163 cm, 67 kg ; Yrittäisitkö pudottaa painoa ja mikä olisi sopiva paino tuon mittaiselle?

  • Viestiketjun aloittaja vähän läskiä joo
  • Ensimmäinen viesti
vähän läskiä joo
Olen tuon kokoinen ja voin suoraan sanoa, että pehmeyttä on ehkä liiaksikin. Mikä olisi minun pituiselle sopiva paino noin? Kuinkahan kauan kestäisi, jotta saisin vaikkapa 7 kg pudotettua? =)

Kiitos asiallisista vastauksista.
 
"pieras"
sopiva paino on se, että ei tarvitse joka suupalan kanssa miettiä, että saako tän syödä.
sopiva paino on se, että saa kaupasta vaatteita, eikä itketä sovituskopissa.
sopiva paino on se, että joku (mieluiten oma ukkosi) sanoo, että sulla on herkkuperse.

Kiloilla ei ole mitään merkitystä. Vähän (eli juurikin noin vähän kuin ap) lihavana oleminen on terveellisempää kuin liian laiha.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"yks vaan"
Olen noin 163-164cm pitkä ja painan nyt noin 63kg. Vielä alkuvuodesta painoin 68kg, en kokenut silloinkaan olevani lihava mutta päätin kuitenkin pudottaa muutaman kilon. Nykyiseen painooni olen tyytyväinen ja sellaisena yritän sen pitää.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja vähän läskiä joo;29286253:
Olen tuon kokoinen ja voin suoraan sanoa, että pehmeyttä on ehkä liiaksikin. Mikä olisi minun pituiselle sopiva paino noin? Kuinkahan kauan kestäisi, jotta saisin vaikkapa 7 kg pudotettua? =)

Kiitos asiallisista vastauksista.
On mahdollista, että siinä on "jotain" ylimääräistä. Kaikkein oleellisinta on kuitenkin, ettei ylimääräistä tule lisää.

Jos olet nuori, tää konkretisoituu viimeistään parinkymmenen vuoden päästä, kun katsot ikätovereita, jotka bikinilaihduttivat joka kevät, ja jojosivat kilot korkojen kera takaisin.

Jos haluat laihduttaa, tee se hitaasti äläkä mene liiallisuuksiin. Kuuntele kroppaa ja anna silmiesi tottua aavistuksen muuttuneeseen peilikuvaan. Yhtä hyvin voit panostaa siihen, ettei paino laske lainkaan, mutta liikut lisää lihasta kehoosi, jos se sinusta nyt tuntuu löysähköltä. Voit yllättyä erosta.

Lykkyä tykö ja hyvää vointia!
 
..
Hiljalleen alkaa tuntua, että mulla on ongelma oman painoni suhteen. Ennen olin tosi hoikka 168/50, välillä paino kävi 48kg:ssa. Nyt paikan 62kg ja tuntuu, et olen niin lihava ettei mitään määrää, vaatteet ei istu ja joka paikka tursuaa läskiä. BMI mukaan toki normaalipainoinen, mutta mun minäkuva taitaaki olla hieman nyt vääränlainen. Oon miettiny jopa laihduttamista tuohon alle 50kg takas, mutta mies laittaa vastaan. :/
 
"mamma"
Olen 164,5cm ja tällä hetkellä painan 68kg. Sain 4kk sitten vauvan. Minun ihannepaino on 60-62kg. Silloin olen omasta mielestäni laiha. Ja kesään mennessä haluaisin olla siinä painossa.
 
"heippa"
Olen saman pituinen ja painan 69kg. Ja toiveena olisi saada painoa pudotettua. Hyvä paino (sellainen että itselläni oli hyvä olla) on ollut 58-63kg. Yritän siis pudottaa painoa ainakin 6 kiloa, mutta enemmänkin saisi kyllä lähteä, jos on lähteäkseen ilman jotain älytöntä paastoa ja itsensä riuduttamista.
 
Näin
Riippuu kehin koostumuksesta. Jos sinulla on reilusti lihasta punttitreenin seurauksena, paino on ok. Jos ei ole, sopiva olisi varmaan noin 62 kg.
Itse olen 165 cm ja 65 kg ja ei ole ylimääräistä, lihaksia kyllä.
 
162cm ja 63kg. Vuosi sitten syyskuussa painoin vielä 73,7kg tarkalleen kun aloin laihduttamaan raskauskiloja, Senttejä vyötäröltä on lähtenyt yli 20cm. Alaraja laihdutukselle on 55kg vaikka ei se paino kerro aina sitä tärkeintä, peilistähän sen näkee millon alkaa varsi miellyttää :)
 
"Vierailija"
Pelkkä paino ei oikeasti kerro just mitään, ellei lle tosi paljon yli- tai alipainoinen. Olen vähän sinua pidempi, rakenteeltani tosi rimpula eikä lihaksia > painon pitää olla bmi:n alaosastoa että en näytä tursuavalta. Sporttinen, rakenteeltaan minua isompi ystäväni näyttää paremmalta ja timmimmältä vaikka painaa 10 kg enemmän. Itse tiedät parhaiten mikä sulle sopii, ellei ole sairautta tai syömishäiriöitä sopassa.
 
dfgeee
Mun mielestä tossa on n.10kg liikaa. Ei niin että olisit "tajuttoman läski" nyt vaan uskon että 10kg vähemmän näyttäs selkeesti paremmalta.
Ilman suurta elämänmuutostakin toi 10kg lähtis n. puolessa vuodessa, kun vaan miettis annoskokoja ja ruuan ravintoainesisältöä ja ruokailuvälejä. Liikuntakaan ei tietty haittais mut uskon et ihan noillakin lähtis ja jos nyt oot "pehmee", liikunta lisäis lihasta eikä sit ookaan ihan niin yks yhteen noi kilot kun lihakset painaa enemmän. Vaikka kaventuisit et kuitenkaan tiputtas noin montaa kiloa.
 
"mie"
Noin 10 kiloa tuossa on´ylimääräistä´. Mulla on samat mitat, olen vaan pari senttiä pidempi,mutta kuitenkin.
Virallisesti ollaan vissiin juuri ja juuri normaalipainoisia, muutama kilo tuohon niin lievästi ylipainoisia.
 
virvatuli
[QUOTE="pieras";29286281]sopiva paino on se, että ei tarvitse joka suupalan kanssa miettiä, että saako tän syödä.
sopiva paino on se, että saa kaupasta vaatteita, eikä itketä sovituskopissa.
sopiva paino on se, että joku (mieluiten oma ukkosi) sanoo, että sulla on herkkuperse.

Kiloilla ei ole mitään merkitystä. Vähän (eli juurikin noin vähän kuin ap) lihavana oleminen on terveellisempää kuin liian laiha.[/QUOTE]

Juuri näin! :)
 
sama.
[QUOTE="Heidi";29286687]Minä olen 166 cm ja minulle sopiva paino on 57-58 kg.[/QUOTE]

Keväällä huomasin, että painoni oli salakavalasti hivuttautunut 62-63 kiloon ja se tosiaan näkyi ikävinä jankkakahvoina ja maharöllykkänä. Aloitin kuntoilun ja vähensin herkuttelua tietoisesti. Nyt yritän pitää painoni alle 60 kilossa, sen yli on ehdottomasti liikaa.
 
vastaaja
Olen 163 ja laskettu aika 2 kk päästä, enkä paina tuota 67kg vielä lähimaillekaan. Lähtöpaino oli 54kg ja siihen ja sen alle palaan raskauden ja imetyksen jälkeen. Kun paino on sopiva, itsellä on kevyt olo.
 
ei liian laiha
Olen 163 ja laskettu aika 2 kk päästä, enkä paina tuota 67kg vielä lähimaillekaan. Lähtöpaino oli 54kg ja siihen ja sen alle palaan raskauden ja imetyksen jälkeen. Kun paino on sopiva, itsellä on kevyt olo.
Minusta tuo on vähän liioittelua, mutta kukin tyylillään.

Minulle samanpituisena optimaalinen paino on 58-60 kg. Synnytyksen jälkeen painoin 70 kg ja tunsin oloni pulleaksi ja plösöksi. Nyt olen saanut painon laskemaan 61:een ja vaatteet istuvat taas kauniisti ja tunnen oloni sopusuhtaiseksi. Ehkä vielä pari kiloa pudotan tästä mutta minulla ehdoton alaraja on siinä 56-57 kg, sen alle jos menee niin alan näyttää liian laihalta.
 
"Äitylim"
[QUOTE="VierailijA";29286501]Olen saman pituinen ja painan 58 kg. Minullakin on vähän ylimääräistä.[/QUOTE]

Siis olet kyllä ihan normaalipainoinen, alle 58 kg on sulle ihan liian vähän ! Olen itse 162 cm, paino jotain 63 kg ja jostain luin, että ihannepainoni olisi 57 kg. Läskiä kerääntyy nyt yli 40-vuotiaana reisiin ja mahaan, vaatekokoni housuissa on xl tai 44-46. Pitäisi vaan liikkua enemmän ja jumpata vatsalihaksia etenkin sekä rajoittaa herkkujen syömistä.. Kun jaksais !
 
"liinunen"
[QUOTE="pieras";29286281]sopiva paino on se, että ei tarvitse joka suupalan kanssa miettiä, että saako tän syödä.
sopiva paino on se, että saa kaupasta vaatteita, eikä itketä sovituskopissa.
sopiva paino on se, että joku (mieluiten oma ukkosi) sanoo, että sulla on herkkuperse.

Kiloilla ei ole mitään merkitystä. Vähän (eli juurikin noin vähän kuin ap) lihavana oleminen on terveellisempää kuin liian laiha.[/QUOTE]

Ihan loistava määritelmä sopivasta painosta, paras kuulemani. :)

Laitoin muistiin. :D
 
"viera"
Sanoisin että 57-58 olisi varmasti aika hyvä, yksilöllisiä juttuja nämä on.

Esim. isot tissit jo painaa vaikka kuinka tai jos ne kilot on persiissä niin voi joutua tiputtamaan muutaman kilon ekstaa että saa sen herkkuperseen.
 
.vieras
Itse olen 170cm pitkä ja 67kg olisi minulle(kin) mielestäni liikaa. Nyt painan siis noin 63-65kg (vaihtelee kk-kierron vaiheen mukaan oikeasti tuon pari kiloa) ja olo on vieläkin vähän.... tanakka.
 

Yhteistyössä