16 v. tyttö ja 23 v. poikaystävä

  • Viestiketjun aloittaja o
  • Ensimmäinen viesti
hj
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hj:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No musta 23-v mies joka haluaa seurustella 16-v tytön kanssa, on hieman omituinen tai sit tosi epäkypsä ikäisekseen..Mutta on näitä aikanaan ollu mun kaveripiirissäkin, ja jotkut on edelleen yhdessä ja ihan tavan ihmisiä.
Ja kun tyttö on jo 16 niin ei tuossa mitään laitontakaan ole.
16-vuotiaitakin on tosi erilaisia =) Me seurusteltiin 1,5 vuotta tuolloin ja ollaan edelleenkin hyviä ystäviä vaikka kummallakin jo omat perheet.
No joo, on mullakin ollu pitempi seurustelusuhde(avoliitto) 14 vuotta vanhemman miehen kanssa tossa täysi-ikäisyyden nurkilla, mut osittain siksi sanonkin että yleensä jotain "vikaa" on miehessä joka kamalasti itseään nuoremman ja ihan eri elämänvaihetta elävän tyttösen kanssa haluaa seurustella.
Useimmiten nää miehet haluu elää "villiä nuoruutta" vielä aika vanhanakin ja välttää normaalia aikuisen vastuuta elämästä ja parisuhteesta.

Ja mäkin oon muuttanu 16-vuotiaana jo omilleni ja ollu itse vastuussa asioistani, mut silti oon sitä mieltä ettei tuossa iässä tuollainen ikäero ole ihan normaalia.
Se miks ton ikäinen tyttö lähtee tuollaiseen suhteeseen voi johtua (ainakin mulla osittain johtui) ajatuksesta et on itse jo ihan yhtä aikuinen kuin joku kolmikymppinen vaikka ei se ihan niin mene, vaikka kuinka olis jo itsenäinen ja vastuullinen muuten.
Niin ,on se totta että tuo ikäero on tossa vaiheessa aika suuri. Ja ehkä hän etsi vielä itseään tuossa vaiheessa, mutta niinhän nyt moni 23-vuotias tekee. Jokatapauksessa, meillä homma toimi ja oli molemmille ihan hyvällä lailla kasvattava suhde, niinkuin mun mielestä kaikkien hyvien suhteiden tulisi olla - etten päin vieviä. Ja sitten tietysti jossain vaiheessa tulee se ihminen ja suhde, johon haluaa jäädä =) Mutta niin, jos oma tyttö tulisi vastaavanlaisen suhteen kanssa näytille, niin saattaisi se vähän pelottaa =) Kaikki miehet ei ole niitä "hyviä" ja kaikki ei todellakaan kunnioita toisiaan. Tosin näin on kyllä kaikenikäisissä miehissä, naisissa ja suhteissa.
 
en tykkäisi
koska tuossa iässä vuosilla on vielä merkitystä. Toki on tapauskohtaistakin. Meitä on joka junaan. Tuo 23v voi olla fiksu nuori mies tai sitten on pikkupimpin toivossa...
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No musta 23-v mies joka haluaa seurustella 16-v tytön kanssa, on hieman omituinen tai sit tosi epäkypsä ikäisekseen...
Samoilla linjoilla. Itse en keksi yhtään hyvää syytä sille, miksi aikuinen mies haluaisi seurustella teinitytön kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja o:
16 v. ei ole enää seksin suhteen suojaikäinen, eli hänen kanssaan voi olla sukupuolisuhteessa lain mukaan minkä ikäinen vain.
Juuri näin! Mutta jos tarjoat suullisen keskiolutta päivää vajaa 18 vuotiaalle niin olet syyllistynyt rikokseen. Mutta näin se laki vain menee. Onko se ihan järkevä joka tapauksessa, siitä voidaan olla montaa mieltä.
 
öm
No itse olin 17 kun aloin seurustella lähes seitsemän vuotta vanhemman miehen kanssa, mielestäni oli hyvä ja sopivaa se. Siitä on nyt kuutisen vuotta. Nykyään naimisissa ja yksi pieni pikkuinen on meillä.
Tosin seksiä ei suhteeseen kuulunut ennen häitä (, jolloin olinkin jo 19-vuotias). Mielestäni se tekee kyllä merkittävän paljon suhteen sopivuuteen tuossa iässä.
 
`kysymys ap:lle
Alkuperäinen kirjoittaja en tykkäisi:
koska tuossa iässä vuosilla on vielä merkitystä. Toki on tapauskohtaistakin. Meitä on joka junaan. Tuo 23v voi olla fiksu nuori mies tai sitten on pikkupimpin toivossa...
Tunnetko ko miestä, kumpaan luokkaan kuuluu sun mielestä?
 
Mulla on 23v. mies :wave:
Meillä on siis 3 lasta ja ollaan naimisissa.

Mutta itse asiaan, osa mieheni ystävistä on niin lapsellisia että en yhtään ihmettelisi jos seukkaisi 16v. teinin kanssa, olisi varmaan aika samantasoiset jutut.

Oman tyttäreni en kyllä antaisi seukata niin vanhan kanssa.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja `kysymys ap:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja en tykkäisi:
koska tuossa iässä vuosilla on vielä merkitystä. Toki on tapauskohtaistakin. Meitä on joka junaan. Tuo 23v voi olla fiksu nuori mies tai sitten on pikkupimpin toivossa...
Tunnetko ko miestä, kumpaan luokkaan kuuluu sun mielestä?
Tän 16-v. tytön mukaan lapsellisen ja omanikäisen oloinen. En tunne.
 
Niin no
No sanon vain sen verran että mun mies on 23vuotta ja 2 lapsen isä, jos tulisi ja sanois että hänellä on uusi tyttöystävä joka on ylä-asteella :whistle: niin sais mennä, mutta lapsia en heille ikipäivänä hoitoon veis.
 
*
Riippuu tapauksesta. En pidä oikein järkevänä tai suotavana, mutta minkäs teet. Jotkut 23-vuotiaat ovat kyllä vielä tosi lapsellisia, että sinänsä suhde voi onnistua ihan hyvinkin. Onhan tässäkin ketjussa ollut esimerkkejä siitä, että tuollainen suhde voi johtaa avioliittoonkin.
 
ei eie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No musta 23-v mies joka haluaa seurustella 16-v tytön kanssa, on hieman omituinen tai sit tosi epäkypsä ikäisekseen..Mutta on näitä aikanaan ollu mun kaveripiirissäkin, ja jotkut on edelleen yhdessä ja ihan tavan ihmisiä.
Ja kun tyttö on jo 16 niin ei tuossa mitään laitontakaan ole.
Ei oo hyvä juttu tuollainen. Helppo on vanhemman miehen vedättää tyttöä ja muutenkin ei ihan normi mies, jos kiinnostuu tuon ikäisistä.

Mun kaveri oli 16-vuotiaana 21-vuotiaan kanssa eikä sekään ollut hyvä juttu. Tuossa tyttö on kuitenkin vielä ihan vauva ja poika jo mies.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
No sanon vain sen verran että mun mies on 23vuotta ja 2 lapsen isä, jos tulisi ja sanois että hänellä on uusi tyttöystävä joka on ylä-asteella :whistle: niin sais mennä, mutta lapsia en heille ikipäivänä hoitoon veis.
?? Ööhh hoitoon, jos lapset ovat isällään?
 
zipa
Ite "seukkasin" 14 vuotiaana 18 vuotiaan kanssa.. Seuraava oli vuotta myöhemmin ja yhdeksän vuotta mua vanhempi. Ja 16 vuotiaana taas 20 vuotiaan kanssa. Yksikään heistä ei mua yrittänyt edes hyväkseen käyttää. Sänkyyn en mennyt vasta kun tuon kolmannen kanssa ja hänen kanssaan oltiinkin yhdessä yli kolme vuotta. Nyt jaan viidettä vuotta samaa taloutta tuon ihan ensimmäiseni kanssa.. Riippuu varmaan niin molemmista henkilöistä miten suhde etenee. Itse ollut aina niin vahva persoona, ettei mua ois saanut mitenkään petipuuhiin, ennen kuin itse tunsin siihen olevani valmis.
 
No itse olen aloittanut ekan vakavan suhteeni juuri 16 vuotiaana ja mies oli 23. Nyt naimisissa saman hepun kanssa, yhteistä taivalta takana kohta 17 vuotta. Että tämmöinen tapaus täällä. Vanhemmat toki oli aluksi vastaan, mutta enpäs antanut periksi...onneksi.
 
Niin no
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
No sanon vain sen verran että mun mies on 23vuotta ja 2 lapsen isä, jos tulisi ja sanois että hänellä on uusi tyttöystävä joka on ylä-asteella :whistle: niin sais mennä, mutta lapsia en heille ikipäivänä hoitoon veis.
?? Ööhh hoitoon, jos lapset ovat isällään?
No ööh, ihan piti pilkkua alkaa nusuttaa, voi.. HUOH :eek: Kysymykses tosin oli ilmeisesti tarkoitettu todelliseksi vitsiksi, eikä oikeaksi kysymykseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
No sanon vain sen verran että mun mies on 23vuotta ja 2 lapsen isä, jos tulisi ja sanois että hänellä on uusi tyttöystävä joka on ylä-asteella :whistle: niin sais mennä, mutta lapsia en heille ikipäivänä hoitoon veis.
?? Ööhh hoitoon, jos lapset ovat isällään?
No ööh, ihan piti pilkkua alkaa nusuttaa, voi.. HUOH :eek: Kysymykses tosin oli ilmeisesti tarkoitettu todelliseksi vitsiksi, eikä oikeaksi kysymykseksi.
Oikea kysymys se oli, jotkut kun olettavat miehen vain hoitavan lapsia eikä olemaan tasavertainen vanhempi! Ja mitä jos se 16v asuisi yksinään ja olisi vaikka raskaana sun miehelle? Joku 16v voi olla ikäisekseen hyvin fiksu ja aikuinen. Olisiko parempi jos miehesi sitten löytäisi uuden rakkauden 56-vuotiaan naisen kanssa?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Oikea kysymys se oli, jotkut kun olettavat miehen vain hoitavan lapsia eikä olemaan tasavertainen vanhempi! Ja mitä jos se 16v asuisi yksinään ja olisi vaikka raskaana sun miehelle? Joku 16v voi olla ikäisekseen hyvin fiksu ja aikuinen. Olisiko parempi jos miehesi sitten löytäisi uuden rakkauden 56-vuotiaan naisen kanssa?
Mikä sulla ottaa tässä nyt kupoliin? Ja juu ei, 16v ja 56v:n välille mahdu naisia, se pitää olla joko pikkutyttö tai mummo.

Ja tiedän, itse olen saanut lapseni 17vuotiaana, mutta en todellakaan tahtois että mun lasten äitipuoli olisi 16vuotias ja siittä sun on ihan turha alkaa mussuttaan.

Ja edelleen, jos lopetettas tuo pilkun kyttääminen, todella naurettavaa. Ja näin en ole koskaan olettanut, vaan ole ihan jokaisessa ketjussa jossa tästä puhuttu, niin vauhkonnut siittä että isä on täysin saman vertainen.
 

Yhteistyössä