mietinnässä
Pääkaupunkiseutu, asuu hallilla, osan hallimaksusta maksaa tuosta itse viikossa (n. 4e)
MIhin poika tuon rahan sitten laittaa?Viikossa?En itekään omiin herkkuihin ym taida 20 eeroa viikossa tuhlata.Enkä aattele mitä ite sain samanikäisenä vaan ihan muuten?Alkuperäinen kirjoittaja no:meillä toi ei riitä alkuunkaan,vähintään 20 egee ja samanikäinen sälli.nykyisin kaikki on niin kallista ettei voi enää markoissa summaa mitata
Minä maksan elokuvan (harvoin käy), hampurilaisen maksan silloin tällöin.Alkuperäinen kirjoittaja no:ostaa esim.leffalippuja tai jonkun pelin,käy hampurilaisella.....
euron viikossaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä viikkoraha on euro per luokka. eli ekaluokkalaiselle 1 euro, viidesluokkalaiselle 5 euroa. Jos jotain isompaa haluaa, pohditaan yhdessä säästöjä ja tienestejä. Kaiken tarpeellisen kyllä lapsille hankin, ja joskus rahoitetaan vähän ei-niin-tarpeellisiakin. En halua, että lapsista kasvaa kaikenkieltäjiä kuluttajia. Elämässä pitää olla myös nautintoja, ja joitain niistä voi jopa ostaa rahalla.
Minä ajatellut ihan samaa. Itse en nuorena saanut KOSKAAN viikkorahaa, vaikka kaikki muut saivat, mutta sain sit rahaa sillon jos pyysin esim. namupussiin, kaupunkiin, elokuviin.Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Mun lapset on vielä pieniä, mutta mä olen ajatellut että ostan niille sit kaiken tarpeellisen ja kohtuullisessa määrin maksan elokuvakäynnit jne. Sit kun tekee hommia viikolla, saa jonkun tietyn summan viikkorahaksi (5-10e en tiedä vielä). Tai saa nähdä miten sit päätetään mutta noin ajattelisin nyt. Sen viikkorahan voi sit käyttää vaikka tyttöjen ulos viemiseen tai mihin tykkää
miten noin paljon saako ihan käteen vai meneekö osa säästötilille?Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:tyttö 15v 200e kuukausirahaa ja poika 8v 100e kuukausirahaa....molemmat saavat sen lisäksi lapsilisät.
Molemmilaa on tilit ja kortit.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:miten noin paljon saako ihan käteen vai meneekö osa säästötilille?Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:tyttö 15v 200e kuukausirahaa ja poika 8v 100e kuukausirahaa....molemmat saavat sen lisäksi lapsilisät.
meillä on viikkorahan päälle 70e millä lataan puheaikaa ja käydään ostaan vaatteita tai jotain mitä tarvitsee ,käteen ei saa kuin viikkorahan.
Eipä juuri käytä .... nytkin säästää tiettyä juttua varten....Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:just,8v saa 100e+lapsilisän saa käyttää niin kun haluaa B)