13v tytön ja pojan molemminpuolinen ihastuminen mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin se vaan tuli sekin aika elämässä kun "poikajutut" tuli kuvioihin. Tyttäreni 13v (kutoselta päässyt) on ilmiselvästi ihastunut poikaan ja tämä poika tyttäreeni. Itsellä on hieman ristiriitaiset fiilikset asiasta enkä oikein tiedä miten toimia ja millaisia keskusteluja nuoren kanssa käydä. He puhuvat kokoajan videopuheluita ja tyttäreni kyttää puhelinta kokoajan. Ihastus on tuore ja haluaa olla kokoajan pojan tavoitettavissa. Tyttäreni on avoin ja kertoo minulle rehellisesti asiat kun kysyn, mutta en oikein tiedä mitä minun kuuluisi tästä tietää ja sitä myöten kysellä. Pojan perhekin kuulema utelee kokoajan asiasta pojalta tyttäreni mukaan.

Voi että. Itsellä on hieman traumaattinen rakkauselämä tuosta iästä ja haluaisin suojella lastani ja taikoa hänet takaisin vaippaikäiseksi. Mitä te konkariäidit tuumaatte ajatuksiini?

Eiköhän se noin nuorilla ole enemmän ystävyyspohjaista kun syvää rakkautta. Olethan tehnyt tyttärellesi selväksi seksiin ja ehkäisyyn liittyvät asiat? Jos voit luottaa lapseesi ei sinulla ole mitään hätää.

Eikö se ole ihan normaalia ja hyvä asia, että aletaan olee oman ikäisten kanssa? Siihen kannattaa suhtautua kannustavasti ja tukien. Niin kauan kuin puhelimen toisessa päässä ei ole 18-vuotias bensalenkkari tai eksoottinen räppäri, ei ole syytä huoleen. Mutta valitettavasti jossain vaiheessa tulee eteen suuri sydänsuru ja siihen kannattaa valmistautua henkisesti.

Ite kohta tuon ikäinen tai siis en ihan vielä että pari vuotta vielä, mutta on se omasta kokemuksesta ystävyys pohjaista eikä mitään tosi rakkautta, vaikka tyttärestäsi voisi tuntua siltä ihastumisen alussa. Jos nyt olisin tyttäresi niin toivoisin äidiltäni mahdollisemman ns hyväksyvää "vastaanottoa", eli siis en haluaisi että mua painostettais esim kertoo jotain ja muutenkin kannustettais täs vaihees.
Mut tää onki vaa mu mielipide että joo, toivottavasti on apuu.

Yhteistyössä