14 vuoden ikäinen raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
semmoista se
Miksi pitäisi tehdä abortti vain siksi, että on nuori?

Onhan noita teiniäitejä ollut maailman sivu ja suurin osa on pärjännyt ihan hyvin. Eipä aikuisäiditkään aina niin hyvin pärjää.
 
"vieras"
Miksi jonkun tuntemattoman ihmisen asiat oksettaa, en ymmärrä. Eihän se mikään ihannetilanne ole, että 14 vuotias on raskaana. Mutta kirjoittaja vaikuttaa musta harvinaisen kypsältä ikäisekseen.
 
"Oksettaa ja oon surullinen" oli aika oksettava kommentti.
Totta...
En pidä mitenkään ihanteellisena asiana sitä, että 14 v on raskaana, mutta saattaa kai maailmassa pahempiakin asioita sattua. Ja tuolla kyseisellä nuorella neidolla on vanhempansa & poikaystävä tukena, mikä on hieno juttu.

Suhtaudun tosin hieman varauksella kaikenmaailman "kohublogeihin", mutta silti.
 
koska olen nähnyt niin monen nuoren äidin viettävän aikaa enemmän baareissa kun lasten kanssa!!!

ihmetyttää etteivät ole lastaan opettaneet paremmin, että tuo 14 todella luulee selviävänsä. kyllä niin käy että mummu ja pappa tulee lapsen hoitamaan!!!
 
"vieras"
joo samaa mieltä, LAPSI tajuaa parin vuoden päästä että baarit vie omasta lapsesta voiton

hiukan ihmetyttää ton tytön vanhemmatkin!!!


täytyy varmaan omille lapsille alottaa valistus jo 10 veenä
Ei tuokaan vahinkoraskaus tietämättömyydestä johtunut, joten parempi on, kun hankit lapsillesi siveysvyöt, pidät kotiopetuksessa parikymppisiksi ja kotoa saa poistua vain toisen vanhemman kanssa.
 
nfhhhff
No on tänne sairaat ihmiset kirjoitellut. Ykskin niin luulee tietävänsä et äiti hylkää lapsensa baarin takia. Just joo. Ei ikä takaa hyvää äitiyttä eikä nuori ikä takaa huonoa äitiyttä. Tietysti olisi suositeltavaa ettei lapset hanki lapsia, mutta ei tartte noin törkeesti silti ajatella.

Minä henk.koht toivon, että JOS lapseni olisi sellaiseen sotkuun itsensä saattanut että olisi raskaana, hän tekisi abortin. Ihan itsensä takia. Toisaalta aborttikin on hyvin raskas kokemus eikä siihen ketään saa pakottaa.
 
koska olen nähnyt niin monen nuoren äidin viettävän aikaa enemmän baareissa kun lasten kanssa!!!

ihmetyttää etteivät ole lastaan opettaneet paremmin, että tuo 14 todella luulee selviävänsä. kyllä niin käy että mummu ja pappa tulee lapsen hoitamaan!!!
Huutomerkit eivät korvaa perustelua.

Ikävä että tunnet vain tuollaisia nuoria äitejä.
Minä tunnen toisenlaisia. Nimenomaan niitä selvinneitä.

:)
 
"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;25362600:
oleva kirjoittaa blogia. Mua oksettaa, oon niin surullinen.. Miksi, voi miksi lapset tekevät lapsia..

14 ja tuleva äiti
Oma kommenttisi oksettaa tuhat kertaa enemmän kuin blogi - joka itse asiassa ei okseta ollenkaan...

Tytär täyttää tasan viikon päästä 14v. En hänelle raskautta toivo (ei ole edes poikakaveria vielä), mutta jos niin vuoden sisällä kävisi, asiaan olisi vain sopeuduttava. Oksentelu nyt ei auttaisi asiassa mitään. Tytöllä tuntuu blogin perusteella olevan huolehtivat ja rakastavat vanhemmat, jotka ihka varmasti auttavat. Sydämestäni minäkin auttaisin vastaavassa tapauksessa - kunhan alkujärkytyksestä toipuisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
satun tietämään nuoruudestani ainakin 4 tyttöä ketkä tekivät lapset alle 17 veenä, jokaikinen heistä antoi lapsensa pois

tämän takia ei minulle herätä kovin hyviä ajatuksia 14 veen raskaus ja säälittää todella paljon että hänen oma loppu lapsuus ja nuoruus menee hukkaan!!!

mutta täällä kuulemma onkin vain kouluttamattomia yh:itä joten sellasten mielipiteitä en kaipaakkaan!!!!!!! vain fiksujen ihmisten
 
"just"
satun tietämään nuoruudestani ainakin 4 tyttöä ketkä tekivät lapset alle 17 veenä, jokaikinen heistä antoi lapsensa pois

tämän takia ei minulle herätä kovin hyviä ajatuksia 14 veen raskaus ja säälittää todella paljon että hänen oma loppu lapsuus ja nuoruus menee hukkaan!!!

mutta täällä kuulemma onkin vain kouluttamattomia yh:itä joten sellasten mielipiteitä en kaipaakkaan!!!!!!! vain fiksujen ihmisten
Ja aikuiset ihmiset ei anna lapsiaan pois tai heiltä ei oteta lapsia pois?

Sinä et tosiaankaan koulutettu ole, sen huomaa kirjoituksestasikin. Tai no, taidat olla provo.
 
satun tietämään nuoruudestani ainakin 4 tyttöä ketkä tekivät lapset alle 17 veenä, jokaikinen heistä antoi lapsensa pois

tämän takia ei minulle herätä kovin hyviä ajatuksia 14 veen raskaus ja säälittää todella paljon että hänen oma loppu lapsuus ja nuoruus menee hukkaan!!!

mutta täällä kuulemma onkin vain kouluttamattomia yh:itä joten sellasten mielipiteitä en kaipaakkaan!!!!!!! vain fiksujen ihmisten
Minulla on korkeakoulutus enkä ole yh.
Ensimmäisellä seikalla saattaa olla (tai olla olematta) jotain tekemistä sen kanssa että pidän sinua ja matalasta koulutus- , älykkyys ja sivistystasosta kielivää kielenkäyttötapaasi ja "mielipidettäsi" kaikkea muuta kuin fiksuna.
 
sips
Minun ystäväni sai esikoisensa aikanaan 16 veenä. Edelleen on tämän lapsen isän kanssa naimisissa, ja "lapsiakin" on jo 3 (lapsenlapsia 2 :) ). Mie olen esikoisen kummitäti. Eli toisinkin voipi elämässä käydä. Oma otoksesi ei ole kovin laaja muutenkaan, edes laadullista tutkimusta teiniäitiydestä ajatellen.

Älä sääli, jos et ihmistä tunne, ja sääli on sairautta muutenkin :) Jos oma tytär tulisi raskaaksi, ja kirjoittaisi blogia, en uskoisi hänen kenenkään tuntemattoman sääliä tipan vertaa kaipaavan.

En ole yh, olen naimisissa, omaan ylemmän korkeakoulututkinnon ja vakituisen työpaikan pohjoisessa hoitotyön lehtorina :) Sitä ennen työkokemusta sairaanhoitajana yli 15v. Onko sanoillani/ mielipiteelläni tarpeeksi painoarvoa.
 
"justiinsa"
Saatko jotain kicksejä tuosta että päivittselet nuoria äitejä? teitä on paljon liikkeellä täällä. Tuleeko jotenkin parempi olo?
Ei se kuule poista mitenkään sitä että sun poikas on vastuuton paska mätämuna ja epäkelpo ihmiseksi.
 
"Sheddon"
No ei tuo kyllä okseta mutta kyllä mulla suu levähti apposen auki kun blogissa luki että 1997 syntynyt. Ei ajan kulua oikein
Ymmärrä.

Kaikkea hyvää toivon tytölle ja koko perheelle. Kaikesta huolimatta toivon että tytön omat vanhemmat elävät vahvasti arjessa mukana ainakin alkuun. Ei äidiksi tuleminen kuitenkaan sitä faktaa poista että tyttö on tavattoman nuori, mun mittapuulla lapsi vielä. Joskus elämä vaan tuntuu vievän juuri siihen suuntaa johon sen ei uskoisi vievän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikella ystävyydellä kysyn;25362875:
miksi,mummeliisa, suhtaudut tähän asiaan niin tunteikkaasti?
oletko itse tai joku lapsistasi hyvin nuorena synnyttänyt?
Olen ja on (tarkkaan ottaen ei, mutta yksi pojista tuli nuorena isäksi mikä lie tässä yhteydessä sama asia.)
Mutta en usko että niinkään se kuin ihan vain repulsio ja kuvotus tyhmyyttä ja asenteellisuutta kohtaan se, mikä asenteeseeni vaikuttaa.

Pidän kuvottavana aloituksen tyyppisiä "hyökkäyksiä" haavoittuvassa tilassa olevia kohtaan, kohdistuu se mihin tahansa hetkellisesti heikoilla olevaan ryhmään tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"sipsi"
Pidän kuvottavana aloituksen tyyppisiä "hyökkäyksiä" haavoittuvassa tilassa olevia kohtaan, kohdistuu se mihin tahansa hetkellisesti heikoilla olevaan ryhmään tahansa.

Täysin samaa mieltä. Minua kuvotti myös heitto palstalaisista "kouluttamattomina yksinhuoltajina." Miten jonkun ihan vieraan nuoren asiat voi noin vaivata, että pitää tänne blogi linkata ja alkaa päivitellä?
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen

Yhteistyössä