Minkä kokoinen helmalakana 160cm leveään sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laine"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laine"

Vieras
Meillä on 160cm leveä jenkkisänky ja haluaisin ostaa helmalakanan/-lakanoita. Minkäs kokoinen tuohon 160cm sänkyyn olisi passeli? Olen kuullut juttua että ihmiset ovat ostaneet tuon kokoiseen sen 160cm lakanan ja pesussa kutistuu niin ettei mene enää nätisti patjaan.. :/ oiskoo 180cm helmalakana liian iso? Tietääkö kukaan? =)

Etsin juuri itse helmalakanaa 160 senttiseen jenkkiin. Omana ongelmanani oli, että jenkki on sen verran korkea, että helma jää monissa lakanoissa liian lyhyeksi. Usein löytyi lakanoita 160 cm leveydellä, mutta helman pituus oli useimmissa vain 35 - 40 cm. Lakanan ei käsittääkseni pitäisi kutistua, mutta tuo sängyn korkeus asetti haasteita. Monessa kaupassa sanoivat, että pitäisi teettää, että saisi sopivan. Löysin lopulta helmalakanan, jossa mitat siis 160 x 200 ja helman pituus 50. Eli kannattaa mitata sängyn korkeus, jotta saa sopivan pitkän helman.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissanpäivät;29303973:
Etsin juuri itse helmalakanaa 160 senttiseen jenkkiin. Omana ongelmanani oli, että jenkki on sen verran korkea, että helma jää monissa lakanoissa liian lyhyeksi. Usein löytyi lakanoita 160 cm leveydellä, mutta helman pituus oli useimmissa vain 35 - 40 cm. Lakanan ei käsittääkseni pitäisi kutistua, mutta tuo sängyn korkeus asetti haasteita. Monessa kaupassa sanoivat, että pitäisi teettää, että saisi sopivan. Löysin lopulta helmalakanan, jossa mitat siis 160 x 200 ja helman pituus 50. Eli kannattaa mitata sängyn korkeus, jotta saa sopivan pitkän helman.

Ainakin Stockmannilla on ollut pari helmalakanaa, joissa korkeus on ollut n. 52 cm.

Yhteistyössä