-

hei Princess Consuela, täällä sulla kohtalontoveria.
mulla oli myös pitkään tota salasyömistä ja ruoan piiloittelua,
itselläni tyttö 10kk ja hänen syntymänsä jälkeen oon ollu ihan pallohukassa,
ja kilojakin pitäis saada pois ainakin semmonen 10.
Nyt oon ollut tiukkana itselleni, ja kertonu miehellenikin omasta ongelmasta, ja kuinka inhottava ja yököttävänä näen itseni, kuinka salaa syön ruokaa ja jopa pakotan itseni oksentamaan kaiken...vain huomatakseni että syön ja syön, noloa myös tämä..

Eli oon todellakin aloittanut tarkan syömisen ja mieheni myös on minua hyvin tukenut,
olen alkanut käydä aktiivisesti salilla ja myös treenaan kotona. Tuleehan niitä heikkoja hetkiä kun on pakko saada edes muutama palanen suklaata..mutta sitten taas on pakko ottaa itseään niskasta kiinni.
Et siis todellakaan ole yksin, ja kyllä helpotti kun sai vähän purkautua :)

Itse hankin 2,5v sitten salikortin kunnolliselle salille (uusi ja hieno). painoindeksi oli silloin 33, nyt 26 ja tyttö on 1vuosi 2kk. Eli ei kovin nopeasti edisty tämä minun homma, mutta oikeaan suuntaan kuitenkin, normaalipainoon on vielä 6kg ja tavoitteeseen yli 10kg. Yksi mitä kanssa käytin oli se Dr Philin motivointikirja Painonpudotushaaste: 7-kohtainen avainohjelma pysyvään painonhallintaan (The Ultimate Weight Solution, 2001). Ja asetin tavoitteet tarpeeksi kauas eli mun tavoite on ollut olla aina 1.1. kevyempi kuin edellisenä uutena vuonna, kunnes tavoite on saavutettu. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Princess Consuela:
Netistä löytyy tietoa BED-syömishäiriöstä, sitäkin olen miettinyt.. Kummallista kun tavoite on niin selvä ja tiedän mitä haluan ja intoakin riittää ja silti se vaan aina kariutuu!! :'(

Kaipaisinkin kohtalontoveria tai jotain joka on onnistunut mahdottomalta tuntuneessa urakassa tiputtaa useampi kymmenen kiloa samanlaisten ongelmien keskellä.

Lähetän täältä tuulen mukana uskoa ja voimia matkallesi. :hug:

(Meillä on tuolla uuden elämäntavan opettelu pino, sinne ovat kaikki tervetulleita. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1487810 Voithan tuota käydä kurkkaamassa, mutta jokatapauksessa) Tsemppiä kovasti!

Oletko hakenut apua jo lääkäriltä tai saanut ajan ravitsemusterapeutille. Suosittelen.

Tosin en itse ole koskaan näiden asioiden puitteissa käynyt sen enempää lääkärillä tai ravintoasioista puhumassa.

Mutta uskon, että siitä olisi sinulle suuri apu. Samalla todettaisiin, ettei lihavuuteen vaikuttavia sairauksia ole taustalla. Lääkäri osaa myös antaa sinulle uusia vaihtoehtoja painonhallintaan.

Ja muistathan, että kun tiedostat ongelmasi (herkut?) niin olet jo askeleen eteenpäin ottanut, nyt täytyy löytää keino miten asiaan voidaan vaikuttaa. Ja mitä liikuntaan tulee. Tärkeintä on löytää lajeja, joista pidät.

mulla nyt painoindeksi 30,9, että laihduttamista riittää vielä tässäkin kropassa.
mua ei millään sais istumaan sinne painovartoijoille, extravaganzilla kävin tutustumassa mutta
hirmu hintavaa touhua, ei kukkaro kestäisi millään.
pakko vaan sanoa itselleen että seuraa mitä syö ja liikkuu enemmän, nyt joka päivä liikkunut, äsken tultiin lenkiltä ja hyvää tekee.

Princess Consuela mistä päin Suomea olet?

kriisi mun mielestä sulla hienosti asiat kun on noin hyvä painoindeksi,
ja onhan tä laihduttaminen pitkän kaavan mukaista, jos ne kilot heti parissa kolmessa kuukaudessa tippuis ni yhtä helposti kai ne takaisinki tulis eikös??

samalta täälläkin tuntuu Prinsess Consuela, mitkään vaatteet eivät olis sopivia.
ja mulla aina jotenki loppuu innostus ku seinään, äh...tosi vaikeeta.
viikonloppuna ja eilen en oo taas tehnyt mitään liikkuakseni.
tänään salille ja pakko taas ottaa itseään niskasta kiinni, sillä vähenis tämmönen valituskin ja tulia parempi mieli itelleen...toteutus siis todellakin niin vaikee...
no tsempataanpa toisiamme niin eiköhän se tästä... :D

mahtavaa Pricess Consuela, mulla tössännyt taas ihan totaalisesti seinään.
eilen olin pilateksessa ja tänään kotona treenannut Zumban kanssa... pitäis vaan
saada nyt taottua päähän että sais kiloja lähtemään, sais talveks vanhoja housuja jalkaan :D

Yhteistyössä