11v ja 12v tytöt eivät halua isälleen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuumii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuumii

Vieras
Meiollä on isän kanssa yhteishuoltajuus joka on isän ja minun puolesta toiminut. Nyt kuitenkin 11 ja 12 vuotiaat tytöt ovat alkaneet lähes säännöllisesti sanomaan että eivät halua isälle tai jos siellä ovat tulee jatkuvasti viestiä kuinka on tylsää, iska ei anna tehdä mitään, iska ei tee heidän kanssa mitään tai ei päästä mihkään kavereille...ymmärrän kyllä jos toisinaan viikon ovat siellä(yleensä viikonlopun) ja käytännössä istua tollitat huoneessa. iltasella saattaa tulla 11vuotiaalta viestiä että ahdistaa..kun sanon että kerro isille niin voi tulla juttelemaan on tytötn vastaus että ei viitsi kun isillä ja uudella puolisolla on "vanhempien" aikaa joka alkaa klo 20.30. sen jälkeenkö lasten tarpeet unohetaan? Minua suututtaa ja en oikein voi tehdä mitään...? äsken laitoin viestiä että työtö vois tulla jo huomenna kotiin jos he eivät ole viikonloppu suunnitelmia suunnitelleet...noh,vastausta ei ole kuulunut. eli kaiketi lapset palautuu sunnuntaina klo 18.00 :( surettaa lasten puolesta. eikö jo 12v pitäisi olla sana valtaa jos eivät isälleen halua..eihän mun tarvitse pakottaa lähtemään...?

Minun lasten ei tarttis mennä isälle jos niiden kanssa ei vietetä aikaa. Ei vierailujen tarvitse olla mitään sirkustelua mutta kyllä jotain yhdessä tekemistä pitää olla.

Minun lasten ei tarttis mennä isälle jos niiden kanssa ei vietetä aikaa. Ei vierailujen tarvitse olla mitään sirkustelua mutta kyllä jotain yhdessä tekemistä pitää olla.

Siitä olen yrittänyt isälle aijemminkin sanoa...ja vastaus on että siinähän sirkustelet. jep..kyllähän me koko arki täällä sirkustellaankin. Olen kehottanut käymään tytötn voimistelun vanhempain näytöksissä katsomassa kuinka taitava tytär hällä on. AINA on jotain muuta...viimeksi käynyt yli 2vuotta sitten katsomassa. kotitöitä pitää kuulemma tehdä yhtenään. totesin tytöille että joudutte te täällä kotonakin tekemään(meillä kotityölista jota noudatetaan) niin lapset totesi että kun pitää tehdä aivan koko aika ja kiitosta ei heru... viikonloppu on kovin lyhyt aika ja lapset kokee senkin ajan yhtenä tuskana :/

Miten oot ajatellu et toi asia käytännössä lutviutus??
Siis jos isä on asiasta eri mieltä ja haluaa vaan lapset luokseen.
Itsellä se tilanne et lapset ei halua mennä isälleen, etenkin vanhempi 9v.
Ja kun isä ei moiseen suostu ja asiasta on oikeuden päätös, että joka toinen viikonloppu ovat siellä niin miten muuten kuin menemällä käräjille tää asia voitas päättää???

Toisaalta. Sinä et voi puuttua siihen miten isän luona toimitaan ja muutella sovittuja sääntöjä. siinä tulee laki vastaan. Itselläni on vastaava tilanne ja kuulen jatkuvasti samaa lapseltani mutta vastaavasti isäkin kuulee sitä toisinpäin. Hän ei halua mennä isälle jne.

Pitää muistaa että isälläkin on varmasti ne omat säännöt lapsilleen siellä ja niitä on valitettavasti kunnioitettava sen ajan kun lapset ovat siellä. Ei voi asioihin puuttua joka välissä. Toisaalta vaikka lapsi on 11 vuotias niin tuohan on hyvä nukkumaan menoaika 20.30. Meillä on säännöt jotka eroavat isän säännöistä paljon.

Painotan vielä sinä et voi puuttua aikaa, minkä lapset viettävät toisella vanhemmallaan ja toisinpäin.

Meillä kotityöt ovat kotitöitä eikä niistä palkkiota saa. tai saa puhdas koti jossa kaikilla on kiva olla.

jos sua tuo asia ahdistaa istu ex kanssa samaan pöytää ja keskustele asiat halki. txt ovat ihan syvältä puolin sun toisin.

En puolusta isää mutta ajattele asiat myös toisinpäin......

Viimeksi muokattu:
eli seuraavan viikonlopun tullessa jos tytöt toteaa että ei tahdo isälle...ilmotanko sitten isukille että tytöt eivät tule...? veikkaan että siitä se riemu repee... :(

No se tapaamisoikeus on lapsen oikeus ei vanhemman, eikä varsinkaan lapsen velvollisuus. Itse yrittäisin edelleen keskustella tilanteesta kasvotusten lasten isän kanssa, miten siihen saisi muutosta ja minkälaista muutosta ne lapset kaipaa.

[QUOTE="örkki";26870907]Miten oot ajatellu et toi asia käytännössä lutviutus??
Ja kun isä ei moiseen suostu ja asiasta on oikeuden päätös, että joka toinen viikonloppu ovat siellä niin miten muuten kuin menemällä käräjille tää asia voitas päättää???[/QUOTE]

jep..mä luulen että tappeluksi käräjillä täälläkin menisi. kurjaa kyllä..

Onpa kurja tilanne. Onko sinulla minkälainen keskusteluyhteys lasten isään? Voisitko sinä keskustella tilanteesta hänen kanssaan? Asiallisesti ilman sarvia ja hampaita kertoen, mitä lapset ovat sinulle kertoneet.

Tuon ikäisiä lapsia toki on hyvä kuunnella, mutta ovat kuitenkin vielä lapsia eikä heidän vastuulleen voi kaataa niin isoa vastuuta mikä isän tapaaminen on. Eivät vielä voi ymmärtää, mitä tapaamattomuus voi pidemmän päälle tarkoittaa (välit isään katkeavat kokonaan).

Teillä on varmasti tehty myös tapaamissopimus ja sinähän et voi sitä yksipuolisella päätöksellä muuttaa tai isä voi jopa vaatia tapaamisia viranomaisten avulla.

Toisaalta. Sinä et voi puuttua siihen miten isän luona toimitaan ja muutella sovittuja sääntöjä. siinä tulee laki vastaan. Itselläni on vastaava tilanne ja kuulen jatkuvasti samaa lapseltani mutta vastaavasti isäkin kuulee sitä toisinpäin. Hän ei halua mennä isälle jne.

Pitää muistaa että isälläkin on varmasti ne omat säännöt lapsilleen siellä ja niitä on valitettavasti kunnioitettava sen ajan kun lapset ovat siellä. Ei voi asioihin puuttua joka välissä. Toisaalta vaikka lapsi on 11 vuotias niin tuohan on hyvä nukkumaan menoaika 20.30. Meillä on säännöt jotka eroavat isän säännöistä paljon.

Painotan vielä sinä et voi puuttua aikaa, minkä lapset viettävät toisella vanhemmallaan ja toisinpäin.

Meillä kotityöt ovat kotitöitä eikä niistä palkkiota saa. tai saa puhdas koti jossa kaikilla on kiva olla.

jos sua tuo asia ahdistaa istu ex kanssa samaan pöytää ja keskustele asiat halki. txt ovat ihan syvältä puolin sun toisin.

En puolusta isää mutta ajattele asiat myös toisinpäin......

Meillälapset menevät myös nukkumaan 20-21. vaikka toivoisin että oma aika "alkaa" en silti voi/saa unohtaa lapsen tarpeita. unohdatko sinä, todeten on nyt vanhempien aikaa? jos lasta ahdistaa/pelottaa/sattuu...

Meillä tehdään myös kotitöitä..paljon tehdäänkin mutta kyllä lapset siitä kiitosen saavat! se ei ole mikään lahjus tai varsinainen palkinto..se on KIITOS!
on helppo sanoa negat mutta kiitokset unohdetaan. kiitos kuuluu kaikille ansaitseville..koulussa, kotona ja töissä niin nuorille, aikuisille kuin pikku lapsillekkin.

Ton ikäset tytöt on kovin mustasukkasia isästään joten mä unohtaisin ne kitinät ja reippaasti toivottaisin lapsille mukavaa isiviikonloppua enkä lähtis mukaan siihen kitinään että isillä ja sen uudella puolisolla on omaa aikaa kun lasten nukkumaanmeno aika koittaa.
Ihan naurettavaa ja lapsellista aikuiselta naiselta siitä narista.

• Tykkää
Reactions: InLove_
[QUOTE="vieras";26870961]Onpa kurja tilanne. Onko sinulla minkälainen keskusteluyhteys lasten isään? Voisitko sinä keskustella tilanteesta hänen kanssaan? Asiallisesti ilman sarvia ja hampaita kertoen, mitä lapset ovat sinulle kertoneet.

Tuon ikäisiä lapsia toki on hyvä kuunnella, mutta ovat kuitenkin vielä lapsia eikä heidän vastuulleen voi kaataa niin isoa vastuuta mikä isän tapaaminen on. Eivät vielä voi ymmärtää, mitä tapaamattomuus voi pidemmän päälle tarkoittaa (välit isään katkeavat kokonaan).

Teillä on varmasti tehty myös tapaamissopimus ja sinähän et voi sitä yksipuolisella päätöksellä muuttaa tai isä voi jopa vaatia tapaamisia viranomaisten avulla.[/QUOTE]

Tänään itseasiassa kehotin 12v. neitoa pyytämään isältään hetken aikaa kaksin jutella jotta saisi nämä mieltä painavat asiat kerrottua kaksi isälleen...selitin neidille että hän voi isään vedota keskustelula. minun kanssani isä on kovin haluton keskustelemaan heidän perheen säännöistä. Olen meidän perheen sääntöjä isälle selventänyt ja pyytänyt täydentämään hänen mielestään epäkohtia...mutta keskustelu stoppaa aina kun kerron mitä mieltä lapset on olleet isällä olosta..isä alkaa heti puollustus kannalle vaikka en puhuisi syyttävään sävyyn...kerron vain mitä lapset ovat kertoneet. olen isää kehottanut puhumaan tyttöjen kanssa mutta aina sama homma. ELÄ PUUTU!! mihin tämä johtaa...EI MIHINKÄÄN! Sanoin tytöille että he voivat itse puhua..minä en voi auttaa...tuntuu kuin olisin tuon lauseen myötä hylännyt lapset jotka kokee ahdistusta isä viikonlopuista :(

[QUOTE="akka";26871241]Ton ikäset tytöt on kovin mustasukkasia isästään joten mä unohtaisin ne kitinät ja reippaasti toivottaisin lapsille mukavaa isiviikonloppua enkä lähtis mukaan siihen kitinään että isillä ja sen uudella puolisolla on omaa aikaa kun lasten nukkumaanmeno aika koittaa.
Ihan naurettavaa ja lapsellista aikuiselta naiselta siitä narista.[/QUOTE]

lapsellista? minulta? aivan juu... on hyvin lapsellista kuunnella omia lapsiaan??..jo on aikoihin eletty! tämä se vasta lapsellinen vastaus olikin sinulta. sinun mielipiteesi...

lapsellista? minulta? aivan juu... on hyvin lapsellista kuunnella omia lapsiaan??..jo on aikoihin eletty! tämä se vasta lapsellinen vastaus olikin sinulta. sinun mielipiteesi...

Toinen asia, et vastaa kun lapset soittaa sulle ja kitisee, se ruokkii vaan lisää sitä kitinää.
Mä olen viiskymppinen ja mulla on viisi lasta 24, 20, 18, 16 ja 13.
Mun miehen lapset on 20, 17 ja 14.
Joten mulla on kokemusta näistä samoista kitinöistä.Ne menee ohi kun lakkaat puuttumasta asiaan.Niin kauan kun sun lapsilla ei ole siellä hätää ja niistä huolehditaan niin sulla ei ole oikeutta puuttua tapaamisviikonloppuihin.

Eiks 12 vuotiaana saa valita kumman luona asuu ja onko pakko tavata vanhempaansa jos ei halua. Voithan ottaa lastensuojeluun yhteyttä... emt onhan isälläki oikeus omiin lapsiinsa

Ainakin silloin kun minä olin 12-vuotias (90-luvulla) ja vanhempani olivat eronneet, niin minulle sanottiin, että nyt olet tarpeeksi vanha myös itse vaikuttamaan asioihin. Lain mukaan siis. Eli jos olisin halunnut lakata tapaamasta isääni, olisi se ollut mahdollista, tai ainakin oikeuteen olisi voitu mennä ja oikeudessa minua olisi kuultu ja sanoilla olisi ollut painoarvoa. Siitä en tiedä, onko laki sama vielä tänäpäivänä. Mutta uskon, että ahdistaa ja suosittelisin ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan tms, ja kysymään asiasta. 12-vuotias on vielä lapsi, mutta mielestäni tasan niin vanha, että hänellä on oikeus päättää haluaako tavata isäänsä vai ei. Kyse ei nyt ole isän oikeudesta lapseen, vaan lapsen oikeudesta isään. Minusta olisi kamalaa jos olisin lapsena joutunut säännöllisesti mennä paikkaan jossa en halua olla! Kun kyse ei ole mistään pakollisesta pahasta kuten koulu tms.

[QUOTE="örkki";26870907]Miten oot ajatellu et toi asia käytännössä lutviutus??
Ja kun isä ei moiseen suostu ja asiasta on oikeuden päätös, että joka toinen viikonloppu ovat siellä niin miten muuten kuin menemällä käräjille tää asia voitas päättää???[/QUOTE]

No omassa tapauksessa laittaisin isälle viestin että olen ottanut yhteyttä lastensuojeluun ja tilaamassa aikaa perheneuvolaan keskustelemaan lasten tilanteesta ja siitä miten heitä ahdistaa mennä isälle. Isä on tervetullut mukaan esittämään omaa kantaansa, joka kannattaa tulla esittämään koska käräjillä esitetään sitten minun, lastensuojelun kannat joten isän kannattaa olla paikalla esittämässä omat mielipiteet tai ainakin kuunnella mitä lapsilla on sanottavaa, koska turvallisessa tilanteessa he uskaltaisivat avautua isän luona olosta.

[QUOTE="akka";26871293]Toinen asia, et vastaa kun lapset soittaa sulle ja kitisee, se ruokkii vaan lisää sitä kitinää.
Mä olen viiskymppinen ja mulla on viisi lasta 24, 20, 18, 16 ja 13.
Mun miehen lapset on 20, 17 ja 14.
Joten mulla on kokemusta näistä samoista kitinöistä.Ne menee ohi kun lakkaat puuttumasta asiaan.Niin kauan kun sun lapsilla ei ole siellä hätää ja niistä huolehditaan niin sulla ei ole oikeutta puuttua tapaamisviikonloppuihin.[/QUOTE]

no huh... aika hurjaa

Meillälapset menevät myös nukkumaan 20-21. vaikka toivoisin että oma aika "alkaa" en silti voi/saa unohtaa lapsen tarpeita. unohdatko sinä, todeten on nyt vanhempien aikaa? jos lasta ahdistaa/pelottaa/sattuu...

Meillä tehdään myös kotitöitä..paljon tehdäänkin mutta kyllä lapset siitä kiitosen saavat! se ei ole mikään lahjus tai varsinainen palkinto..se on KIITOS!
on helppo sanoa negat mutta kiitokset unohdetaan. kiitos kuuluu kaikille ansaitseville..koulussa, kotona ja töissä niin nuorille, aikuisille kuin pikku lapsillekkin.

En minä lastani unohda mutta kun lapsi on isällään ei minulla ole sananvaltaa mitä siellä tapahtuu... äläkä nyt ymmärrä väärin!!! Meidän lapsi osaa käyttää "valtaa" ja kitistä asioista jos jutut eivät mene niin kuin hän haluaa!!! Kaikkeen ei kannatta lähteä mukaan! eikös se sun lapsesi ala oleen murkkuiässä... luuletko että se tulee olemaan helppoa ?? Mun/ meidän aika alkaa vasta kun poika on nukkumassa. Meillä kodin siivoaminen on yhteinen asia, eikä siitä tarvitse kiittää kaikkia erikseen!! Sitten kun koti on puhdas, tehdään jotain kivaa yhdessä tänään esim. on saunapäivä kun poika sitä toivoi!

Sä et voi puuttua isän luona oleviin sääntöihin!!! Soita vaikka lastenvalvojalle ja kysy. Näin se menee!! sori vaan!!