100 kiloinen 11-vuotias kylässä...ei kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kuulu mulle mutta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kuulu mulle mutta...

Vieras
Järkytyin 11-vuotiaan tytön ruokahalua kun hän tuli päiväkylään lapseni kanssa leikkimään.
Alkoi aamusta syömään ja laskin kuinka paljon hän söi:
-7 palaa valkoista leipää+voit+makkaraa
-litran jäätelöä
-1 hampparin
-litran mansikka juomaa
-4 trippiä
-200 grammaa karkkia
-maitoa 2 lasia
-spaghettia+kastiketta 3 aikuisen edestä
-puuroa suuri lautasellinen

eli laskin että lapsi söi moninkertaisesti mitä kuuluisi saada.....ja jääkaapin tyhjäksi periaatteessa...

olen yrittänyt sanoa lapsen äitille monta kertaa asiasta/liikalihavuudesta, mutta ei ota kuuleviin korviinsakaan....

Eikös lapsille/nuorille ole jotain ihan omia juttuja (sairaaloissa etc) johon voisi heidät ohjata??Jos voisin kertoa/antaa tälle äitille jonkin konkreettisen paikan, jonne lapsen voisi ohjata sillä kotona siitä laihduttamisesta ei takuula tuu mitään.

Kuinka hiivatissa tuoda heidät päivänvaloon ja kertoa että vaikeuksia tulee kun lihoo vuosittain suuremmaksi ja suuremmaksi....se tyttö on 150 senttinen eli ylipainoo huimasti.....miksiköhän koulussakaan ei puututa jo asiaan....

Mistäköhän ap sen sitten tietää, että miten koulu asiaan on puuttunut tai puuttumatta jättänyt? Ja miten se muka teillä nuin paljon söi, ei meillä ainakaan lasten kaverit ittsekseen jääkaapille mene? Taitaa olla Porvoossa myöskin tylsä sadepäivä...

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Miks sinä annoit noin paljon herkkuja? Noita jäätelöitä ja limpparia? Kyl mä olisin iskenyt vaan porkkanan kouraan.

Musta tuntuu, että ap nyt vähän liioitteli. Ei kukaan perheenäiti/isi tarjoa vieraille noin paljon syötävää ja juotavaa

älä mua syyllistä trinsessa....en ota vastuuta toisten syömisistä...ite se äiti oli osan tuonu...ja oman lapseni syömisen tiiän ja tää toinen oli vetänyt munkin lapsen namit samaan syssyyn plus sitten äitiltänsä saanu karkkiluvan....ja mitäs se tekee jos porkkanan annan?ei se vaikuta mittään jos ei oma äiti ota mitään kantaa asiaan....noh, ois ainakin hyvä ettei tulisi kylään sitten...mut voitte arvata että sen syömiset kotona sitten...eli kolisuttelen vain jäävuoren huippua....laskin vaan tuossa jälkikäteen asioita kun oma lapsi tuli kertoo että olis yöny sitä ja sitä. kun pelailivat.....

No en minä kyllä antas syödä litraa jäätelöä! Meillä tarjolla silloin kun sattuu olee, vaan 1l josta syö kaikki...

Ja miks sulla itelläs on valkoista leipää?

Ei ole kovin terveelliset tarjottavat kyllä...
Jos tää nyt edes totta olikaan :D

Miten monta päiväateriaa tuohon alla olevaan listaan mahtuu?

-7 palaa valkoista leipää+voit+makkaraa
-litran jäätelöä (Miksi annoit? Meillä olisi ollut valmiit annokset kaikille ja sitten loppu)
-1 hampparin
-litran mansikka juomaa (Lasillisen-parin jälkeen olisi tarjolla ollut vettä, jos janottaa)
-4 trippiä (Tätä ei olis ollut olleenkaan tuon litran mehun hörpinnän jälkeen)
-200 grammaa karkkia (Eikä myöskään tätä, olitko ostanut kilon karkkeja koko perheelle?)
-maitoa 2 lasia
-spaghettia+kastiketta 3 aikuisen edestä
-puuroa suuri lautasellinen

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
No en minä kyllä antas syödä litraa jäätelöä! Meillä tarjolla silloin kun sattuu olee, vaan 1l josta syö kaikki...

Ja miks sulla itelläs on valkoista leipää?

Ei ole kovin terveelliset tarjottavat kyllä...
Jos tää nyt edes totta olikaan :D

Peesi. Jollakin tylsä sunnuntai näköjään

olen nähnyt kun mäkkärissä samainen äiti joutuu ostaa tuplana kaiken....
mut ongelmahan oli että miksi koulu ei ole puuttunut asiaan...ei kai ne nykyään sitten....

mut hei tosissaan....tää lapsi oli itte ottanu ruokaa ja en kai voi olla vahtimassa 11 veetä vieressä!käsittääkseni sen ikäisen pitäisi osata ite ottaa kattiloista ruokansa....

Mikä siinä on ongelma ettei teille saisi tulla kylään, ei ihan auennut. Sen takia että on lihava? Vai siksi että sä et halua ruokkia? Jälkimmäiseen vastaus on yksinkertainen: et anna niin paljon. Ostat ensinnäkin ruisleipää etkä valkoista epätervellistä pullamössöä. Annat yhden annoksen jäätelöä, yhden lasillisen mehua. Ilmoitat että vain ja ainoastaan keittiössä saa syödä.

Litran jäätelöä+litran mehua+4x2dl trippiä+2lasia maitoa=3litraa nestettä plus vielä kiinteät? Mitäköhän ap nyt yrittää oikein? Hyvä jos raavan kokoinen mies jaksaisi tuota määrää ahmia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen nähnyt kun mäkkärissä samainen äiti joutuu ostaa tuplana kaiken....
mut ongelmahan oli että miksi koulu ei ole puuttunut asiaan...ei kai ne nykyään sitten....

mut hei tosissaan....tää lapsi oli itte ottanu ruokaa ja en kai voi olla vahtimassa 11 veetä vieressä!käsittääkseni sen ikäisen pitäisi osata ite ottaa kattiloista ruokansa....

Ongelma on se että lapsen äiti ei ole puuttunut asiaan... tuo on lähellä lapsen pahoinpitelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja effi:
Oliko sillä siis joku jättimäinen kylmälaukku mukana mihin oli nuo mainitsemasi eväät survonut ?

laatikossa toi äitinsä tarpeet osin...

ja hei ihan tosi....äitinsä on suuri (120 kilonen) ja tää lapsi käyttää äitinsä vaatteita välillä.

mut hei ...siis lapsella täytyy "jokin" asia mättää...siis eihän munkaan lapsi mee hulluna syömään jääkaapille kaikkea sisuksiinsa mitä siellä on!!!!!!!

Yhteistyössä