160cm & 65kg , mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "strawberry"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja tänään kun kauhukseni vaa'alla kävin niin olen sitten mennyt lihomaan semmoset 10-15kg...

Arvatkaa vaan pääsikö itku. En tajua miten noin on voinut käydä... en nimittäin koskaan ennen ole ollut ylipainoinen. En minäkään lihavalta näytä, mutta tuhdimmalta kyllä kuin ennen :/

Läskiä huomaan keskivartalossa... ei muualle ole kyllä kertynyt oikeastaan. Mahamakkarat vaan kasvaneet, joskus tuntuu epämielyttävälle istuessa kun painavat toisiaan. Selluiittiä myös persuuksiin hieman tullu mitä ei ennen ollut...

[QUOTE="strawberry";28159008]ja tänään kun kauhukseni vaa'alla kävin niin olen sitten mennyt lihomaan semmoset 10-15kg...

Arvatkaa vaan pääsikö itku. En tajua miten noin on voinut käydä... en nimittäin koskaan ennen ole ollut ylipainoinen. En minäkään lihavalta näytä, mutta tuhdimmalta kyllä kuin ennen :/[/QUOTE]

Et ole lihava! Eri asia on, ettet ole itseesi tyytyväinen ja siitähän on helppo aloittaa pikkuinen "muokkaus"! Nyt vain tsempillä tarkkailemaan syömisiä, ja liikuntaa lisäämään; kesän tullessa olet taas "oma, tuttu itsesi"! Tsemppiä!!!

Ne, jotka ovat painoindeksin mukaan lievästi ylipainoisia eli paukuttelevat siinä rajalla, ovat tutkitusti terveempiä kuin laihemmat. Jotta sinänsä ihan ok.

Mut eipä siinä muiden mielipiteitä kaivata, jos oma olo on parempi hiukan hoikempana (tai tykkää itsestään hiukkasen hoikempana). Jos on sinut itsensä kanssa, tuo menee varmasti ihan hyvin. Mut jos tuntuu, et on liian lihava, siitä vaan laihduttamaan hiukkasen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielsetä;28159029:
Et ole lihava! Eri asia on, ettet ole itseesi tyytyväinen ja siitähän on helppo aloittaa pikkuinen "muokkaus"! Nyt vain tsempillä tarkkailemaan syömisiä, ja liikuntaa lisäämään; kesän tullessa olet taas "oma, tuttu itsesi"! Tsemppiä!!!

Arvaa tuntuiko omalta kropalta kun ennen paino ollut 50-55kg , sitten olet 65kg kropassa... melkeen 70 kilonen äijä ! en mie vartaloltani enää mikään malli ole.. Mulla ois just tuollaset 55kg se tavoite paino ehkäpä

[QUOTE="hei";28159047]Ne, jotka ovat painoindeksin mukaan lievästi ylipainoisia eli paukuttelevat siinä rajalla, ovat tutkitusti terveempiä kuin laihemmat. Jotta sinänsä ihan ok.

Mut eipä siinä muiden mielipiteitä kaivata, jos oma olo on parempi hiukan hoikempana (tai tykkää itsestään hiukkasen hoikempana). Jos on sinut itsensä kanssa, tuo menee varmasti ihan hyvin. Mut jos tuntuu, et on liian lihava, siitä vaan laihduttamaan hiukkasen pois.[/QUOTE]

Mitkä on 160 senttiselle ylipainon ja alipainon rajat? Joskus oon ollu jopa 47kg eli alipainon rajoilla aika lailla kai ei varmaan paljoa heitä...

Ylipainoahan tuo on. Normaali paino sun pituiselle olisi 47-64kg. Oman terveyden kannalta kannattaa muuttaa elintapoja.

Mitä sit ulkonäköön tulee niin yleensä kauneimmillaan kroppa siinä BMI 20 paikkeilla ainakin niillä kaikilla ystävillä kenen painon tiedän tai töissä nähnyt. Eli sen mukaan jos linjakasta kroppaa hakee tavoitepaino oisi jotain 52kg tienoilla.

Mä oon 157 ja kun menin synnyttämään painoin 65 kiloa ja tunsin itteni jättiläiseksi :D Jos on lihakset kunnossa niin mikäs siinä, mutta jos ei liiku niin on siinä muutama kiloa liikaa.

[QUOTE="strawberry";28159049]Arvaa tuntuiko omalta kropalta kun ennen paino ollut 50-55kg , sitten olet 65kg kropassa... melkeen 70 kilonen äijä ! en mie vartaloltani enää mikään malli ole.. Mulla ois just tuollaset 55kg se tavoite paino ehkäpä[/QUOTE]

No, äläpä oo moineenkaan; mä kuvittelin olevani ihan ok ja hoikka tyttö, kun painoin 84 kg ja pituutta 170!!!!! Sitten tapauhtui jotain, ja surussani en pystynytkään enää syömään ja laihduin aikas pikaseen; nyt painan n.58 kg, ja vasta silloin silmäni aukesi, että "herranjestas, mikä mätäs" musta oli tullut ihan salakavalasti vuosien saatossa..Mutta asian ydin on siinä, että huomasit itse, ettet tykkää olla tuon kokoinen, ja nyt on vielä suht helppoa tehdä asialle jotain! Joten, tsemppiä ja voimia, tee se, mikä sinun pitääkin tehdä ollaksesi tyytyväinen!

Olen saman mittainen. Aikuisiällä paino on vaihdellut 51-67kg, jojoiltu on. Nyt rv 27 ja puntarissa 67,5kg. En näytä lihavalta.

Normaalitilassa urheilen paljon ja 65 kiloisena olen silti pyöreähkö, 62 kiloisena ihan ok, 58 kiloisena tosi ok, 55 kiloisena ihanne-näköinen, mutta nälkäinen ja 52 kiloisena tissitön aliravitun näköinen. Ja toiset eivät näytä keskitysleiriläisiltä alle 50kg painossa. Me ollaan kaikki erilaisia.

[QUOTE="kiisa";28159077]Ylipainoahan tuo on. Normaali paino sun pituiselle olisi 47-64kg. Oman terveyden kannalta kannattaa muuttaa elintapoja.

Mitä sit ulkonäköön tulee niin yleensä kauneimmillaan kroppa siinä BMI 20 paikkeilla ainakin niillä kaikilla ystävillä kenen painon tiedän tai töissä nähnyt. Eli sen mukaan jos linjakasta kroppaa hakee tavoitepaino oisi jotain 52kg tienoilla.[/QUOTE]

voi vittu...

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;28159108:
No, äläpä oo moineenkaan; mä kuvittelin olevani ihan ok ja hoikka tyttö, kun painoin 84 kg ja pituutta 170!!!!! Sitten tapauhtui jotain, ja surussani en pystynytkään enää syömään ja laihduin aikas pikaseen; nyt painan n.58 kg, ja vasta silloin silmäni aukesi, että "herranjestas, mikä mätäs" musta oli tullut ihan salakavalasti vuosien saatossa..Mutta asian ydin on siinä, että huomasit itse, ettet tykkää olla tuon kokoinen, ja nyt on vielä suht helppoa tehdä asialle jotain! Joten, tsemppiä ja voimia, tee se, mikä sinun pitääkin tehdä ollaksesi tyytyväinen!

Enkä ole edes tajunnut. Kuvittelin ennen tätä päivää olevani edelleen se sama 50-55kilonen... miten voi olla niin tyhmä :D kaverit tämän huomas, en minä. Aina mulla on myöskin ollut nopea aineenvaihdunta, niimpä hieman ihmettelen. Ei sitten varmaan enää ole vanhemmiten, joutuu näkemään työtäkin sen kropan eteen..

Yhteistyössä