16-vuotiaan illanvietto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24397238]Ilmankos vaikutat aivosi juoneelta alkoholistilta... mutsis olisi pitönyt hiffata jotain ihan muuta.[/QUOTE]

vittu se on realismia. 16v on todellakin jo siin iässä, että voi vaikka vittuillakseen muuttaa himasta. millä sä sellasta kahlitset

Itse ymmärrän hyvin aikuisten alkoholin käyttöä. Myös sitä, että joskus tulee otettua vähän vähemmän, ja joskus vähän enemmän... kunhan kaikilla pysyy hyvä mieli. En kuitenkaan itse ikinä tarjoilisi omille teini-ikäisille lapsilleni alkoholia. Aion myös jatkossa kehoittaa heitä olemaan maltillisia alkoholin suhteen.

[QUOTE="vieras";24397226]Kuten myös se että ei teinejä voi rajoittaa... millekään ei voi siis yhtän mitään. Laiskan vanhemman unelma *emmää mittään, mutta kun nuo lapset haluaa*[/QUOTE]

Laiskan ja vastuuttoman vanhemman lause. Luovuttaneen vanhemman.

Mielestäni hyvä vanhempi antaa 16-vuotiaan kutsua kotiin ystäviään. 10 kerrallaan on aika paljon, mutta jos poika on aina ollut luotettava, niin todennäköisesti itse antaisin luvan. Vanhempi ei kuitenkaan voi antaa lupaa saunakaljojen juomiseen. Itse olisin keskustellut vakavasti poikani kanssa alkoholista ja kertonut, että meidän perheessä alaikäiset eivät juo ollenkaan ja täysi-ikäiset eivät juo itseään humalaan asti.

Sitten olisi antanut luvan illnaviettoon ja saunomiseen ja hankkinut pojille saunamakkarat ja cokikset.

[QUOTE="Äiti";24397278]Itse olisin keskustellut vakavasti poikani kanssa alkoholista ja kertonut, että meidän perheessä alaikäiset eivät juo ollenkaan ja täysi-ikäiset eivät juo itseään humalaan asti. [/QUOTE]

Juurikin näin.

Toki teinit saattavat juoda, vaikka vanhemmat yrittäisivät rajoittaa. Mutta silti vanhempien ei tule hyväksyä tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö;24396732:
Siis tarkotin ettei tuossa ap:n nuoren tapauksessa kenelläkään nuorista ollut lähtenyt mopo käsistä kaljan kanssa...

Täällä kaikki suhtautuu niin tiukkapipoisesti nuorten juomiseen että voisi kuvitella ettei kukaan ole ollut ite nuori eikä juonut alaikäisenä mitään vettä väkevämpää... Ite olen ollut nuorenakin sen verran fiksu alkoholin kanssa etten osaa paheksua hirveästi alaikäisten juomista.

Ite olin niin fiksu, etten käyttänyt holia ollenkaan, absolutisti nääs...

en ihmettele miehesi reagtiota yhtään. hän näköjään ei katsele tätä maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi, vaan tiedostaa, että vaikka mitä voi tapahtua. mä en ikinä jättäis 10 enkä enempää tai vähempääkään tuon ikäistä kotiini viettämään jotain saunailtaa. varmaan sen saunaillan saisivat pitää mutta mä itse olisin kyllä paikalla

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24397351:
en ihmettele miehesi reagtiota yhtään. hän näköjään ei katsele tätä maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi, vaan tiedostaa, että vaikka mitä voi tapahtua. mä en ikinä jättäis 10 enkä enempää tai vähempääkään tuon ikäistä kotiini viettämään jotain saunailtaa. varmaan sen saunaillan saisivat pitää mutta mä itse olisin kyllä paikalla

Jep, koska minähän heistä vastaan ja olen myös tilivelvollinen vanhemmille, jos jotain sattuu!

Joo nuoret saa sen kaljansa muualtakin, mutta mun mielestä se ei kuulu vanhemman eikä muidenkaan aikuisten rooliin että kaljaa ostetaan alaikäisille. Kyllä nuorella tarvis auktoriteetit olla selvillä vaikka se nuori jois päätään täyteen itsehaetuilla kaljoilla joka viikonloppu.

En todellakaan antaisi minkään ikäisen lapsen plus sen 10 kaveria viettää iltaa kotonani vanhempien poissaollessa. Sana kun kiirii tarpeeksi nopeasti niin kohta siellä on 30 kaveria saunakaljoineen.
Ja yksi(vaikka olisi kuin vastuuntuntoinen teini)on aika voimaton 9 tai 29 kaverin edessä.
Ja kuten todettu miten fiksutkin aikuiset muuttuvat nauttiessaan kuningas alkoholia niin saatika keskenkasvuiset teinit joilla ei luultavammin ole edes mitään käsitystä omista rajoistaan tai senkään vertaan järkeä päässä kun ollaan humalassa.
Ap, kyseessä on myös miehesi koti ja hänellä olisi ollut täysi oikeus tietää mitä siellä vietetään teidän poissaollessanne, kuten myös sen että teidän "tiloissa" alaikäiset mukaan lukien teidän lapsenne juovat alkoholia.
Onni onnettomuudessa ettei mitään sattunut mutta mitä jos olisikin käynyt jotain? Sinäkö olisit voinut kirkkain silmin vakuutella miehellesi ja muiden teinien vanhemmille että kymmenisen teiniä, ei aikuisia+ alkoholi on pommin varma yhtälö jolla ei voisikaan mitään ikävää sattua?

Komppaan edellistä 100%. Joka viikko saa lehdestä lukea miten tuollaisissa tapauksissa voi pahimmillaan käydä kun sinne bileisiin tunkee kutsumattomia. Oman lapsen antaisin toki kutsua kavereita kylään mutta ilman lupaa järjestetyistä kekkereistä tulisi ilman muuta sanktiota vaikkei olisi edes alkoholia nautittu ja siitä alkoholista sitten varsinkin.

Kannattaa muistaa että JOS jotain olisi sattunut niin juridinen vastuu on vanhemman joka on sen 16-vuotiaan jättänyt vaille valvontaa.

Jos kysyt asiaa sossuilta, se on kielletty. ALAIKÄISEN ei saa antaa ottaa alkoholia VANHEMPIEN LUVALLA. Toki moni nuori juo ( ei tosin kaikki) mutta laillista se ei ole.
Mä en antais lapselleni IKINÄ sellaista lupaa. Saunaillan saa pitää jos ei juo alkoholia. Tuolla verukkkeella että ottaa sekuitenkin voi sit samalla lailla anta luvan siihen että varasta van etä jää kiiinni kuitenkaan. ALAIKÄISEN JUOMINE ON LAITONTA!
ja en siis hakua että oma tlapseni kokevat kaiken sen mitä itse olen kokenut. MIKI on opetettava jo alaikäisenä että on PAKKO juoda alkoholia, eikä hauskaa voi pitää muutenkin. Alaikäiset sais pitää saunaillan,mutta ilman alkoholia =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: PölyEsteri
[QUOTE="vieras";24397176]Kuka sulle on kertonut että a. Saa ne kumminkin ja b. Juo ne kumminkin?[/QUOTE]

jaa että kaikkiko juo. Voin kyllä AIVAN VARMANA VÄITTÄÄ, anna vaikka päni pantiksi että meidän 16v poika ei ole JUONUT, kun ei van kiinosta. Tytöstä en menis takuuseen....

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä