12 vuoden ikäero parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Eufrosyyne
  • Ensimmäinen viesti
Eufrosyyne
Voiko toimia?

Oon tapaillu yhtä miestä jonkun aikaa, ja eilen hän sitten kysäsi että eikö mua ollenkaan haittaa meidän ikäero. Kyllähän oon tienny että on mua n. 10 vuotta vanhemi, en koskaan ees sen tarkemmin asiaa aatellutkaan. Mies kuitenkin tuntu olevan kovasti ihmeissään asiasta, ja oletti etten oo jotenkin tajunnu hänen ikäänsä tai jotain.

Oonko ihan tyhmä kun en osaa ajatella tuota ongelmana? Tuleeko tässä nyt jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia joita en nyt osaa etukäteen ajatella? Onko tää jotenkin "outoa"?

Mä en jotenkin osaa ajatella tätä sillain iän kautta. Siinä on ihminen josta pidän, mutta pitäiskö tässä nyt olla fiksu ja unohtaa tuollaiset "papat"? :)

No meillä on miehen kans 12v ikäeroa. Ei oo meillä ollu kauheen isoja ongelmia. Siis sellaisia normaaleja parisuhteen ongelmia, joita en isommin kuitenkaan liittäisi tuohon ikäeroon.

Mutta riippuu kyllä täysin ihmisistä.. :)

Meillä on 16-vuotta ikäeroa ja enemmän se on ongelma lähipiirille. Tai alussa oli, ei enään.

Onhan siinä tietty sellaisia ongelmia, että ollaan eri aikaan vireitä vanhuksia, kun toinen on eläkkeellä paljon ennen minua ja voi olla huonossa kunnossakin. Mutta terveys nyt voi mennä kenellä vaan koska vaan.

Normaalissa arjessa ja meidän parisuhteessa ikäeroa ei huomaa ja välillä aina itsekin yllätyn, että ai niin, meillä tosiaan on niin paljon ikäeroa.

Ja kun mäkin kuitenkin olen jo 33-v, niin ei ole paha. Jos mä olisin parikymppinen, niin ehkä se sitten voisi tuntua isommalta tuo ikäero.

tyttokarpanen
se riippuu kyl ihmisistäkin... Mun ex oli mua 10 vuotta vanhempi ja kaikki mitä mä halusin tehdä niin oli lapsellisia, "oon tenhy ne jo moneen kertaan" eikä ollu kyl mistään lapsellisuuksista kyse, vaan ihan normaalista hellyydestä yms... Mut se oliki ihan sairas äijä, harmittaa ku koskaan sekaannuinkaan siihen... :(

No minäpä pistän paremmaksi... Exäni on minua 17 vuotta vanhempi ja aloitimme seurustelun kun oli nippanappa 18. Lapsi tuli asuttiin yhdessä. Suhteemme kariutui ihan muihin ongelmiin kuin ikäeroon. Lähipiirille suhde oli ihan kamala shokki. Varsinkin kun mies oli isänio ystävä.... :whistle: Eivätpä ole enää edes puheväleissä....

Minullla oli joskus parikymppisenä 20v vanhempi seurustelukumppani, ei mitään ongelmaa iästä (eikä kukaan kyllä olis arvannut eroa noin suureksi, ei vaan näyttänyt ikäiseltään), 3 vuotta sitä kesti ja sitten lähdimme eriteille, mutta ei iän vuoksi ;)

Niin
Juu kyllä siis kysymys on ihan aikuisista ihmisistä, ei mistään kehdonryöstöstä. En nyt ihan lapsonen enää ole itsekään.;)

Tuo on tietysti totta, että vanhuus tulee melkosella varmuudella yksin, jos näin voi sanoa. Mutta jos siihen asti elää onnellisena niin ei se ole huono elämä sekään....

katju
Itselläni ja avomiehelläni 12.v ikäeroa....minä 25 ja mies 37 vuotta. Meilläkin alkuun ongelma oli vain lähipiirissä,miehen puolelta.Nykyään kun vuosia takana 6,ei ongelmia.Esikoisemme on 3,5 vuotta ja pikkusiskon hän saa toukokuussa....häät 2010 heinäkuussa. Ei kannata siihen ikään niin tuijottaa...:)

archie
Silloin voisin kuvitella ongelmia tulevan jos toinen vaikka 52 ja lapset jo "tehty" ja toinen 40, lapseton, joka haluaa sitä omaa biologista jälkikasvua. Mut jos kumpikin ns samassa elämän vaiheessa niin ei kai tuo hirvee ikäero ole.

Yhteistyössä