1500 kcal dieetti, eikä edes nälkä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keijuksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keijuksi

Vieras
Eikö näin pienillä kaloreilla pitäisi olla nälkä? Olen ollut 1500 kcal ruokavaliolla jo 3 viikkoa ja tämä on oikeastaan jopa helppoa. En toki valita, mutta eikö tässä kuuluisi olla nälkä? Laihtunut olen myös jotain 5kg-6kg varmaan. Olen myös ihan varma, että olen laskenut kalorit oikein. Painoa on nyt noin 100kg.

Ei, tuossa kalorimäärässä ei tule nälkä. 1500 kilokaloria on normaali päiväkulutukseni, liikunta sisältäen. Painan melko vähän, olen todella lyhyt. Lisäksi, kun oppii jakamaan ruuan oikein, ja tahtiin tottuu, ei tule nälkä vaikka söisi alle 1000 kcal päivässä.

Onneksi olkoon! Olet huomannut että ei se laihduttaminen niin hankalaa ole! Olen myös varma että olet laskenut kalorit oikein. Sitä kun saa syödä normaalia ruokaa yllättävänkin paljon tuohon 1500 kilokaloriin.

Koin saman ahaa-elämyksen alkuvuonna, kun aloin laskemaan kaloreita. Söin 1500kcal päivässä ja kas kummaa, tämä mystinen ja hankalasti tajuttava dieetti "syö vähemmän kuin mitä kulutat" oikeasti toimii! Uskomatonta, suuri salaisuus on ratkaistu. Laihtuminen on kaikkien ulottuvilla vihdoinkin.. eikun hups, ainahan tuo on tiedetty..

Me laihduttajat olemme vain mestareita selittelemään itsellemme ja muille kuinka tiedämme kyllä mitä PITÄISI syödä ja minähän en mitään kaloreita laske, maalaisjärjellä pärjää kyllä. Sitten ihmetellään, kun painoa tuli taas lisää, vaikka sen piti pudota sen maalaisjärjen avulla :D
Ihan kaikella rakkaudella tämä, olin itsekin samanlainen. Kunnes päätin kokeilla kalorienlaskemista, kun mikään ei tuntunut tuovan tuloksia. Arvaatteko miten siinä kävi?
Laihduin huomaamatta 17kg, söin hyvin ja opin oikeat annoskoot samalla. Laihtumista on tapahtunut kalorien kyttäämisen lopettamisen jälkeenkin (tein tätä keittiövaa'an kanssa noin kuukauden tai kaksi) ja puntari näyttää samaa lukemaa, vaikka en koe olevani millään dieetillä tai kuurilla. Otan vaikka jäätelöä tai karkkia kaupasta mukaan, jos mieli tekee. Salaisuus on kohtuus, kaikessa. Myös siinä "eihän tämä lihota kun se on kotiruokaa" -sapuskassa ;)

• Tykkää
Reactions: dechs
Ihan hyviä aterioita saa mahtumaan 1500 kilokaloriin. Lihominen johtuukin usein siitä, että aterioden päälle syödään ja juodaan makeita herkkuja. Esim. 1 suklaalevy tai 300g irtokarkkeja, 0,5l limsaa, 1 munkki = 1500 kcal. Tämä ruoasta saatujen kalorien päälle niin ollaan 3000 kilokarorissa.

Se on hyvä, jos leptiini, ghreliini jne toimivat. Syöt noilla kalorimäärillä hieman ehkä läskin lisäksi lihaksiasi, eli lopputulos voi olla pahempi kuin aloittaessa (ts. kun lihot takaisin, omaat vähemmän lihaksia), mutta varmasti laihdut. Huomaa, että kilpirauhasesi on nyt ajanut energiankulutuksesi alas ja siitä tulee tunne mm. paleltamisesta jne.

Koin saman ahaa-elämyksen alkuvuonna, kun aloin laskemaan kaloreita. Söin 1500kcal päivässä ja kas kummaa, tämä mystinen ja hankalasti tajuttava dieetti "syö vähemmän kuin mitä kulutat" oikeasti toimii! Uskomatonta, suuri salaisuus on ratkaistu. Laihtuminen on kaikkien ulottuvilla vihdoinkin.. eikun hups, ainahan tuo on tiedetty..

Me laihduttajat olemme vain mestareita selittelemään itsellemme ja muille kuinka tiedämme kyllä mitä PITÄISI syödä ja minähän en mitään kaloreita laske, maalaisjärjellä pärjää kyllä. Sitten ihmetellään, kun painoa tuli taas lisää, vaikka sen piti pudota sen maalaisjärjen avulla :D
Ihan kaikella rakkaudella tämä, olin itsekin samanlainen. Kunnes päätin kokeilla kalorienlaskemista, kun mikään ei tuntunut tuovan tuloksia. Arvaatteko miten siinä kävi?
Laihduin huomaamatta 17kg, söin hyvin ja opin oikeat annoskoot samalla. Laihtumista on tapahtunut kalorien kyttäämisen lopettamisen jälkeenkin (tein tätä keittiövaa'an kanssa noin kuukauden tai kaksi) ja puntari näyttää samaa lukemaa, vaikka en koe olevani millään dieetillä tai kuurilla. Otan vaikka jäätelöä tai karkkia kaupasta mukaan, jos mieli tekee. Salaisuus on kohtuus, kaikessa. Myös siinä "eihän tämä lihota kun se on kotiruokaa" -sapuskassa ;)

Toivottavasti tilanne on 5v kuluttua sama. Tutkimusten mukaan yli 90% epäonnistuu juuri kuvailemallasi tavalla. Tähän riittää yksi elämänkoettelemus, joka saa ihmisessä aikaan "mitä väliä" ajatuksen. Mikäli saat pidettyä painon 5v kurissa, on todennäköisyys loppuelämän kestävästä painonpudotuksesta suuri. Tuona aikana olet omaksunut uuden elämäntavan. Terveellisyydestä ei sen sijaan tiedä mitään, joidenkin tutkimusten mukaan alienergisellä ruokavaliolla olleet elävät pidempään (hiirikokeissa), toisten tutkimusten mielestä taas aiheuttaa vanhemmalla iällä vaikka mitä vaivoja (osteoporoosia yms).

Toivottavasti tilanne on 5v kuluttua sama. Tutkimusten mukaan yli 90% epäonnistuu juuri kuvailemallasi tavalla. Tähän riittää yksi elämänkoettelemus, joka saa ihmisessä aikaan "mitä väliä" ajatuksen. Mikäli saat pidettyä painon 5v kurissa, on todennäköisyys loppuelämän kestävästä painonpudotuksesta suuri. Tuona aikana olet omaksunut uuden elämäntavan. Terveellisyydestä ei sen sijaan tiedä mitään, joidenkin tutkimusten mukaan alienergisellä ruokavaliolla olleet elävät pidempään (hiirikokeissa), toisten tutkimusten mielestä taas aiheuttaa vanhemmalla iällä vaikka mitä vaivoja (osteoporoosia yms).

Siis mitä ihmettä höpiset? Juuri tällä tavalla laihtuu mukavasti!! Ei saa koskaan kieltää itseltään yhtään mitään ja kantsii koota annokset järkevästi ja unohtaa kaikki suositukset! Kaikkea syödään ja suklaata syödään vaikka joka päivä jos tekee mieli muuten repsahtaa helposti.

Kunnon maitokahvi
Iso rahka banaani smoothie
Voileipä
Päivälliseksi joku pasta tai muuta kotiruokaa

Älkää missään nimessä seuratko ohjeet ja rytmit, kun itse tajusin luopua niistä ja seurata luontainen rytmi voi hyvin. Ei kannata väkisin tunkea ison aterian heti aamulla ei ei halua, silkkaa typeryyttä!

Thäts it!

T. -15kg

Yhteistyössä