100 miljoonaa kirjastoon???!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tykkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tykkää

Vieras
Missähän maailmassa noi elää jotka tollasia päättää??? No menneessä!!! Mä en tunne ketään joka kävisi kirjastossa ja tosi harva lukee muuta kun pakotettuna. Kirjasto on sellanen palvelu joka on kaikkein turhin mitä mä tiedän. Mä en käytä sitä koskaan eikä mun lapsetkaan. Mun mielestä kirjaston kuuluis olla palveluna sellainen jossa ne jotka käyttää niin ne maksaa. Tää on samanlainen mitä oopperatalo eli vaan muutamalle ihmisille tarkoitettu.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30624096]Mä käyn kirjastossa usein ja samoin käy lapseni. Tykkään lukea.[/QUOTE]

Mutta selvä enemmistö ei käy koskaan. Tälle rahalle olis paljon tärkeämpiäkin kohteita helsingissä ja vois joskus olla sellaisia ilmaisia palveluja joita enemmistö käyttää eikä joku tietty elitistinen ryhmä. Lukeminen vähenee ja on entistä maailmaa ja sitten laitetaan siihen 100 miljoonaa!!

Kirjastot eivät turhia ole. Mutta ihmetyttää että tässä taloustilanteessa johonkin noin "turhaan" upotetaan tuommoinen summa rahaa, varmasti olisi järkevämpääkin käyttöä.

Noh me käytetään ahkerasti kirjastoa ja luetaan mielellään, niin kuin moni muukin tuttu.

Jos et ole provo, niin tervetuloa vuoteen 2015. Tai jos asut tuppukylässä, jonne on vanhan kyläkoulun nurkkaan kyhätty hylly kirjoja varten, niin suosittelen joskus matkustamaan muuallekin kuin naapurikylään. Se avartaa!

Kirjastot ovat tiheämmin asutuilla seuduilla työpajojen, näyttelyiden ja palveluiden keskittymiä. Voit varata kokoustiloja, järjestää koulutuksia koulutustilaoissa, kokeilla 3D-tulostusta, painaa tekstejä teepaitaasi, tavata kavereita, kuunnella satuja, jutella kirjastomummojen kanssa, tuunata valokuviasi tai taittaa omaa lehteäsi niille tarkoitetuilla sovelluksilla, rakentaa piparitaloja, tutustua kirjailijoihin. olla mukana teematapahtumissa yms. Kirjastot ovat niitä harvoja, kaikille suunnattuja ilmaisia tai hyvin pienellä korvauksella tarjoavia älyllisen tekemisen palvelukeskuksia.

Mutta sovitaan, että olet provo :)

Ainahan sellainen on provo joka on eri mieltä jostain teidän kanssa. Selvä enemmistö on vaan mun kanssa samaa mieltä ja jos siitä äänestettäisiin helsingissä niin mun puoli voittaisi ihan varmasti. Eli te ootte provoja. Mulla on aina ollut mahdollisuus käydä kirjastossa halutessani muttei kiinnosta eikä kiinnosta niitäkään joiden kanssa olen tekemisissä. Turhin palvelu mitä on ja paljon tärkeemmistä vähennetään ja vähennetään mutta johonkin kirjastoon riittää aina rahaa ja vaikka kuinka paljon. Tostakin 100 miljoonasta vois jakaa joka puolelle miljoona kertaa tärkeempiin juttuihin. Mun mielestä tää on ihan käsittämätön päätös ja jois kävisitte joskus ulkonakin niin tajuisitte että sitä vastustetaan ja paljon. Se kirjasto varmaan kaikki pitääkin hengissä ja vähentää köyhyyttä ja parastaa sairaat ym ym. Lista on vaikka kuinka pitkä ja pitää olla kamalan itsekäs että haluaa tälläsen kirjaston vaan sen takia että lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää;30624301:
Ainahan sellainen on provo joka on eri mieltä jostain teidän kanssa. Selvä enemmistö on vaan mun kanssa samaa mieltä ja jos siitä äänestettäisiin helsingissä niin mun puoli voittaisi ihan varmasti. Eli te ootte provoja. Mulla on aina ollut mahdollisuus käydä kirjastossa halutessani muttei kiinnosta eikä kiinnosta niitäkään joiden kanssa olen tekemisissä. Turhin palvelu mitä on ja paljon tärkeemmistä vähennetään ja vähennetään mutta johonkin kirjastoon riittää aina rahaa ja vaikka kuinka paljon. Tostakin 100 miljoonasta vois jakaa joka puolelle miljoona kertaa tärkeempiin juttuihin. Mun mielestä tää on ihan käsittämätön päätös ja jois kävisitte joskus ulkonakin niin tajuisitte että sitä vastustetaan ja paljon. Se kirjasto varmaan kaikki pitääkin hengissä ja vähentää köyhyyttä ja parastaa sairaat ym ym. Lista on vaikka kuinka pitkä ja pitää olla kamalan itsekäs että haluaa tälläsen kirjaston vaan sen takia että lukee.

Kyllä huomaa perusteluistasi, ettet juuri muuta kuin Seiskaa ole lukenut.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää;30624301:

Kyllä se kirjasto toimii just siinä tehtävässä, että se vähentää köyhyyttä, pitää hengissä ja jos nyt ei paranna sairauksia, niin ainakin edistää terveyttä. Nimittäin sivistyksellä, eli tiedon omaksumisella on aika tärkeä osa elämänlaadun paranemisessa. Jos ei olisi tietoa, sairauksia hoidettaisiin rukoilemalla ja suonta iskemällä eikä kukaan osaisi viljellä mitään. Koulutuksen merkitys ihmisen selviytymisessä on aika suuri. Ja ilmainen kirjastolaitos tukee sitä, että ihmisillä on saatavilla monipuolisesti tietoa.

Tämä ihan siltä varalta, ettet ollut provo.

[QUOTE="AV-mamma";30624354]Kyllä se kirjasto toimii just siinä tehtävässä, että se vähentää köyhyyttä, pitää hengissä ja jos nyt ei paranna sairauksia, niin ainakin edistää terveyttä. Nimittäin sivistyksellä, eli tiedon omaksumisella on aika tärkeä osa elämänlaadun paranemisessa. Jos ei olisi tietoa, sairauksia hoidettaisiin rukoilemalla ja suonta iskemällä eikä kukaan osaisi viljellä mitään. Koulutuksen merkitys ihmisen selviytymisessä on aika suuri. Ja ilmainen kirjastolaitos tukee sitä, että ihmisillä on saatavilla monipuolisesti tietoa.

Tämä ihan siltä varalta, ettet ollut provo.[/QUOTE]

Sivistää? Miksi sitten Suomessa niin moni uskoo näkymättömään taivan ukkoon?

Miksi niin moni vastustaa rokotuksia?

Miksi niin moni luulee että Suomi voitti talvisodan ja jatkosodan?

Miksi niin moni käyttää homeopatiaa vaikka sen tiedetään olevan pelkkää vettä?

Näitä voi jatkaa vaikka miten paljon.
Joten se sivistyksesi ei ole oikein toiminut

Sivistää? Miksi sitten Suomessa niin moni uskoo näkymättömään taivan ukkoon?

Miksi niin moni vastustaa rokotuksia?

Miksi niin moni luulee että Suomi voitti talvisodan ja jatkosodan?

Miksi niin moni käyttää homeopatiaa vaikka sen tiedetään olevan pelkkää vettä?

Näitä voi jatkaa vaikka miten paljon.
Joten se sivistyksesi ei ole oikein toiminut

:laugh: ei saatana

No jos ajattelee, että suomessa on noin tuhat kirjastoa, niin yhtä kirjastoa kohti rahaa menee noin 100 000. Kuulostaa minusta varsin kohtuulliselta, jos se sisältää muutaman ihmisen vuosipalkankin.

Yhteistyössä