• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

170 euroa viikoksi - pärjäisitkö?

  • Viestiketjun aloittaja vieno
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
saa olla jotenkin talous perseellään jos ei tolla viikkoa pärjää!!
No, meillä on, sillä minä en oikeesti käsitä, mihin meidän rahat menee. Miehen ja mun palkat yhteensä n. 4500 + lapsilisiä 200 =4700. Laskut + asuntolaina 3000. Jää 1700. Ruokaan 500, kahden auton bensoihin 250-300. Pitäis jäädä vielä 900, mutten käsitä, mihin ne menee. Ja oikeesti olen palkkapäivästä lähtien sydän syrjällään, ostan kirpparilta vaatteet, lasken ja lasken...Ainut vaihtoehto on, että mies tuhlaa salaa.
Kai teillä nyt muitakin menoja on...? Meillä noiden lisäksi mm. puhelinlaskuja, kotivakuutus, autovakuutukset, lapsen vakuutusmaksut, lehtitilaukset, lapsen kirjakerho, lääkäri/lääkkeet yms. yms.

Lisäksi nyt on epäsäännöllisesti kampaaja, vaateostoja, kodin hankintoja....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
saa olla jotenkin talous perseellään jos ei tolla viikkoa pärjää!!
No, meillä on, sillä minä en oikeesti käsitä, mihin meidän rahat menee. Miehen ja mun palkat yhteensä n. 4500 + lapsilisiä 200 =4700. Laskut + asuntolaina 3000. Jää 1700. Ruokaan 500, kahden auton bensoihin 250-300. Pitäis jäädä vielä 900, mutten käsitä, mihin ne menee. Ja oikeesti olen palkkapäivästä lähtien sydän syrjällään, ostan kirpparilta vaatteet, lasken ja lasken...Ainut vaihtoehto on, että mies tuhlaa salaa.
Kai teillä nyt muitakin menoja on...? Meillä noiden lisäksi mm. puhelinlaskuja, kotivakuutus, autovakuutukset, lapsen vakuutusmaksut, lehtitilaukset, lapsen kirjakerho, lääkäri/lääkkeet yms. yms.

Lisäksi nyt on epäsäännöllisesti kampaaja, vaateostoja, kodin hankintoja....
Eikä, kun tuossa 3000:ssa on kaikki laskut. Ei paljon käteisellä tehdä kodin hankintoja. Silti joka kerta kuun lopussa on tilanne, että tilillä 200-400 euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
saa olla jotenkin talous perseellään jos ei tolla viikkoa pärjää!!
No, meillä on, sillä minä en oikeesti käsitä, mihin meidän rahat menee. Miehen ja mun palkat yhteensä n. 4500 + lapsilisiä 200 =4700. Laskut + asuntolaina 3000. Jää 1700. Ruokaan 500, kahden auton bensoihin 250-300. Pitäis jäädä vielä 900, mutten käsitä, mihin ne menee. Ja oikeesti olen palkkapäivästä lähtien sydän syrjällään, ostan kirpparilta vaatteet, lasken ja lasken...Ainut vaihtoehto on, että mies tuhlaa salaa.
Kai teillä nyt muitakin menoja on...? Meillä noiden lisäksi mm. puhelinlaskuja, kotivakuutus, autovakuutukset, lapsen vakuutusmaksut, lehtitilaukset, lapsen kirjakerho, lääkäri/lääkkeet yms. yms.

Lisäksi nyt on epäsäännöllisesti kampaaja, vaateostoja, kodin hankintoja....
Onhan tuossa mainittu että laskut + asuntolaina, eli kaiketi tuo LASKUT käsittää just nuo mitä luettelit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
No nyt tiliotteet esille ja katsotte, mihin teidän rahat uppoaa!
Jos on ruokittavana 2 aikuista, 3 lasta, kani, 3 kissaa, koira, kana, kukko, 2 ponia ja 2 hevosta, ja omakotitalon + kahden auton kulut, niin ei siihen kuule tiliotetta tartte tietääkseen, mihin tuollainen summa viikossa menee, jos riittääkään...
 
No niinpä olikin. Mulla menee yllättävän paljon kuukaudessa kaikkiin pikkujuttuihin rahaa. Ne ei tunnu isoilta kertaostoilta, mutta yhteenlaskettuina ovat iso potti. Esim: lehtien irtonumerot, kahvilassa käynnit, meikit...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
No niinpä olikin. Mulla menee yllättävän paljon kuukaudessa kaikkiin pikkujuttuihin rahaa. Ne ei tunnu isoilta kertaostoilta, mutta yhteenlaskettuina ovat iso potti. Esim: lehtien irtonumerot, kahvilassa käynnit, meikit...
Vaan kun minä olen niin ahdistunut tästä meidän rahatilanteesta, etten osta itselleni yhtään mitään - en ole ostanut moneen kuukauteen. Miehellä menee kyllä työpäivän syömisiin kuussa varmaan satanen, mutta ei sekään selitä tuota.
 
ap
Järjellä ajatellen tiedän, että 1700 eurolla pitäisi pärjätä ihan hyvin, ja suurin osa teistä pärjäisi ja eläisi herroiksi, kuten sanoitte. Mutta miksi ei me? Kuukauden ruokalasku on tuo 500, harvoin menee yli, tiedän, koska näen sen Bonusostoista. Pihtailen oikeesti ihan kaikesta...Mihin meidän rahat katoaa???
 

Yhteistyössä