17 lasta, ja lisää tulossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lanetti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä haluaisi nähdä tuota naista alasti.. Kroppa varmaan todella kivan näköinen kaikkien noiden raskauksien jälkeen..

Mutta mikäs siinä, jos kerran itse tykkää lapsia tehdä. Minullekin riittää nämä omat kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja rankkaa:
Jos toi äiti siivoaa noi 650 neliötä ite ja hoitaa kersat ite niin hattua nostan

Ei siivoa eikä hoida. Tyttölapset, joista vanhin on jo kohta täysi-ikäinen, tekevät ison osan kotihommista. Plus anoppi tai joku käy pyykkäämässä. Kotiapulaista heillä ei kai ole? Lapset laittaa ruoan. Äiti hoitaa vain vauvoja ja pitää kotikoulua. Äiti on muuten kärsinyt raskauspahoinvoinnista joka raskaudessa.

tää ei tajua miksi pitää olla 650 neliöinen talo 17 lapselle..

Ehkä pikkuisen pienempikin riittäisi.

Hattua nostan hänelle ja kaikille muillekin suurperheiden äideille ja isille. (suurperhe on sellainen, jossa on vähintään 10 lasta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä haluaisi nähdä tuota naista alasti.. Kroppa varmaan todella kivan näköinen kaikkien noiden raskauksien jälkeen..

Mutta mikäs siinä, jos kerran itse tykkää lapsia tehdä. Minullekin riittää nämä omat kaksi.

Mie luulisin että mulle ois tuon härdellin keskellä pienin murhe se, että miltä miun kroppa näyttää :D

Mua ei mikään muu ihmetytä tuossa perheessä niin paljoa kuin se että miten ihmeessä tämän naisen kroppa on voinut kestää kaiken???? ja eikö varmasti kukaan lääkäri ole hältä lastentekoa kieltänyt? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mua ei mikään muu ihmetytä tuossa perheessä niin paljoa kuin se että miten ihmeessä tämän naisen kroppa on voinut kestää kaiken???? ja eikö varmasti kukaan lääkäri ole hältä lastentekoa kieltänyt? :o

Maailmassa on monia monia muitakin naisia, joiden kroppa on kestänyt just saman ja vähän enemmänkin.

Miten lääkäri voisi kieltää ihmiseltä lastentekoa, jos terveys ei uhkaa? Ja miksi pitäisi?

Muuten, minun äidilläni on 15 lasta. Nuorin syntyi, kun vanhin oli 18 vuotias.

Mun sukulaisella on 18 lasta, toisella sukulaisella 15 lasta. Tätä 18 lapsisen perheen äitiä en tunne, lapsista vain osan, mutta tämän 15 lapsisen perheen äiti on ihan älyttömän hoikka ja nätti ja ikää on jotain 50 tai ainakin lähemmäs. Kateeksi käy ajatella, että mä oon vasta nuori ja tämän näkönen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
tää ei tajua miksi pitää olla 650 neliöinen talo 17 lapselle..

Ehkä pikkuisen pienempikin riittäisi.

Hattua nostan hänelle ja kaikille muillekin suurperheiden äideille ja isille. (suurperhe on sellainen, jossa on vähintään 10 lasta)

Heillä ei ole velkaa, joten miksei sitten ottais isoa taloa? Kivahan se on, ja tosi tyylikäs sisältä. Jos miettii, että olohuoneeseen pitää mahtua kaikkien mukavasti, niin eihän siihen sata neliötä ole iso tila, ja se on vasta yksi huone. Ruokailutilan pitkä pöytä vie tilaa melkein vähintään 15 metriä suuntaansa, joten ei sekään huone voi ihan pieni olla.

Tietääkö joku millä rahalle ne elää? Se ruuan määrä, noi viulut ja kaikki... ja mikä talo!

Menestyvää kiinteistöbisnestä, kirjabisnestä yms. Lahjoituksiakin ovat saaneet, muistaakseni viulut esim on lahjoitettu. Kuukaudessa menee ruokaan vain jotain 1500 e.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Tyttölapset, joista vanhin on jo kohta täysi-ikäinen, tekevät ison osan kotihommista. Plus anoppi tai joku käy pyykkäämässä. Kotiapulaista heillä ei kai ole? Lapset laittaa ruoan. Äiti hoitaa vain vauvoja ja pitää kotikoulua.

Siis onko isoissa perheissä (esim lestadiolaisilla ja muillakin) niin, että tytöt saavat aina tehdä suurimman osan kotihommista?! Mun mielestä tosi törkeetä, että lapset jaotellaan jo pienenä niin, että tytöt on piikoja ja pojat saavat mennä kirmata vallattomina. No, jos sellaista esimerkkiä näytetään koko suvussa niin eivät varmaan lapset edes moista kyseenalaista. Mun mielestä vaan todella epäreilua tyttölapsia kohtaan.
Ja jos joku sanoo, että tytöt haluaa osallistua kotihommiin enemmän ni kysynpähän vaan, että onko heidän kotonaan annettu tyttärille pyyteetöntä rakkautta vai onko aina korostettu kuinka hyviä ja rakkaita tytöt ovat kun auttavat kotitöissä. Ja lapsethan imevät esimerkin perheestään, suvusta, yhteisöstä eli kyllä sanatonkin viestintä näyttää esimerkkiä.
Kyllä lasten pitäisi saada näinä päivinä ihan tasa-arvoinen kasvatus!

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Tyttölapset, joista vanhin on jo kohta täysi-ikäinen, tekevät ison osan kotihommista. Plus anoppi tai joku käy pyykkäämässä. Kotiapulaista heillä ei kai ole? Lapset laittaa ruoan. Äiti hoitaa vain vauvoja ja pitää kotikoulua.

Siis onko isoissa perheissä (esim lestadiolaisilla ja muillakin) niin, että tytöt saavat aina tehdä suurimman osan kotihommista?! Mun mielestä tosi törkeetä, että lapset jaotellaan jo pienenä niin, että tytöt on piikoja ja pojat saavat mennä kirmata vallattomina. No, jos sellaista esimerkkiä näytetään koko suvussa niin eivät varmaan lapset edes moista kyseenalaista. Mun mielestä vaan todella epäreilua tyttölapsia kohtaan.
Ja jos joku sanoo, että tytöt haluaa osallistua kotihommiin enemmän ni kysynpähän vaan, että onko heidän kotonaan annettu tyttärille pyyteetöntä rakkautta vai onko aina korostettu kuinka hyviä ja rakkaita tytöt ovat kun auttavat kotitöissä. Ja lapsethan imevät esimerkin perheestään, suvusta, yhteisöstä eli kyllä sanatonkin viestintä näyttää esimerkkiä.
Kyllä lasten pitäisi saada näinä päivinä ihan tasa-arvoinen kasvatus!

Taisin sanoa vähän liian jyrkästi, kai ne pojatkin jotain tekee... Mutta se vanhin tyttö haluaa kuulemma yhtä monta lasta. Ja kätilön ammatista haaveilee... :D

tiedän yhden perheen, jossa (viimisen tietojeni mukaan) on 10 lasta, (yksi lapsi jäi muutama vuosi sitten junan alle) tämä äiti lukenut itsensä raskausten ja lasten hoido ohella kätilöksi..

Thumbs up heille! Jos 17 lapsen ruokkimiseen menee vaan 1500 ? kuukaudessa niin samalla laskutoimituksella kahden lapsen ruokiin menisi runsas satku. Tuo äiti voisi opettaa mulle miten se ton tekee...

Thumbs up heille! Jos 17 lapsen ruokkimiseen menee vaan 1500 ? kuukaudessa niin samalla laskutoimituksella kahden lapsen ruokiin menisi runsas satku. Tuo äiti voisi opettaa mulle miten se ton tekee...

Voihan se olla, että Jenkeissä ruoka on halvempaakin, että samalla rahalla saa enemmän ruokaa. En tiedä kyllä hintatasosta. Ne neuvoo jossain netissä, miten ruokalasku pysyy pienenä. Ne ostaa isoja pakkauksia, eikä käytä merkkituotteita. Sen neuvon ainakin muistan.

Yhteistyössä