15-vuotiaan Kalevala-käädyn arvosta?

Sain 15 vuotta sitten rippilahjaksi ison pronssisen Kalevala-käädyn ja olen tullut nyt siihen tulokseen että ehkä mielummin möisin sen pois ja ostaisin tilalle jonkin sellaisen korun jota haluaisin oikeasti käyttää.

Mahtaakohan tuollaisilla vanhoilla jo tuotannosta poistuneilla Kalevala Koruilla olla yhtään mitään arvoa ja mistähän sille saattaisi löytyä käypä arvo? Koruliikkeeseen ei huvittaisi viedä koska oletan että maksavat huonommin kuin joku yksityinen.
 
g
Koruliike ei sitä osta, ellei se ole kultaa (silloinkin vaan romukullan verran).
Kato huutonetistä, löytyykö sieltä vastaavaa.

Mutta siis pronssiset kalevala-korut on edukkaita, käätysi on saattanut maksaa vain muutaman kympin ja nyt on parinkympin arvoinen. Pidä se muistona ennemmin, tai jätä lapsellesi.
 
myy
Vaikea sanoa kysynnän ja tarjonnan laki. Oletko kirjautunut huutikseen? Siellä on niitä keskustelupalstoja, tuntuu että aika hyvin saa sieltä olikohan antiikki ja keräily (?) tyyppisestä osioista vastauksia.
 
No kun en mä taida haluta säilyttää sitä, mulla on kiikarissa yksi Kalevala Korun rannekoru, pronssinen sekin ja mieluusti rahottaisin osan siitä vaikka tällä korulla. Jos se on tuolla pölyttynyt jo noin kauan niin en näe järkeä sitä säilyttää ja pienesti toiveena olisi ajatus että jostain löytäisi keräilijän joka keräisi noita (itse kerään Kalevaloja pronssisena mutta eri tyylisiä kuin tuo).
 
ööp
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
No kun en mä taida haluta säilyttää sitä, mulla on kiikarissa yksi Kalevala Korun rannekoru, pronssinen sekin ja mieluusti rahottaisin osan siitä vaikka tällä korulla. Jos se on tuolla pölyttynyt jo noin kauan niin en näe järkeä sitä säilyttää ja pienesti toiveena olisi ajatus että jostain löytäisi keräilijän joka keräisi noita (itse kerään Kalevaloja pronssisena mutta eri tyylisiä kuin tuo).
Niitä käätyjä on tehty kasapäin! Ei niillä ole todellakaan ainakaan suurempaa arvoa, kuin mitä koru on aikanaan maksanut! Kyllä sulle tai lapsillesi tai jollekin sukulaiselle tai tutulle on takuulla enemmän iloa korusta, kuin sulle siitä, että saat siitä ehkä 10-15?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööp:
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
No kun en mä taida haluta säilyttää sitä, mulla on kiikarissa yksi Kalevala Korun rannekoru, pronssinen sekin ja mieluusti rahottaisin osan siitä vaikka tällä korulla. Jos se on tuolla pölyttynyt jo noin kauan niin en näe järkeä sitä säilyttää ja pienesti toiveena olisi ajatus että jostain löytäisi keräilijän joka keräisi noita (itse kerään Kalevaloja pronssisena mutta eri tyylisiä kuin tuo).
Niitä käätyjä on tehty kasapäin! Ei niillä ole todellakaan ainakaan suurempaa arvoa, kuin mitä koru on aikanaan maksanut! Kyllä sulle tai lapsillesi tai jollekin sukulaiselle tai tutulle on takuulla enemmän iloa korusta, kuin sulle siitä, että saat siitä ehkä 10-15?.
Mä olen kyseistä korua tarjotellut sinne sun tänne ja se aina lähtee kulkeutuakseen parin vuoden välein takaisin.. :D Kyllä minä tiedän että niitä on tehty kasapäin, tiedän myöskin sen että ko. koru on todellakin maksanut enemmän kuin vanhan satasen.

Koitan vaan keksiä kanavan josta löytäisin vinkkiä mihin hintaan mun kannattaa alkaa tuota kaupitella kun mä en jaksa sitä että se kiertää aina takaisin vaan mielummin ottaisin tilalle korun joka oikeasti tuo minulle hyvää mieltä. Comprende??

Siinä yläpuolella tulikin hyvä vinkki, pitänee lähteä Huutonettiin selailemaan vaikka saan koko paikasta puistatuksia kiitos surkean käyttöliittymän.
 

Yhteistyössä