kyllä kovin hyvin huolehtinut lapsestasi kun pääsi noin lähtemään ja et voi sanoa noin pienestäsi että ei koskaan lähde pihasta....sun pitää kattoa sen perään
Huomasinhan mä että se lähti, missä ongelma? Ei mulla ollu tarvetta heti juosta perässä enkä sieltä puistostakaan hakenu pois, vaa annoin lasten tulla omaa vauhtiaan ku näin, että kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä tyttösi on saattanut lähteä isompien peräänkin. Mutta sanoisin noin niinkuin Pesky Pixie.
Mä näin ku tässä pihalla kävelivät käsi kädessä, isompi tyttö vei :)

Mutta voisinhan mä silti asian muotoilla niin, ettei lapsi tunne oloaan syytetyksi. Koska pieni mahdollisuus silti on, että Evelyn on lähteny heidän peräänsä omatoimisesti. Jos vaikka sanoisin, että Evelyn on liian pieni lähteäkseen pihalta ilman äitiänsä, että jos Evelyn lähtee seuraamaan teitä niin tulkaa sanomaan mulle...? :p

En vaa haluais pahoittaa tuon isomman tytön mieltä kun on niin hyvin tässä ollut, pitänyt jöötä ku pienemmät on pistäny välillä hiekkatappelua pystyyn yms :D

Alkuperäinen kirjoittaja seli seli:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
Mutta eihän se mihinkään kadonnu? Tuossa ihan vieressä oli, kulman takana.

Niinkuin joku/jotkut sanoikin, ei 7v (välttämättä) tajua riskejä. Ja ei varmaankaan osaa ajatella ettei tyttösi saa lähteä mukaan ku kummikinkin "yksin" oli siinä leikkipihassa. Joten ei mitään puhutteluja, vaan nätisti sanoa ettei noin pieni voi vielä lähtä ilman aikuista leikkipuistoon.

juuti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lapsi oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, että kadotit hänet.
Miten niin kadotin? Jos lapsi on eri huoneessa kuin sinä, niin onko lapsi kateissa?
Ulkona on hieman enemmän pinta-alaa hukata lapsi kuin sisällä.
ja kyllä noin pieni lapsi pitää sisälläkin ottaa mukaan joka paikkaan, vessaan yms..

Yhteistyössä