169cm/73kg ja paino ei vaan helvetti tipu! Voiko suklaan syönti kohtuudella olla syy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huooh

Vieras
En siis tarvitse neuvoja terveellisestä ruokavaliosta, ruokarytmistä tahi sopivista kalorimääristä, olen niistä varsin hyvin perillä. Kysymys kuuluukin, että voiko päivittäinen suklaapatukka tosiaan estää mun painon putoamisen?

Olen ennen ollut aika kova makean perään ja syönyt sitä huomattavan paljon enemmän. Nykyään syön pienen jäätelötikun tai suklaapatukan päivässä ja olen alkanut harrastaa liikuntaa ihan tosissani. Ruokavalio on muuten kunnossa ja syön noin 1500 kaloria päivässä, tähän siis ei ole laskettu sitä suklaata. Kova salitreeni neljä kertaa viikossa ja kolme kertaa viikossa aamuHIIT tyhjällä vatsalla.

Tiedän myös, että herkuttelun ei tulisi olla jokapäiväistä, muuta voiko tuo suklaa tosiaan olla syy sille, että mitään ei tapahdu? Tuleehan siitä viikossa jo jonkin verran lisäenergiaa, kun päivittäin syö, mutta silti. Kun muutos on muuten niin raju entiseen verrattuna.

Kova salitreeni neljä kertaa viikossa ja kolme kertaa viikossa aamuHIIT tyhjällä vatsalla.

Joo, kyllä sulla ilmeisesti on ylipainoa, mutta oletko mittaillut mittanauhalla itseäsi? Mietin vaan, että kova salitreeni 4 krt/vko on aika paljon + nuo lenkitkin siihen, että luulisi ainakin kiinteytymistä tapahtuvan?

En tiedä sitten, missä sulla mättää, mutta tuolla liikuntamäärällä + päivittäisillä kaloreilla ei pitäisi yhdessä patukalla väliä olla, jos se siis on kohtuullinen patukka ;). Muistan itse, kun treenasin kovasti salilla (no, nykyäänkin), niin oli pirun vaikeeta laihduttaa. Sitä vaan jotenkin tiivistyi :D.

Pitäisikö olla aerobista enemmän? Pitäisikö olla välillä vaihtelua salitreenissä, vähän kevyempää? Onko ruokavalio taatusti ok, proteiinia riittävästi jne.? Siis nämä on vaan heittoja...

[QUOTE="terhi";25521374]Joo, kyllä sulla ilmeisesti on ylipainoa, mutta oletko mittaillut mittanauhalla itseäsi? Mietin vaan, että kova salitreeni 4 krt/vko on aika paljon + nuo lenkitkin siihen, että luulisi ainakin kiinteytymistä tapahtuvan?

En tiedä sitten, missä sulla mättää, mutta tuolla liikuntamäärällä + päivittäisillä kaloreilla ei pitäisi yhdessä patukalla väliä olla, jos se siis on kohtuullinen patukka ;). Muistan itse, kun treenasin kovasti salilla (no, nykyäänkin), niin oli pirun vaikeeta laihduttaa. Sitä vaan jotenkin tiivistyi :D.

Pitäisikö olla aerobista enemmän? Pitäisikö olla välillä vaihtelua salitreenissä, vähän kevyempää? Onko ruokavalio taatusti ok, proteiinia riittävästi jne.? Siis nämä on vaan heittoja...[/QUOTE]

Ei ole senttejäkään lähtenyt, päin vastoin:D No mutta salin jälkeisenä päivänä aina vähän nestettä kropassa. Mä teen 2-jakoisella ohjelmalla, että kroppa tulee treenattua kokonaan läpi yhteensä 2 krt/viikko eli ei se nyt niin paljon ole. Ja sarjapituuksia ja painoja vaihtelen parin viikon välein:)

Sitä tiivistymistä odotellessa, haluan siis lihasta, mutta haluan myös tämän rasvakerroksen päältä pois ja se ei tunnut lähtevän mihinkään, vaikka lihaksissa jotain jo vähän tuntuukin. Mulla on kuitenkin ylipainoa jonkin verran, että luulisi jotain edes lähtevän ja vaa'assa näkyvän.

Mietin tuota aerobisen lisäämistä, mutta tulin siihen tulokseen, että noilla kaloreilla en voi sitä älyttömästi lisätä, muuten ei jaksa. Ja mulle tulee aerobista myös koulu ja työmatkoista miltei päivittäin n. 4km.

No yhdes suklaapatukassa voi olla (riippuu koosta ja aineksista) alle tai päälle 300 kaloria esim. maxi tuplassa on n. 270 kcal. Mut, kun kerrain urheilet paljon ja syöt omaan pituuteesi ja painoosi nähden sopivasti, niin ei luulisi 300 extrakaloria juuri painonpudotusta hidastavan.

Ite en voisi suklaata syödä, mut olenkin lyhyempi ja kevyempi enkä harrasta noin rankkaa urheilua. Peruskulutukseni on 1600kcal/ vrk + liikunnat esim. 30 min maastohiihto 220kcal.

[QUOTE="asiantuntija";25521451]Heh. Hauska asenne. Melkoinen paradoksi. Tiedät miten paino tippuu ruokavalion avulla, mutta silti se ei tipu. Ei pienintäkään mahdollisuutta, että tuossa tiedossa voisi olla tarkistettavaa?[/QUOTE]

Tätä minäkin aloin miettiä. Ja luin tuolta viimeisistä viesteistä, että ap. ei ole laihtunut eikä kiinteytynyt. Kyllä mä vähän ihmettelen tuolla liikuntamäärällä, jos ruokavaliokin on ihan tikissään. Tekisi mieli kyllä pyytää laittaa esim. tämän päivän syömiset...

Jos semeilestäsi on siitä suklaasta kiinni, kokeile syödä rivi tummaa suklaata suklaapatukan sijaan. Se on se kevyempi vaihtoehto johon toipuvana karkkinarkkarina itsekin toistaiseksi tarraudun. Ja tosi hyvää teen kanssa. :D

Joko se sun saliohjelma on tosi huono, etkä sen takia kehity, sä syöt enemmän mitä kuvittelet, tai sit molemmat. Ei ole mahdollista, että treenaisit tehokkaasti 4 kertaa viikossa eikä se olisi näkynyt missään, ja lisäksi syönyt terveellisesti. Ihan ekana pyydät salilta apua sun ohjelman tehostamiseen, ja unohdat sen suklaan. Kannattaa myös pitää ruokapäiväkirjaa, veikkaisin että mussutat pitkin päivää huomaamattasi..

Jos syöt 1500 kcal + suklaapatukan 300 kcal = 1800 kcal, niin sun pitäisi liikkua aika paljon päivässä, että saisit kalorivajetta aikaan. Tunnin salitreeni kuluttaa noin 200 kcal, ei se ole siis läskinpolttoliikuntaa. 7000 kalorin vajaus = 1 kilon laihtuminen. Jos syöt päivittäin 1800 kcal, niin sun kalorivaje ei ole kovinkaan montaa sataa kaloria, joten laihtuminen on väkisinkin aika hidasta.

• Tykkää
Reactions: Calm in the storm
Liian suuret annoskoot ja liian vähäinen määrä aerobista liikuntaa (eli kunnon hikiliikuntaa) voi myös olla osasyynä. Mutta samoin minä ajattelen, että tuo yksi suklaapatukka on jo aika paljon kaloreita..

oikeaoppinen dieetti ruokavalio on haastava ja vaikea ylläpitää. jos haalii tuloksia salilla, on ruokailu kaiken a ja o, siitä ei saa tinkiä. suosittelisin sulle personal trainerin hankkimista muutamaksi kuukaudeksi, oppisit oikeaoppisen syömisen ja treenaamisen.
salitreeni ei tosissaan läskiä polta,vaikkakin lihas kuluttaa enemmän kun läski, mutta se lihas pitää ensin rakentaa :D kun olet aloitteleva niin tekisin sinuna niin, että treenaisin salilla 3x viikossa koko kropan kerralla ja keskittyisin rasvanpoltto liikuntaan. kun tavoitepaino alkaa oleen lähettyvillä keskittyisin enemmän siihen lihaskuntoon ja lihaksen kasvattamiseen.

tiedätkö sä miten kehonrakentajat,fitnesmallit jne dieettaa? semmoiseen ruokavalioon tuis pyrkiä, ei kuitenkaan ehkä niin radikaaliin mutta kuitenkin. syöt dieettaajaksi paljon kaloreita. koko päivän saanti pitäis olla max sen 1500. ja patukat jättäisin suosiolla sinne kauppaan! ja kyllä, se voi olla syy siihen ettet laihdu. lisäksi luultavammin kaikki muukin mitä suuhusi pistät koska et laihdu.

Liikunnalla on laihduttamisessa vain vähäinen merkitys. Jos jättää makeat pois, syö sitten jotain muuta tilalle. Siksi ainoa terveellinen keino on muuttaa ruokailutottumuksia, jolloin saavuttaa normaalipainon yleensä muutaman vuoden kuluessa. Säännölliset ruokailuajat, riittävästi proteiinia.

Jos syöt päivässä 1500 kaloria ja siihen sisältyy suklaapatukka, ei se patukka selitä yhtään mitään. Jos se suklaan energia taas tulee tuohon sinun 1500 kalorin päälle, se saattaa vaikuttaa. DaCapossa alle 100 kaloria, Twixissä lähemmäs 300, jättikokoisissa vielä enemmän jne. Eli mitä suklaapatukoita syöt?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25526072:
Karppaa, mulla tippui 34kg ja koska tämä on elämäntapa, paino on ollut jo kohta vuoden samassa eikä kilot tule takaisin. Nälässäkään ei tarvitse olla ja suklaatakin syön aina silloin tällöin.

Tosin karppaajilla se suklaa on sitten tummaa ;)

Mä aloin karpata 16.1.12 Pituus on 170 ja paino tiuolloin 70kg. Tänään kävin vaa'alla ja paino oli 68,4kg. Katson tarkkaan mitä syön, lenkitän koiraa ja eilen alotin treenaamisen 5kg painojen kanssa. Olen syönyt tänä aikana yhden suklaakeksin ja siitä sain koko illan kestävän päänsäryn! Hiilarit pidän alle 40g:ssa ja ketoosissa olen, kun tikutan joka päivä.

Kannattaa rekata ittensä kiloklubi.fi:hin. Siellä näät oikeasti kuinka paljon syöt ja kulutat! Huijaat itteäs vaan jos MUKA syöt terveellisesti ja liikut paljon ja silti et laihdu...

Yhteistyössä