1630€ viikko kreikan saaristossa heinäkuussa - onko kallis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko kallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24103497]Lämmin ja kuuma on kaksi eri asiaa. Heinäkuussa Kreikka on aivan liian kuuma paikka tehdä yhtään mitään.[/QUOTE]

Ihmiset ovat erilaisia, se mikä sinusta on lämmin tai jopa kuuma voi olla toisen mielestä ihan eri juttu. Meillä mies kulkee t-paidassa talvella ja on kuuma, mulla on 6 kerrosta vaatetta ja palelen. Nyt mulla on sopiva ei yhtään palella =)

[QUOTE="vieras";24103497]Lämmin ja kuuma on kaksi eri asiaa. Heinäkuussa Kreikka on aivan liian kuuma paikka tehdä yhtään mitään.[/QUOTE]

Tietenkin tämä riippuu myös ihmisistä, muttei ainakaan minulle Kreikasssa ollut liian kuuma heinäkuussakaan, kun siellä asuin. Jos oikeasti haluaa Kreikkaan ns. aurinkovarmalle rantalomalle ei kannata lähteä vielä huhtikuussa vaan kesä-syyskuussa. Heinä-elokuu on kaikkein lämpimintä aikaa.

Kyllähän Turun saaristoon tulee tunkua, jos jokainen menee sinne heinäkuussa purjehtimaan.

Vastaus ap:n kysymykseen: ei ole mun mielestä paha hinta. Tuossa satanen suuntaan tai toiseen ei hirveästi heilauta budjettia.

Jos lapset eivät aiemmin ole lentäneet, niin ottaisin ruuat, siinähän sitä näkee miten maistuu. Kentällä jos syö, niin se pitää tehdä pari tuntia ennen koneeseen menoa, että ehtii koneeseen. Kerran meillä meni ruuan tilaamisesta puoli tuntia ennen kuin saatiin annokset. Vastaavasti perille päästyä menee aikaa ennen kuin sitä ruokaa saa.

Meillä ei lapset oo ennemmin ollu lentokoneessa ja mietin, et mitä tapahtuu kun muille tarjoillaan ruokaa ja meille ei, jos jätän pois.. Muistaakseni aikuisten ruuat lennoille oli 12€/hlö ja lapsille sit puolet eli 6€/hlö. On kyl mielestäni aika paljon niistä lentokoneiden pöperöistä. Mietin, et jos ottais jotain pientä evästä ite mukaan (jos siis saa viedä).

Lentokoneruuassa on yleensä pääruoka, pikku salaatti, sämpylää+voi, leivos+kahvi/tee. Meille vanhemmille on riittänyt yleensä yksi ateria puoliksi, mies syö pääruuan ja mä salaatin ja sämpylät..niitä saa lisää(yleensä). Lapsille pääruoka, jugurtti, sämpylää. Lapsien iästä riippuen laittaisin senkin puoliksi. Monesti sitä ruokaa kuiteskin jää. Ja lentokoneessa on muutenkin ahdasta syödä. Sitä paitsi teillä on lyhyt lento. Ota pientä evästä mukaan mistä lapset tykkää.

Minusta on kallis. Tosin helpolla tuossa pääsee kun on valmismatka. Meillä maksoi viime syksynä 1200€ 2 viikkoa sis. Lennot + hotellit aamiaisineen 2 aikuista ja 2 lasta. Toki siihen meni paljon aikaa ja vaivaa että tuohon hintaan löytyi ja lennoissa oli välilasku prahassa. Aluksi oltiin siis Ateenassa, siitä lautalla Naxoksen saarelle ja sieltä lautalla Paroksen saarelle. Hotellit oli kaikki hyviä, pienehköjä hotelleja ja yksi hotelli järjesti kuljetukse satamasta hotellille ja takas, muutoin liikuttiin joko julkisilla tai taksilla tai vuokra-autolla. Ihana reissu oli kaikinpuolin :)

[QUOTE="vieras";24103618]Lentokoneruuassa on yleensä pääruoka, pikku salaatti, sämpylää+voi, leivos+kahvi/tee. Meille vanhemmille on riittänyt yleensä yksi ateria puoliksi, mies syö pääruuan ja mä salaatin ja sämpylät..niitä saa lisää(yleensä). Lapsille pääruoka, jugurtti, sämpylää. Lapsien iästä riippuen laittaisin senkin puoliksi. Monesti sitä ruokaa kuiteskin jää. Ja lentokoneessa on muutenkin ahdasta syödä. Sitä paitsi teillä on lyhyt lento. Ota pientä evästä mukaan mistä lapset tykkää.[/QUOTE]

Kiitos! Tämä valaisikin paljon, itse olen aiemmin lentänyt vain halpalentoyhtiöillä ja siellä on aina ollut ilmainen ruoka, joka on kyllä laadullisesti aika kehno. Tai siis en vastaavasta kyllä mitään maksaisi.. Mut täytyy katsoa mitä teen. :D Pelkkä lento+hotelli oli 1540€, kyydit kentältä hotelliin tulee joka tapauksessa tuohon päälle.

Ja itse olen kyllä ollut Ateenassa kerran aiemmin juuri tuossa heinä-elokuun vaihteessa, kuumahan siellä oli, mutta hyvin pärjäsi kun vältti pahinta paahdetta. :D

[QUOTE="Yks";24103659]Minusta on kallis. Tosin helpolla tuossa pääsee kun on valmismatka. Meillä maksoi viime syksynä 1200€ 2 viikkoa sis. Lennot + hotellit aamiaisineen 2 aikuista ja 2 lasta. Toki siihen meni paljon aikaa ja vaivaa että tuohon hintaan löytyi ja lennoissa oli välilasku prahassa. Aluksi oltiin siis Ateenassa, siitä lautalla Naxoksen saarelle ja sieltä lautalla Paroksen saarelle. Hotellit oli kaikki hyviä, pienehköjä hotelleja ja yksi hotelli järjesti kuljetukse satamasta hotellille ja takas, muutoin liikuttiin joko julkisilla tai taksilla tai vuokra-autolla. Ihana reissu oli kaikinpuolin :)[/QUOTE]

Oliko tuohon 1200€ laskettu mukaan nuo kaikki kuljetukset ja matkat myös kohteessa?

[QUOTE="Yks";24103737]Ei oo laskettu. Oisko menny pari kymppiä julkisiin (liikuttiin paljon) takseihin muutama kymppi ja lautta-matkat max satasen. Lentojen osuus oli about 600€ ja hotellit sen toisen 600 siis kahdelta viikolta :)[/QUOTE]

Äkkiseltään hinta sit nousee tossakin, mutta toki on tosi halpa kun kaksi viikkoa olitte. :D Meillä ei vain ole mahdollista kahdeksi viikoksi mennä..

Vaikka lomaesitteessä hotelli myytäisiin "ilmastoitu", niin ne ei kerro, että se maksaa per päivä! Joku +40 on käsittämättömän tuskaisa ilman ilmastointia.. Meidän hotellissa ilmastointi maksoi 15egee/vuorokausi

[QUOTE="vieras";24103921]Vaikka lomaesitteessä hotelli myytäisiin "ilmastoitu", niin ne ei kerro, että se maksaa per päivä! Joku +40 on käsittämättömän tuskaisa ilman ilmastointia.. Meidän hotellissa ilmastointi maksoi 15egee/vuorokausi[/QUOTE]

Kyllähän esitteissä mainitaan yleensä että ilmastointi on lisämaksusta.Mutta poikkeuksiakin toki on. Asian vierestä mutta kuiteskin..Esitteessä mainittiin että pikkulapsille pinnasänky. Paikanpäällä selvisi että se maksaa eikä kuulunut automaattisesti huoneeseen.

Ei todellakaan ole kallis. Lähdetään ensi kuussa Turkkiin, 2+2, hotellilla tähtiä 4 ja + päälle, kahdeksan päivää, all inclusive ja reissulle tulee hintaa kaikkineen 2900€.

Yhteistyössä