11v:lle oma pankkitili? Mitä se silläkin tekee?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"nisse"
Mullakaan ei vielä tule pankista minkäänlaisia maksuja tms, vaikka mulla on neljä eri tiliä neljässä eri pankissa ja luottokortti. Ikinä ei ole tilin avaaminen maksanut, eikä vieläkään tule mitään tilinhoitomaksuja tms.
Olen 24v

sadsad
Mulla oli jo pari vuotiaana neljä eri tiliä. Molemmat isovanhemmat olivat avanneet (vanhempieni luvalla) mulle omat tilit, jonne laittoivat joskus rahaa. Sitten oli kummisedän avaama tili ja äidin ja isän avaama tili.
10-vuotiaana avattiin mulle vielä viides tili, jonne säästin itse.

Mulla on kolme lasta ja kaikille olen avannut heti vauvana tilin. Emme ole todellakaan rikkaita, sillä mies opiskelee ja elämme mun hoitajan palkalla. Yritän edes 10e silloin tällöin siirtää jokaisen tilille. Aina sekään ei ole mahdollista.

[QUOTE="vieras";24964990]Tuskin tekee nykyää mitään. Itse oli 11v vuonna -90 ja silloin kohdeltiin pankeissa lapsiasiakkaita hyvin. Yksikseni vein joululahja- ja synttärirahoja ja muuten keräämiä viikkorahoja pankkiin ja yksin kävin nostamassa, kun oli jotain isompaa ostettavaa. Ei enää onnistu. Ei kai pankkeihin saa mennäkään enää pikkuasioissa ja asiakaspalvelua tiskillä on silloin, kun lapset koulussa. Ei enää klo 13 jälkeen.[/QUOTE]

Kyllä voi pankista käydä tiskilta nostamassa rahaa, tilata uusia tunnuksia, kortteja, kysyä saldoa yms yms yms.... Sen kuin vain ottaa vuoronumeron ja jonottaa ja hoitaa asiansa. Mun pankissa ainoastaan firman asioihin joutuu varaamaan ajan.
Ja kyllä siellä on asiakaspalvelua ihan koko aukiolo ajan.
Lapsille tili ei maksa mitään. Just haettiin 13v kortti sen omalle tilille. Tili sille avattiin heti kun oli kastettu. Ensin avattiin säästötili, nyt se vaihdettiin pankkineidin neuvosta nuoriso käyttötiliksi ja on edelleen ihan ilman mitään kuluja.

"Ami"
Meillä on myös 1 -vuotiaalla tili, joka avattiin heti kun lapsen sos.tunnus saatiin syntymän jälkeen. Sinne menevät lapsilisät. Tiliin on molemmilla vanhemmilla käyttöoikeus ja siltä maksetaan tällä hetkellä hoitomaksut ja lapsen isommat haalari tms. ostokset. Rahaa jää silti myös säästöön lapselle myöhempiä opiskeluja tms. ajatellen.

Ohhoh,
[QUOTE="netta";24965169]Me ollaan just ens viikolla menossa pankkiin avaan tili meidän nelikuiselle pojalle. Ja pankki antaa pesämunan 40 euroo sinne. Ja sit sillä on säästöpossu, johon me laitetaan hiluja, siis ihan 5 ja 10 senttisiä. Se on tossa eteisessä ja on sinne kummit ja mummutki senttejä tiputellu.

Isompi laps on kanssa säästäny tililleen viikko- ja lahjarahoistaan. Eikä tosiaan olla mitään kulta- ei edes hopea- tai pronssilusikka suussa syntyneitä. On varmaan vaan kertakäyttölusikka, mutta sitä suuremmalla syyllä on syytä oppia säästään ja käsitteleen rahaa lapsesta saakka.[/QUOTE]

Mikä pankki antaa 40 euron pesämunan? Ikinä kuullutkaan moisesta.

"jep"
Mun lapsille on avattu säästötilit jo vauvoina.
Kortillisen käyttötilin ovat saaneet yläasteelle mennessään. Käyttötilille olen maksanut kuukausirahan, jonka lapsi saa käyttää mihin haluaa ja opettella kortin käyttöä samalla.

on avattu tilit heti syntymän jälkeen. Synttärirahat laitettu aina tilille ja säästöpossurahat ja kun olin töissä niin siirsin lapsilisistä sen mitä pystyin puoliksi molempien tileille. Sieltä sitte on ostettu isommat jutut esim. pyörät. Hyvän tähden, minä pidin asiaa ihan itsestään selvänä!!! missäs niitä tenavien rahoja säilyttelee muuten. Eurokin on säästöä, pikkuhiljaa kertyy rahaa.

Niin ja meillä on muutenki..miehellä on käyttötili, meillä yhteinen säästötili/lainatili, mulla oma käyttötili ja yks säästötili, johon kerään rahaa esim. tulevan kodin verhoja yms. varten. sinnekin pikku hiljaa. Ja miehellä on omistusyksiö vuokralla niin sitten on vielä tili niitä hommia varten osuuspankissa. Niin ja sitte meillä on vielä vakuutusyhtiössä tili vakuutusmaksujen pyörimisiä varten ja s-tilin kautta pyörii ruokamaksut ja bensat. että kyllä näitä tilejä piisaa.

Yhteistyössä