140kg ja raskaana. Vaatteista

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En kaipaa tuomitsemista tai kauhistelua jne painostani vaan ideoita ja neuvoja ongelmaan.

Eli olen todella lihava ja nyt olen raskaana ja ongelmaksi muodostuu vaatteet. Käytän normaalisti kokoa 54-56 riippuen vaatteen mallista. Kuinka te muut todella lihavat olette ratkaisseet vaatepulman, kun maha kasvaa ja kaupoista loppuu koot kesken? Äitiysvaatteiden koot on myös todella pieniä, joten nekään eivät tule kysymykseen.
 
vierailija
Voisiko ompelija kenties auttaa sinua ? Silloin saisit itsellesi sopivia vaatteita. Ompelija voisi kenties tuunata nykyisistä vaatteista sinulle sopivia. Onnea odotukseen ! :)
 
vierailija
Itse olin aikoinaan esikoisen kohdalla isokokoinen (BMI 40) ja painoin siis 114 kg. Minulle ainakin neuvolasta sanottiin tiukasti ettei painoa saa tulla yhtään enempää ja itseasiassa painoni tippuikin 2 kg raskauden aikana. Kun BMI on yli 40, joutuu erityisseurantaan, ainakin vielä 7-8-vuotta sitten niin oli. Käytin suht samoja vaatteita, koska maha oli jo suht iso ennestään, eikä ns vauvamahaa koskaan ehtinyt kasvaa. Löysät paidat oli päällä ja ei kukaan edes huomannut että olin raskaana. Eli varmaan neuvolassa ohjaavat saman sinulle kuin minullekin. Itsehillintää se toki vaatii, mutta vauvan takia onnistuin. Myöhemmin olen tiputtanut painoa lisää ja olen nyt reilu 80 kiloinen. Tosin nyt odotan vauvaa ja painoa on tullut, mutta nyt olen sen itselleni sallinut. Onnea odotukseen!! :)
 
Omista farkuista saa helposti muokattua mammahousut leikkaamalla etukappaleesta haaraosan korkeudelle asti kankaan pois ja ompelemalla joustavan resorikankaan siihen tilalle ja laittamalla yläreunaan kuminauhan. Ompelija osaa varmasti jos ei itseltä löydy ompelutaitoja. H&M mammamalliston trikoolegginsit koossa XL myös melko reilut.
 
vierailija
Kurkkaa ulkomaiset verkkokaupat tai ehdotettu ompelija oikein hyvä vaihtoehto.

Suomessa ei vielä ymmärretä raskauden kuuluvan kaiken kokoisille ja muotoisille naisille. Itse tuunailin vaatteita ja saumurilla sai nopsasti perus paitoja. Myös raskauden jälkeen vaatteet olivat vielä käytössä ja kilojen pudotessa osa vaatteista meni saumurin läpi uudestaan :LOL:

Onnea odotukseen ja hyvää vointia! (y)
 
vierailija
Onneksi olkoon raskauden johdosta! Hyviä vinkkejä oletkin jo saanut. Mahaa painavat joustamattomat vaatteet kuten farkut voi tosiaan käydä epämukaviksi (ja niitä voi tsi-muokata tai kääntää mahan alle), mutta muuten melkein kannustaisin katsomaan tilanteen mukaan. Itse pärjäsin XL-kokoisens odottajana aika lailla omilla paidoilla läpi raskauden kun ei makkarankuoria ollut käytössä ennen sitä, ja työn puolesta monen kokoisia odottajia kohdanneena sanon samaa mitä joku tuossa kertoikin että isommalla odottajalla ei välttämättä sellaista raskausmahaa tulekaan eikä koko välttämättä merkittävästi muutu.

Jos haluat nimenomaan äitiysvaatteita niin toivottavasti löydät, mutta tulipa mieleeni että juuri eilen Zizzistä ostamani alaspäin levenevä epäsymmetrisellä helmalla varustettu tunika menisi täydellisesti raskausmahankin kanssa.
 

Yhteistyössä