13-v:n bileet / vanhemmat ostaa alkon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SusannaS72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SusannaS72

Vieras
Hei vaan kaikille palstalaisille!

Meillä on mieheni kanssa tällä hetkellä ollut iltaisin puheenaiheena se, kun 13-vuotiaamme on muutaman kerran käynyt syksyn aikana erään luokkalaisensa järjestämissä kotibileissä ja kysynyt meiltä, josko voisimme ostaa hänelle siideriä tai muita juomasekoituksia sinne muutaman pullon tai tölkin (muidenkin vanhemmat ostaa jne). No, tulimme sitten siihen tulokseen, että jostainhan ne kuitenkin juomansa hankkivat, joten parempi se on itse kontrolloida juodun alkoholin määrrää. Olemme siis ostaneen muutaman kerran hänelle n. viisi siideriä / lonkeroa yms. per kerta ja hakeneet hänet bileistä pois sovittuna aikana. (Kerran kyllä annoimme taksirahat miehen aamuvuoron takia). Hyvin on käyttäytynyt eikä ongelmia ole ollut. Nyt noita bileitä on kuulemma tiedossa jo useampia ja eri paikoissa, eikä oikein tunnu kivalta näin usein ostaa omalle 13-vuotiaalle juomia edes vähäistä määrää ja toisaalta taas inhoittaa ajatus, että joku tuntematon hakisi hänelle Alkosta pahimmassa tapauksessa jotain väkevämpää. Miten te olette toimineet vastaavassa tilanteessa?

no en olisi alunperinkään ostanut yhtään siideriä tai muutakaan saatikka viitttä! en päästäisi bileisiin jos tiedossa on et ei ole vanhempia paikaalla ja et alkoholia juodaan.

Vajaa 14v poika, eikä ole tuollaista tullut mieleenikään!!!! Eikä moisissa kyllä käy, itse eikä kaverinsa. Ei alkoholia vielä tuon ikäisille, vaikka itsekin ensikännit 13veenä vedin!

Jo näin varhaisessa vaiheessa ketjua voin todeta, että provon aihe ja toteutus on yleisilmeeltään väsynyt, ja yritystä puuttuu. Hieman enemmän pontta seruraavaan yritykseen, kiitos.

Yleisarvosana 6.

Tää on pakko olla provo.
Mun esikoinen täyttää ens kuussa 14 enkä todellakaan ostaisi sille alkoholia, sitä paitsi 5 pulloa siideriä on ihan tolkuttoman paljon, minäkin iso aikuinen olisin siitä määrästä jo hyvin humalassa.
No joo, onneks omat lapset ei liiku tuollaisessa seurassa (vaikka epäilen että tää ei hemmetti vaan voi olla totta).

Mulla on 13 v tyttö. Enkä tosiaankaan ostaisi sille yhtäkään pulloa kaljaa, enkä sen kavereillekaan. Aikuisten pitäisi tajuta vastuunsa. Jos se on puolustelu, että juovathan ne kuitenkin, niin pidäpä huoli siitä ettei 13 v vuotias lapsesi juo.

13-vuotiaalle 5 siideriä/lonkeroa illaksi??? Oikeasti, missä teidän aivot on?!

Toivottavasti oli tosiaan provo, vaikka kyllähän tuollaisiakin vanhempia on. Ikinä en lapselleni alkoholijuomia osta, ostakoon sitten itse kun laillisesti saa.

Jo näin varhaisessa vaiheessa ketjua voin todeta, että provon aihe ja toteutus on yleisilmeeltään väsynyt, ja yritystä puuttuu. Hieman enemmän pontta seruraavaan yritykseen, kiitos.

Yleisarvosana 6.

Mä tykkäsin tosta alkutervehdyksestä "Hei vaan kaikille palstalaisille!" Jotenkin lämminhenkinen aloitus, mutta kyllä joo lässähti hyvin pian.

• Tykkää
Reactions: Provoarvostelija
Viidestä pullosta siideriä ei kyllä murkku (saati sitten aikuinen) tule humalaan, ei sitten millään. Tai no, mikä nyt käsitetään humalaksi, mutta ei ainakaan kovin vaarallista tilaa saada tuolla määrällä aikaan ellei samalla juoda jotain muuta, tai syödä lääkkeitä.

Viidestä pullosta siideriä ei kyllä murkku (saati sitten aikuinen) tule humalaan, ei sitten millään. Tai no, mikä nyt käsitetään humalaksi, mutta ei ainakaan kovin vaarallista tilaa saada tuolla määrällä aikaan ellei samalla juoda jotain muuta, tai syödä lääkkeitä.

Tuota noin... Minä ainakin oon selvästi humalassa jo 2-3 siideristä ja viidestä todella humalassa. Ja ihmettelen jos 13-vuotiaalla ois huimasti parempi viinapää.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tanjuska<3
Itse en ostaisi vaikka sen ikäisenä mulle taidettin ekaa kertaa ostaa muutama lonkero (4 pulloa) tai Magyar pullo. Olen vaan niin "lainkuuliainen" että missään nimessä en sen ikäiselle ostaisi. Ja jos olisin taksikuski, tekisin kyllä ilmoituksen jos selvästi lapsennäköinen humalainen lapsi tulisi minun kyytiini perjantai-iltana.

öö, sulla tai siis teillä ei sitten käynyt edes mielessä kieltää tytärtänne kokonaan menemästä bileisiin jossa pennut dokailee? vaan päätitte hakea 13vuotiaalle keskenkasvuiselle lapsellenne 5 siideriä?? JEP JEP :D

[QUOTE="palma";24970927]Mä tykkäsin tosta alkutervehdyksestä "Hei vaan kaikille palstalaisille!" Jotenkin lämminhenkinen aloitus, mutta kyllä joo lässähti hyvin pian.[/QUOTE]

Joo tuo aloitus oli ihan mukava piristys, mutta ei sekään sitten pitkälle kantanut kun sisältö oli kuitenkin huolimattomasti suunniteltu, miltei suunnittelematon.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu

Yhteistyössä