10kg pois 3 kuukaudessa, miten?

• Viestiketjun aloittaja "Aada"
  • Ensimmäinen viesti
hjk
Ei tarvitse edes ketokarpata. Viljat ja sokerit minimiin. Paljon ja monipuolisesti marjoja, kasviksia, salaattia ja juureksia. Proteiinia saman verran kuin ennenkin. Mahdollisimman prosessoimaton ruoka (ei valmis ruokia tai valmismarinadi lihoja). Juomaksi vesi. Tällä tavalla minulta lähti 3 kk:n aikana 15kg enkä liikkunut aktiivisesti kuin kerran viikossa. Kakkua tai muuta herkkua söin pikkuisen vähintään kerran viikossa kun kävin kylässä naapurissa tai tuttavilla. Alkumitat 82kg/172cm. En lehrannut rasvalla tai millään rahkoilla. Vinkkejä otin ruokiin karppaajien sivuilta, mutta sovelsin välillä. Kevyt tuotteita en ole koskaan syönyt enkä syö tulevaisuudessakaan.

Slip
Normaali, terve laihtumistahti oli noin 0,5 kg viikossa. Tietysti jos imetät ja/tai sun elämäntavat todella kaipaa isoa remottia, voi olla että lähtee alkuun enemmänkin. Kannattaa muistaa liikkua vaikka reipas kävelylenkki muutama kerta viikossa, niin pysyy aineenvaihdunta kunnossa.

näin
No mä olen saanut kolmessa kuukaudessa viisi kiloa pois.

Lähtöpaino oli 70 kg, pituus 163 cm.

Olen käynyt vaa-alla. Ja jos se näyttää enemmän kuin viimeksi niin pidän nutrilettepäivän. Ja vaa-alla on pakko käydä vähintään neljän ja enintään yhden päivän välein.

vieras...
Minulta lähti noin 10 kg kolmessa kuukaudessa niin, että kulutin reilusti enemmän kuin söin. Katsoin, mitä suuhuni pistin, liikuin, juoksin, jumppasin jne. Ei ole kilot tulleet takaisin nyt kahdeksaan vuoteen. Lopetin laihduttamisen siis tuon kolmen kuukauden jälkeen.

Itse kokeilisin tätä:

Arkisin normaali ravinto siltä osin, että syö monipuolisesti, mutta kuitenkin himpun verran oman kulutuksensa alle (nälkä kannattaa keskittää myöhäisiltaan, jottei haittaa työntekoa).

Viikonloppuina taas puhdas tuoremehupaasto, eli juo noin 500 kcal:n (reilu litra) edestä tuoremehua päivässä ja sen lisäksi vettä janoon. Tuoremehun hiilihydraatit edistävät rasvavarastojen käyttöä ja samalla pitävät toimintakykyä hyvänä ja mielialaa pirteänä.

Keinoja on vaikka kuinka monia. Valitset vaan itsellesi parhaan tavan karistaa kilot lanteilta :)

Karppaus tai karppityylinen ruokavalio nyt ainakin toimii, eli hiilarit alas.

Noihin sun mittoihisi päästäkseen pitää mässätä joko pirusti liikaa perussafkaa (ei riitä ihan mitkään pienet annokset, vaan pitää santsata ihan kunnolla) tai sitten ihan älyttömästi herkkuja. Joten ihan vaan rukkaamalla rankasti sitä "lähtökohtaista" ruokavaliota, saat ihmeitä aikaan.

Mä jätin alkuvuodesta KAIKKI herkut pois. Lisäksi pois jäi leipä ja mättöruoat, jotka nyt sinänsä ei ole mulle ongelma. Ja ensi viikolla menee -10 kg rikki, eli rapiat 1,5kk se mulla vei aikaa, sillä aloitin 1.1.2014.

Mä nyt en todellakaan syö mitenkään järin terveellisesti (joskaan en syönyt kyllä ennenkään, jotta ympäri tullaan, yhteen mennään), mutta mun näkökulmastani katsottuna se 3kk ja 10 kg on helppoa, kuin heinän teko, koska huomattavasti nopeamminkin niihin tuloksiin pääsee.

Yhteistyössä