11-hoidot

Peppi oli mulla vatsan seutu punktion jälkeen turvoksissa ja kipeä lähes viikon! Useita päiviä siis, ja siirto tehtiin pari pv punktion jälkeen. Tulosta ei tuonut, mutta ihan ok muuten meni. Mulla oli tuo punktioviikko lomaa töistä, ja mietinkin, että olis ollut tosi hankala peitellä, kun kotona kävelin vähän kippurassa, ja jouduin pitämään housuja auki ekat päivät. Onnea sulle siirtoon!!!!

Oon myös testannnut, ja pelkkää negaa tietenkin :(

Verikoe on maanantaina. Sinne mennään varmaan taas samoilla fiiliksillä kun aiemminkin, turhautuneilla, koska tuloksen tietää jo.
Millonka sulla pitäs tulla täti kylään? Mulla sunnuntaina.
 
Kiitos futuremami. Kiva että saitte kunnon kyytiläisen matkaan.

Varmaan löysit tämän saman:

Miehillähän on aina yksi X- ja yksi Y-kromosomi. Kun mies saa tyttären, on tämä saanut isältään aina X-kromosomin ja kun mies saa pojan, on tämä saanut isältään aina Y-kromosomin. Jos Y-kromosomissa on deleetio, periytyy se siis aina poikalapselle, mutta tyttölapsi ei sitä missään muodossa kanna.

Pojalle deleetio periytyy hyvin todennäköisesti samanlaisena, jolloin on varauduttava siihen, että se aiheuttaa hänelle aikanaan lapsettomuusongelmia.

Deleetion taustalla on useimmiten kromosomin katkeaminen kahdesta eri kohdasta, jolloin irronnut pala häviää. Tämän seurauksena väistämättä myös osa perintöaineksesta eli geeneistä häviää, mikä aiheuttaa kehityshäiriöitä. Deleetion seurauksena vastinkromosomin resessiivisetkin alleelit tulevat näkyviin fenotyypissä.

Sukupuolen määräytymistä ohjaavan geenin (SRY) lisäksi Y- kromosomissa sijaitsee useita spermatogeneesiin vaikuttavia geenejä.

Eli käsitän tuon siis niin, että jos siinä y-kromosomissa on lapsettomuuteen vaikuttava deleetio, on se niiden geenien kohdalla jotka vaikuttaa siittiöiden muodostukseen. Ja se y-kromosomin deleetio on siis kai sitä, että kromosomi on katkennut, ja tuo y-kromosomin spermatogeeninen vaikutus? (siittiöitä tuottava?) on kadonnut.

Ja nyt siis haluavat katsoa onko miehelläsi tuo geeni, koska jos on, niin voivat poikanne kohdalla kenties varautua siihen etukäteen.

Tällaisia juttuja sain kasaan.

Huom!!! En ole asiantuntija.
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva: Voi, harmi, että sait negan. :( :hug:

Onneksi nämä mun oireet voivatkin olla ihan normaaleja. Saimme kuitenkin 16 munasolua, joten ei mikään ihme jos kauemmin menee palautumiseen. Minulla oli punktio jo maanantaina ja keskiviikkona sain yhden kaverin kyytiin. Minulta kyllä kysyttiin keskiviikkona siirron jälkeen, että tarvinko vielä sairaslomaa, mutta en viitsinyt pyytää, koska ei ollut enää kuin kaksi päivää töitä jäljellä. Minullehan iski oikeastaan vasta juuri ennen siirtoa pahin kipu alavatsaan ja hammasta purren kestin sen, että sillä ultralaitteella painettiin alavatsaa. Nytkin vatsa on vähän turvoksissa, mutta pitää juoda vettä ja levätä, niin eiköhän tästä kuntoon tule. :)
 
Mie oon nyt luovuttanu tuon testaamisen kanssa.
Tänään sain Pregcheckiin vain testiviivan paikan näkösälle... tuota ei ole tullut aikaisempiin testeihin, joten onko se merkkinä mistään?

Taidan tehdä seuraavan testin vasta 3.11, niinku sieltä Väestöliitosta ohjeistettiin alunperinkin... silloin digitestin pitäisi näyttää jo varmaa plussaa jos olen raskaana.
Tuolloin 3.11 olisi menossa siis pp16.

Nyt vaan odottelen saapuko täti huomenna kylään vai ei...
 
Moi kaikille!

Täällä olis 2.IVF siinä vaiheessa, et punktio ois tiistaina.. Saalis voi olla hieman vaatimattomampi kuin ekassa, mutta 5 - 8 solua olisi ilmeisesti tulossa.. Nyt vaan mietityttää se, että mulla on koko viikon ollut päänsärkyä (silmien taakse särkee) ja eilen illalla oli jopa lämpöä 37,3 ja veto ihan pois.. Mistäköhän tällainen olotila johtuu? Flunssaa ei pitäisi olla, kun ei ole kurkku kipeä, eikä nenä vuoda. Ja mulla ei ole ikinä kuumetta, vaikka olisi kovakin flunssa päällä. Edellisessä hoidossa ei ollut mitään tällaista. Erona ekaan hoitoon on tuo sumute, ekassa oli Suprecur ja nyt Synarela.. Osaako joku sanoa tähän mitään? Pitäiskö soitella huomenna IVF hoitajalle?
 
Sintulle lohdutusta ja voimia!

Templeton, mulla oli kans törkeä päänsärky sumuista (mulla tosin suprecur). En ihmettelis, vaikka nuo hormonit aiheuttais kaikki sun oireet, mutta kantsii varmaan soittaa varuilta IVF-hoitajalle oman mielenrauhan vuoksi.

Mikäs Susirouvan tilanne on?

Täällä raskausoireet jatkuu, mutta niin jatkuu myös googletus hakusanoilla matala hCG, fragmentaatio, tuulimuna, keskenmeno jne. Mitä enemmän luen, sitä enemmän vaikuttaa hCG-tasojen perusteella siltä, että tämä raskaus todennäköisesti ei jatku normaalisti. Meillä oli siirretty alkio rupunen luokkaa 3 ja hCG oli liian matala pp14. Oon lueskellut, että vaikka hCG tuplaantuisi, niin pp14 matalat arvot povaavat keskenmenoa ensimmäisen raskauskolmanneksen loppuun mennessä.

Tänään on vatsaa turvottanut niin ettei meinaa housut mennä kiinni ja huono olo, huimaus, nivusten repäisykivut sekä rintojen aristus jatkuu edelleen. Myös hajut on voimistuneet. Vuotoa ei ole missään vaiheessa ollut.

Vau.fi -laskurin mukaan nyt olis rv 6+6. Ultra on varattu viikon päästä keskiviikolle rv 8+2, siinä pitäis yksiselitteisesti näkyä onko siellä eloa vai ei. Hoitaja taisi kyllä laskea viikolla pieleen, kun ultraa varatessa sanoi puhelimessa, että "sitten on sulla viikkoja jo 7 täynnä...". Mutta viikko sinne tänne tässä konkurssissa :stick:
 
Sintu :hug:

Täällä ei vielä ole tätiä tullut visiitille vaikka tänään jo kp 28 (normikierto 26-27 pv), mutta mulla tuoresiirrossakin luget piti vuodon pois joten sinällään en pidä sitä nyt minään merkkinä. Edelleen tulee aina välillä ihan menkkamaisia kipuja ja rinnoissa on tuntunut pientä arkuutta, mutta näinhän se on aina ennen menkkoja.

Huomenna olis ajatuksena tehdä testi, jollei nyt sitten ennempää vuoto satu alkamaan. Ja negaan olen kyllä alkanut asennoitumaan, kun kuitenkin noita menkkamaisia kipujakin on jonkin verran ollut.
 
Heippa!

Sintulle tsemppiä vikojen päivien piinailujen ja nyt sit tuhruttelun :( kanssa. Mulla on lähiaikoina kaks ystävää plussanneet tuhruttelusta huolimatta.. Tiiän kyllä, että tuhruttelun aikana on vaikea pitää toivoa yllä jne. Voimia!

Voimia myös MAM2!! Niin ikävää että vuoto alkoi :(


Myy75 onnitteluja plussasta!! Tuossa oli kesksutelua sen hankaluudesta, kun osalla on lohduttoman huono hetki hoidoissa epäonnistumisien jälkeen ja osa meistä plussailee. Plussauutisten vastaanotto kaikkialla muualla on mun kohdalla viakeaa.. Täällä palstalla teiän kanssa plussauutiset kuitnekin tuo toivoa.. Hoidollakin onnistuu :).

Peppi, onnittelut runsaasta alkiosaaliista! Toivottavasti joku heistä, ja toivottavasti jo tämän kerran kyytiläinen, jatkaisi eloansa!! Meillä on pakkasessa myös vielä useampi jäljrllä, kun ekasta ICSIstä tuli 11 hedelmöittynyttä alkiota. Fudishulluina ollaan miehen kanssa mietitty (tai ehkä minä tän ajatuksen loin) että siellä on futiskentällinen oottamassa, ja kyllä joku niistä onnistuu.. Alotettiin Messistä, Paolo Maldini ja Pukki o jo yrittäneet, seuraavaksi on sitte brassihyökkääjä Bebeto vuorossa:).

MT79 kiitos todella paljon, kun laitoit listaa ajan tasalle!! Sulla on aikamoisia jännitysaikoija meneillään!
Mulla kävi ICSIn tuoresiirrossa sillain, että testipäivänä Predictor näytti ihan puhtaan negan, mutta sitten, kun menkkoja ei kuulunut, testasin viikon päästä uudelleen ja tuloksena oli tosi vahva plussa. Onnellisena jälkikontrolliaika vaihdettiin ultaksi. Ultrassa sitten selvisi kummallinen löydös: kohdussa oli kaks raskauden alkua, ja siis hoidossa asetettiin vain yksi alkio. Tämä oli sinänsä ilouutine, koska meillä luomuraskautuminen on mahdollista mutta epätodennäköistä, ja niin vaan se siis oli tapahtunut. Toinen alkiosita vaikutti tuulimunalta, toisesta ei olult vielä tuossa vaiheessa selköä. Ja täytyi ootella vähän yli viikko seuraavaa ultraa. Siellä sitten tuli huonoja uutisia, joita toivon sydämestäni, että teille ei tule! Mutta odotteluaika oli rankaa, ja fiilikset hyppi laidasta laitaan. Voimia siis ultran odotteluun! Pidän täällä kovasti peukkuja pystyssä että sydänäänet löytyisivät!!

Susirouva ja Pumppu, mikä tilanne?

OMAA NAPAA, mulla ovulaatio vähän niinku yllätti, ja tulikin tässä kierrossa pari päivää oeltettua aiemmin (lekuri sano, että viime keierrossa käytetyt luget saattavat vaikuttaa näin), ja tänään maanantaina mennään siirtoon. Eli 1.ICSI 3. PAS. Josko kolmas PASSI onne tois...Testipäivä tullee olemaan 14.11, joten Peppi, tuun mukaan jännäilemään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Sintu :hug:. Mitä teille on suunniteltu jatkoon? Jos nyt sitten muuten ei ole vaan sitä kuuluisaa tiputtelua vaikka olisitkin raskaana. Toivotaan tuota!!

Mulla oli tänään verikoe, mutta vaikka kävin jo aamulla, niin tuloksia ei ole vieläkään soitettu. Negaa se on, tiedän. Negaa testasin viimeksi su aamulla, eikä ole mitään oloja tai viitteitä raskauteen. Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta saisi alkaa että pääsis nopeammin uuteen siirtoon. Meille luvattiin se (jos kaiki menee hyvin), jo heti seuraavaan kiertoon. Ja taas tulossa omaan kiertoon.

Sori, en ehdi nyt muita kommentoimaan kun kirjotan töissä. Täällä on aina vähän paniikki että joku näkee mitä kirjoitan. Tai en ainakaan halua että kukaan näkee.

Voimia ja parempaa onnea muille!!!
 
Tiputteluvuoto on hieman lisääntynyt, muttei todellakaan ole niin runsasta kuin olen menkkavuodon tottunu olemaan.
En tiedä uskaltaako tässä enää toivoa... Eikö kuitenki yleensä lapsettomuushoidoissa tapahdu se alkion kiinnittyminen tietyn ajan sisällä?
Jos mietitään että mulla on ollu menkkamaista kipua viime viikon tiistaista saakka, niin voiko olettaa että kiinnittyminen olisi tapahtunut juuri tuolloin eli 7pv siirtopäivän jälkeen... onkohan tuo käytännössä edes mahdollista... siirretyt alkiot olivat 2 päivän ikäisiä... taitaa mennä jo haaveajattelun puolelle.

Kun tietäisikin kuinka pian kiinnittymisestä pitäisi testiin tulla "haamu"... jos oletetaan että kiinnittyminen olisi tapahtunut juurikin viime tiistaina, niin siitä tulee kuluneeksi huomenna viikko...

Ehkäpä kuitenkin vielä katson mihin suuntaan tuo vuoto on menossa ennenkuin heitän toivoni. :)
 
Viimeksi muokattu:
Olikohan mun hoito taas tässä. Keskiviikkona pistin pregnylin, perjantaina oli inssi ja tänään tullut ruskeaa tuhruvuotoa jonnin verran. ei mikään yksi tippa mutta vähemmän kuin teelusikallinen varmaan. En siis vuoda mutta jotain jää aina siteeseen.. :/ great.
 
tarantellah, ettei olis kiinnittymistuhrua? Mitens noissa insseissä, onko niissä myös Luget? Mulle ei ole koskaan tehty...

susirouva, täällä istutaan sormet ja varpaat ristissä!!

Sintu74, älä vielä luovuta, jos virallinen testipäivä on vasta 3.11.! Tiputtelee tai ei...

MT79, kylläpä osaat ottaa "lungisti", mä olisin varmaan heti 8+0 vaatimassa ultraa..

Pumppu, tsemppiä huomiselle... kaikki ei oireile...

Peppi_1981, olipa upea tulos!

ON, Synarelaa suihkutellessa... Ehkä tuossa 9.11. pääsen aloittamaan taas piikit
 
Kiitos AdAstra, oonkin käynyt kurkkimassa odotuslistalla sun kuulumisia, sun onnistuminen matalasta hCG:sta huolimatta on ollut mun toivon oljenkorsi tässä piinassa! :heart: Onnittelut vielä kerran teille!

Joku_päivä, oon ajatellut että ihan hyvä lykätä ultraa mahdollisimman myöhään, jotta tuloksen näkee sit kerralla varmaksi. Ja tämä näennäinen "lungius" on oikeasti feikkausta, täällä täristään jännityksessä ja epätietoisuudessa :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Nyt se nega sitten soitettiin mulle :'(.

Onneksi päästään heti seuraavasta kierrosta uuteen yritykseen. On tämä kyllä tosi raskasta välillä.

Sintu pidän sulle peukkuja että on vaan sitä kuuluisaa alkuraskauden tiputteluvuotoa.

Muillekin piinailijoille parempaa onnea :flower:!
 
MT79 täällä myös yksi alhaisilla hcg-arvoilla vauvan saanut :) Mulla oli PASissa pp12 hcg vain 24 ja pp19 se oli 418, sen jälkeen ei mitattu vaan menin sit alkuraskauden ultraan parikin kertaa. Oli myöskin vähän tuhruvuotoja ja paljon kipuja. Terve poika syntyi silti 38+3! Tsemppiä!
 
Kiitos MT79 vastauksesta! Punktio on nyt onnistuneesti (ja yhtä kivuttomasti kuin ed. kerrallakin) takanapäin ja saaliina 7 munasolua. Viikonlopun kuumeilun takia olen nyt myös antibioottikuurilla, mutta nähtävästi siirtoon päästään, jos olo pysyy näin hyvänä ja jotain siirrettävää löytyy..

Jos kato käy samalla lailla kuin eka IVF:ssä, niin eipä paljon huurraata huudella.. Silloin 11 munasolusta jäi vaivaiset 2 rupua siirrettäväksi.. Joten odotukset eivät ole kovin korkealla. Jospa kuitenkin tälläkertaa laatu korvaisi määrän.

Täällä onkin tullut paljon plussanneita sitten viime näkemän, hienoa! Jos tässä nyt piinailemaan päästään, niin onko täällä ketään samoissa aikatauluissa menossa..? :wave:
 

Yhteistyössä