14v ja tupakointi!! APUJA kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mua teini-iässä mitkään terveysuhat huolettaneet. Nuoret ovat kuolemattomia. Riippuu vähän lapsesta, mutta vetoaminen lapsityövoimaan (kunnon lähteitä esittämällä) herättää enemmän ajatuksia. Nuoret ovat nimittäin myös maailmanparantajia.

Mun mielestä aresti on täysin hyödytöntä, rahanantamisen lopettaminen toimii :D .

Kyllä lapsi pitäisi saada lopettamaan tupakointi konstilla millä hyvänsä. Se on oikeasti ihan järjettömän vaarallinen tapa, ja jos nyt aloittaa, ei välttämättä ikinä pääse enää eroon vaikka yrittäisikin.

Kai te molemmat vanhemmat ja isoäiti olette samaa mieltä siitä, että tupakointi on estettävä tavalla tai toisella? Jos olette eri mieltä, lapsi pompottaa aikuisia mennen tullen.

Aikuisten pitää tehdä säännöt selviksi, asuipa lapsi missä hyvänsä - ja sääntöjen on tässä suhteessa oltava samat eli tupakointi on kiellettävä.

Aresteja ja rahan antamisen lopettamista voi hyvin käyttää konstina tupakoinnin lopettamiseen. Suosittelen myös hakemaan apua jostain kodin ulkopuolelta, jos tupakoinnin lopettaminen ei muuten onnistu.

Ei noi arestit ainakaan tehoa,eikä mitäkään terveyshommat..ne voi unohtaa..
Rahat pois,vaikka eipä sekään varmaan auta, meinaan jos kaveritkin polttaa ni niiltä saa aina ainakin jämät jos ei muuta..Mutta vanha ja hyvä keksintö joka tehos meillä oli et laitettiin likka poltttamaan monta tupakkaa peräkkäin niin et tuli paha olo...polttaminen jäi sit siihen.

Eipä kuule arestit auta! Tosiaankin pahentaa tilannetta. Itse aloin juuri n. 14- tai 15-vuotiaana polttamaan, äiti huusi naama punaisena, että "se on loppu nyt" ja hymyssäsuin vastasin, että eikä ole. =) Rahaa ei itselläni nuoruudessa juuri ollut, eikä siis omia tupakka-askeja kuin vain harvoin... Mutta sehän ei polttamista estänyt! Jos minut olisi laitettu keittiön pöydän ääreen polttamaan koko aski, olisin ollut vain innoissani. Minä en olisi yleensäkään saanut tehdä nuorena paljon mitään, joten päätin ottaa itse omia vapauksia. Kerran tai kaksi "alistuin" jäämään arestiin. Tupakkaa miulle haki milloin kukakin (silloin, kun sattui rahaa olemaan), milloin täysi-ikäiset kaverit tai paikalliset pultsarit. Jos rahaa ei ollut, pystyi sitä lainaamaan kavereilta, myös tupakkaa pystyi "lainaamaan" kavereilta.

Yhteistyössä