15-17-vuotiaana lapsen saaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultahippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kultahippu

Vieras
Mikä sai sinut päättämään, että pidät lapsen?
Oliko lapsen isä mukana kuvioissa?
Minkälainen oli vauva-aika?
Asuitko lapsuudenkodissa, omassa kodissa, ensikodissa, vai missä?
Miten nykyään sujuu, miten hoidit mahd. opiskelut jne?
Jos saisit valita uudelleen, abortti vai lapsi, kummin valitsisit?

Kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!! :)

kerkesin kyllä täyttää 18 ennenku huomasin olevani raskaana mutta eipä kai sillä väliä...

halusin pitää lapsen koska en vaan mitenkään pystynyt aborttiin ja mun mielestä mulla ei ollut mitään niin suurta syytä että en pärjäis yksin vauvan kanssa vaikka lapsen isä jätti heti kun kuuli että olen raskaana. Lapsen isä ei ole kuvioissa ollut koskaan eikä edelleenkään. Vauva aika oli ihan normaalia ja mun mielestä ihanaa aikaa. Asuin vuokra asunnossa mutta kävin usein lapsuudenkodissa. opiskelut jäi kesken mutta jatkoin opiskeluja lapsen ollessa 2v. Nykyään sujuu kivasti olen löytänyt hyvän miehen ja tyttöni on jo 6-vuotias ja hänellä on 1v pikkuveli :)

Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
kerkesin kyllä täyttää 18 ennenku huomasin olevani raskaana mutta eipä kai sillä väliä...

halusin pitää lapsen koska en vaan mitenkään pystynyt aborttiin ja mun mielestä mulla ei ollut mitään niin suurta syytä että en pärjäis yksin vauvan kanssa vaikka lapsen isä jätti heti kun kuuli että olen raskaana. Lapsen isä ei ole kuvioissa ollut koskaan eikä edelleenkään. Vauva aika oli ihan normaalia ja mun mielestä ihanaa aikaa. Asuin vuokra asunnossa mutta kävin usein lapsuudenkodissa. opiskelut jäi kesken mutta jatkoin opiskeluja lapsen ollessa 2v. Nykyään sujuu kivasti olen löytänyt hyvän miehen ja tyttöni on jo 6-vuotias ja hänellä on 1v pikkuveli :)

mun tarina on aika samanlainen, vaikka täytin 19v :) opiskelut jäi, mutta ne ehti myöhemmin hoitaa. ihana parisuhde, pikkukakkosta ei ole vielä tulossa, vaikka vauva-kuume onkin :)

raskaaksi 17v, opiskelut kesken, toinen suhde alkoi kun lapsi oli 1v, tulin heti raskaaksi, nyt kaksi lasta 4 ja 2v, nuoremman lapset isän kanssa ollaan yhteyksissä ja seksisuhteessa. Koulu edelleen kesken, tällä hetkellä vakityöpaikka, mutta ei opiskelemaani koulutusta vastaava. kannattaa miettiä, mitään en kadu, mut varmasti olis helpompaa jos ois elänyt nuoruuden ilman lapsia.

Mun ystäväni sai lapsen ollessaan vähän ennen kuin täytti 16v, oli siis vielä 9. luokalla. Asui vanhempiensa luona, asui siellä n2v jolloin muutti pois lapsensa kanssa, lapsi kuitenkin oli paljon mummolassa ja lopulta muutti sinne pysyvästi. Opiskelut jäi, kunnes 23v alotti opiskelun ja nyt on amk-tutkinto ja vakituinen työpaikka ja esikoinenkin asuu hänelle, esikko muutti äidilleen ollessaan 14v, ovat aina olleet tekemisissä. Lapsella ei ole isää ollut koskaan kuvioissa mukana. Ystäväni sanoo että on ensimmäinen puhumaan teiniäitiyttä vastaan, silloin ei tavallaan kuulu mihinkään, omat ystävät ovat nuoria joita ei vauvajutut kiinnosta ja äitiporukoihin ei teiniä huolita.