Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mun mielestä aikuinen saa sanoa lapselle, oman mielipiteensä, mutta voi sanoa myös, että yleinen mielipide on suvaitseva. Tai mä teen niin. Itse koen tosi hankalaksi koko asian... Vastaan mielellään mihin vaan seksuaalisuutta koskevaan kysymykseen, kun lapset kysyy, mutta tuo on mulle hankala. Yritän kuitenkin.
Lapsihan toki tajuaa, ettei kaksi miestä voi lapsia saada, jolloin minun ei tarvitse heitä aivopestä, vaan ajattelevat itse.
Miksi sinun pitäisi kertoa omaa mielipidettäsi lapsillesi? Mikset vain kerro, että jotkut miehet rakastaa miehiä ja naiset naisia? Ei rasistitkaan (toivottavasti) tuputa omia asenteitaan lapsilleen.
No varmasti tuputtaa. JOKAINEN vanhempi opettaa lapselle omat arvonsa, se on varma asia.
Mutta miten noi opettaa, siinäkin on eroja. Onko pakko sanoa että homot on epänormaaleita syntisiä, halveksittavia, iljettävia tai jotain vai voiko sanoa vaikka tällaisiakin perheita on olemassa vaikkei meidän uskontomme heitä hyväksykään?
Jos lapsiin iskostetaan jotain homovihaa voi tulla ikäviä tilanteita jos vaikka koulussa ystävystyvät lesboparin lapsen kanssa tai muuta. Ei kai lapselta voi tällaista ystävyyttä kieltää ja mun mielestä siinä vaiheessa uskovaisten vanhempienkin pitäisi psytyä ihan asiallisesti tulemaan juttuun näiden lesbojen kanssa vaikkei heidän elämantyyliään hyväksyisikään eikä tietty bestiksiksi heittäytyisi.