- 17 pakkasta, veisitkö 1-vuotiaan ulkoilemaan?

  • Viestiketjun aloittaja outi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meill pakkasraja on -30 terveellä lapsella. Aika sit ilman mukaan: aurinkoinen kova pakkassää tai viimainen leudompi, niin jo 15 min tekee oikein hyvää teille molemmille!
 
harmaa
Voihan hetkeksi mennä happihyppelylle, jos viitsii sitä varten pukea. Mutta ei kannata kauempaa olla. Meillä on tänä talvena poski paleltunut vajaa 1-vuotiaalta. Ei kannata riskeerata turhaan. Kasvoja on vaikea suojata.
 
vielä harmaa
Vielä tuohon kommentoisin, että millään villavaatteilla ei saa suojattua kasvoja, nenä ainakin jää pakkaselle alttiiksi. Ja eri asia, jos lapsi on vaunuissa, mutta pulkassa voi paleltua kasvot tosi herkästi. Muutenhan kyllä tarkenee, kun vaan pukee päälle kunnolla!
 
dIIPA
Mä olin 45 min samanikäisen kanssa yksi päivä, puolen tunnin kohdalla olisi jo voinut mennä sisälle, kuolaa ulkona sen verran kun hampaita tulossa että naama jäätyy aivan :-( posketkin oli pienellä ihan jäiset.
Sellaisen pienen pyrähdyksen voi ottaa, itseä kyllä potuttaa se vaateruljanssi puoltatuntia varten, saa ensin itse hiki hatussa vaatettaa sen puoli tuntia itseä ja mukulaa :-D sitten ulos hetkeksi ja taas riisumiset huh huh
Niin no mä oonkin laiskimus :p
 
lapin akka
Alkuperäinen kirjoittaja vielä harmaa:
Vielä tuohon kommentoisin, että millään villavaatteilla ei saa suojattua kasvoja, nenä ainakin jää pakkaselle alttiiksi. Ja eri asia, jos lapsi on vaunuissa, mutta pulkassa voi paleltua kasvot tosi herkästi. Muutenhan kyllä tarkenee, kun vaan pukee päälle kunnolla!
meillä ainaski laitetaan kaulahuivi kasvojen suojaksi,kun on pakkasta
 
Mun henkilökohtainen pakkasraja kulkee n. 15 lämpöasteessa.. Valitettavasti koira ei välitä sääolosuhteista, vaan sen kanssa on pakko mennä, oli keli mikä hyvänsä.

Eli veisin lapsen ulos, mutta vain koiran lenkin ajaksi.
 
Mentäisiin ulos ja varmaankin ihan normaali aika eli tunti puoltoista, riippuen siitä tuulesta.

4v ja 5v on ulkoillut -23 asteen pakkasessa, olivat puol tuntia. Toisella oli kuuma kun tuli sisälle (liikkuu todella paljon) ja toiselle vähän vilu kun ei liiku niin paljoa.
 
toinen akka
Alkuperäinen kirjoittaja lapin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä harmaa:
Vielä tuohon kommentoisin, että millään villavaatteilla ei saa suojattua kasvoja, nenä ainakin jää pakkaselle alttiiksi. Ja eri asia, jos lapsi on vaunuissa, mutta pulkassa voi paleltua kasvot tosi herkästi. Muutenhan kyllä tarkenee, kun vaan pukee päälle kunnolla!
meillä ainaski laitetaan kaulahuivi kasvojen suojaksi,kun on pakkasta
Jep, muistakaa se kaulahuivi!
 
Diiiipa
Mä vielä kysyisin tunkien tähän että mitä teette siellä ulkona tämänikäisen kanssa näillä pakkasilla ? Mun 1v3kk turhautuu kun ei saa paksuilla hanskoilla mistään lapiosta kiinni, pulkassa ei tykkää istua eikä laskea. Täpöttää siellä sitten ja kaatuu jokaiseen lumipaakkuun naamalleen ja huutaa tutti koirankusessa.
 
toinen akka
Alkuperäinen kirjoittaja lapin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä harmaa:
Vielä tuohon kommentoisin, että millään villavaatteilla ei saa suojattua kasvoja, nenä ainakin jää pakkaselle alttiiksi. Ja eri asia, jos lapsi on vaunuissa, mutta pulkassa voi paleltua kasvot tosi herkästi. Muutenhan kyllä tarkenee, kun vaan pukee päälle kunnolla!
meillä ainaski laitetaan kaulahuivi kasvojen suojaksi,kun on pakkasta
Jep, muistakaa se kaulahuivi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diiiipa:
Mä vielä kysyisin tunkien tähän että mitä teette siellä ulkona tämänikäisen kanssa näillä pakkasilla ? Mun 1v3kk turhautuu kun ei saa paksuilla hanskoilla mistään lapiosta kiinni, pulkassa ei tykkää istua eikä laskea. Täpöttää siellä sitten ja kaatuu jokaiseen lumipaakkuun naamalleen ja huutaa tutti koirankusessa.
Touhottaa kaikkea mahdollista, on välillä pulkan kyydissä välillä tekee niitä lumikakkuja tai kävelee muuten vaan.
Meillä tuo saa lapiosta kiinni ihan hyvin. (1v4kk)
 
Diipa
meillä on se peukku aina hukassa hanskasta, ei pysy oikeassa paikassa millään :-( hanskoja ollaan useampaa sorttia koitettu, nyt joku lassien hanska käytössä ja pari muuta. Se käsi muutenkin joutuu usein niin että ei ole koko kättä hanskassa ja lerputtaa tyhjänä se käsiosa. käsi jossain hihassa.
Ihan oikean kokoiset vaatteet on.
vinkkejä otan kyllä vastaan mielelläni
 

Yhteistyössä