1500 kcal ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevättä kohden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevättä kohden

Vieras
Paljonko laihdun ja missä ajassa, jos noudatan aloittamaani ruokavaliota eli lasken kaikki kalorit ja syön n. 1500 kaloria per päivä. Painan 78 kg. Liikunta hyvin kevyttä, joten se ei paljon kuluta.

Alkuperäinen kirjoittaja alas päin;22918017:
itsellä tarkoitus pudottaa huhtikuun loppuun mennessä 14kg ja 1200ckal päivässä. painan 77kg

-3,5kg/kk eli n. 875g viikossa on sinänsä kai ihan realistinen tahti mutta kannattaa olla varovainen ettei ala liian tiukalle ruokavaliolle, ettei sitten käy niin että ratkeaa ahmimaan kun on jatkuvasti ollut nälkäinen tai tavoitteeseen päästessään rupeaa syömään entiseen malliin tai enemmänkin.

Mä alotin marraskuussa elämäntaparemontin eli yritän oppia syömään terveellisemmin ja pudottaa painoa siinä sivussa. Joudun kyllä suunnittelemaan syömiset ja ruoka-ajat aika tarkkaan, että tulee varmasti syötyä hyvin enkä korvaa kunnon ruokaa herkuilla. Syön varmaan n. 1600-1800kcal päivässä ja liikun jonkun verran (kävelyä, joogaa, pilatesta, kotijumppaa, muutaman kerran viikossa jotain näistä, yleensä noin tunti/kerta) ja paino on tippunut kahden kuukauden aikana jo 6,5kg. Lähtömitat mulla oli 163cm ja 77kg. Alussa painoa lähti enemmän (nesteet yms) viikossa, nyt n. 500g, joka on suunnilleen päivittäinen kalorivajeeni. Oon tosi tyytyväinen siihen, että suunnittelemalla tolla 1600kcal saa syödä tosi paljon kunnon ruokaa eikä missään vaiheessa ehdi tulla nälkä.

14 kiloa on aika paljon! Iso muutos ja aika nopeasti.

Mä itse asiassa laihdutin jo 88kilosta tähän 78:aan n. 1000-1200 kalorin ruokavaliolla ja kävelemällä. Alkuun paino tippui tosi nopeasti. Nyt olen ollut näissä painolukemissa n. puolisen vuotta. Mutta hiukan lisää pitäisi saada tipautettua. Kovin tiukka kalorimäärä ei enää toimi, repsahdan heti. Siksi nyt tuo 1500. Sillä pystyy juuri ja juuri olemaan. Mietin vain paljonko mahtaa tipahtaa tuolla vai tippuuko lainkaan.

[QUOTE="vieras";22918258]No olen syönyt max. 1600 kaloria päivässä ja laihtunut toukokuusta 2010 22kg.[/QUOTE]

ilman liikuntaa?? hieno pudotus,onnea siittä. vieläkö jatkat painon pudottamista?

Yhteistyössä