10kg pois - Jutan avulla vai maalaisjärjellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullukka"

Vieras
Nyt päätin, että 10kg lähtee kesäkuuhun mennessä. Vähitellen hiipinyt paino ylöspäin, herkkuja tulee naposteltua ilasta. Mietin vaan aloittaisinko sen Jutta dieetin (on ekojen viikkojen ohjeet) vai ihan vaan maalaisjärjellä..? Onko kokemuksia tuon ruokavalion avulla painoaan pudottaneet - kuinka helppoa tulos on ollut pitää? Mulla yleensä tahtoo lävähtää homma käsiin sitten kun muutama kilo tippuu.

Jos sinä teet sen Jutan tavalla, niin mikä siinä takaa sen ettei homma mene reisille (viimeistään sitten kun kuuri on ohi)? Maalaisjärjellä pudottaen otat itse vastuun omista valinnoistasi ja opettelet uuden tavan syödä.. Ja samalla tavalla on helppo jatkaa myös sen jälkeen kun pääset tavoitteeseesi. Jutan tavalla otat pikaspurtin alaspäin ja mitä sitten? Jatkat omien vanhojen tottumusten tavalla? Miten jutan treenissä opit hallitsemaan painoasi paremmin tulevaisuudessa kuin maalaisjärjellä laihdutettuna?

Minä olen tiputtanut maalaisjärjen avulla 15 kg marraskuun alun jälkeen ja nyt olen ollut tavoitepainossani kuukauden verran. On helppoa pitää paino kurissa kun teen ruokaa käyttäen hyväksi ruokaohjeita, joita tein tuon pudotuksen aikana. Ja vaikka välillä on herkkupäiviä niin on helpompi tasapainottaa tilannetta joku toinen päivä.

Jutan avulla lähtenyt tammikuun alusta nyt 7kg, joten liputan kyllä jutan puolesta. Ei tämä mikään ihmedieetti ole vaan samalla oppii oikeat rytmit ja hyvät ruoat itselle. Laihdutustavasta riippumatta paino tulee takaisin jos itse sen sallii.

Täällä yritän maalaisjärjellä. Turkasen hidasta on. Syönkö silti liikaa? Hedelmiä liikaa, kun 2-3 päivässä ( Omppu, mandariini)?muuten salaattia, rahkaa, raejuustoa ja hieman lihaa, kalaa tai munia..

Kiitos mielipiteistä! Joo totta se on, että maalaisjären avulla se paino pysyykin kuosissaan. Mun on vaan helpompi tiputtaa sitä painoa, kun on selkeät ohjeet ja määrät paperilla, mutta heti kun on kevyempi olo niin aloitan venyttämään sääntöjäni.. Syön suht hyvin, en mätä roskaruokaa ja herkkupäivät painottuu viikonloppuun. Ongelmana taitaa olla leipä ja työpäivän jälkeen liian suuri annoskoko. Myöskin perusaineenvaihduntaa täytyisi kasvattaa, kuntosalikin jäänyt. Lenkillä käyn lähes päivittäin.

Juuri sen takia minäkin käännyin jutan ohjeiden puoleen että omalla maalaisjärjellä kun yritin niin tuli syötyä ihan liian vähän ja sitten oli niin nälkä ettei jaksanut liikkua ja painonlasku ei ollut ikinä taattu. Tämä dieetti taas toimii :)

Maalaisjärki kuulostaa juuri siltä, että tulet olemaan yhtä läski kesällä kuin nyt. Sun maalaisjärkesi on johtanut siihen, missä olet nyt. Kandeisko ehkä kääntää kelkka totaalisesti, vai antaa itsellesi lisää tekosyitä repsahtelulle?

Juttaa kannatan minä.

Tuo maalaisjärjellä on sitä testailua, syöt tietyllä tavalla ja katsot pari-kolme viikkoa että tippuuko vai ei, sitten muokkaat hiukan ja taas katsot pari viikkoa. Jne. ja äkkiä on kesä ja vaaka näyttää vaivaista -2kg.

Jutan dieettiä kun seuraat niin tiiät että tippuu, ei tarvii viikkokausia testailla. Ja tippuu kyllä nopeammin.

Pari tuttua laihtunut hurjaa vauhtia Jutan ohjeilla! :) He ovat myös pysyneet tavoitteessaan, koska muutokset ruokavaliossa ja liikunnassa ovat jääneet pysyviksi ja tulleet osaksi elämäntapaa. Tapansa kuitenkin kullakin. Tuo pointti oli hyvä aikaisemmalla kirjoittajalla, että ehkäpä kannattaa kääntää kelkka ja kokeilla jtn tuollaista ohjeistettua... maalaisjärjellä olet tuossa tilanteessa nyt, niin mikä muuttuisi jos ei ole tähänkään mennessä muuttunut? :) Tsemppiä laihdutusprojektiin, se kannattaa!!