10-vuotias poikani tykkää POJISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööm

Vieras
Minulla on 10-vuotias poika, ja hän on monesti sanonut tykkäävänsä pojista ihastusmielessä. Tätä on jatkunut monta vuotta, ykkösluokalla hän totesi monesti että haluaa isona poikien kanssa naimisiin. Nytkin tuntuu että tykkää pojista... itse on kyllä hyvin poikamainen poika.
Annanko tykätä, onko hän homo vai..?

No jaa, se voi olla jotain lapsuuden villitystäkin pelkästään :)

Toisaalta, homoseksuaalinen käyttäytyminen voi homoseksuaaleilla alkaa jo hyvin nuorella iällä, aivan lapsuudessakin.

Hauska kysymys tuo "annanko tykätä" :). Siis lapsihan on ihan oma persoonansa eikä mitenkään sinun jatkeesi- jos hän ihastuu poikiin, sitten ihastuu. Mitään et sille voi.

Minusta on hienoa, että hän uskoutuu sinulle! Mietipä, millainen tabu on kuitenkin kyseessä. Poikamaisuus ei vaikuta tykkäämiseen, kyllä lesboissakin on naismaisia naisia.

[QUOTE="vieras";24137225]Onko kymmenen vuotiaalla vielä olemassa homoutta tai heteroutta?[/QUOTE]

Miksei muka voisi olla? Eivät itse välttämättä noita käsitteitä niin kovin hyvin ymmärrä, mutta kyllä homoseksuaalinen käyttäytyminen voi homoseksuaaleilla alkaa jo lapsuudessa.

no kyllä munkin 10v sanoo ettei tykkää tytöistä yhtään. Pojista enemmän. Tarkoittanee sitä, että kun on tuossa iässä niin ne tytöt on yök vielä ja ennemmin tykkää pojista

Mitä siinä on pahaa jos poika kiinnostuu pojasta ihastumismielessä? Tuon ikäisenä samaa sukupuolta oleva ihastus voi olla turvallisempi kuin vastakkaista sukupuolta. Jos oma poikani olisi ihastunut poikaan, sanoisin että asia on ok ja rohkaisisin häntä olemaan sellainen kuin on.

on sen ikäinen että KUKAAN poika ei ainakaan myönnä tykkäävänsä tytöistä. Eiköhän parin vuoden päästä ala kuitenkin tytöt kiinnostaa =). Ole siihen saakka huoleti.

[QUOTE="vieras";24137236]Miksei muka voisi olla? Eivät itse välttämättä noita käsitteitä niin kovin hyvin ymmärrä, mutta kyllä homoseksuaalinen käyttäytyminen voi homoseksuaaleilla alkaa jo lapsuudessa.[/QUOTE]
Niin, mutta onko se yleensä yhtä kiveen hakattua kuin aikuisen ihmisen seksuaalinen suuntaus vai voiko lapsen mielipiteeseen vaikuttaa moni hyvinkin naaivikin seikka, jotka joko pysyvät samoina tai muuttuvat lapsen aikuistuessa.

Kyllä mulla ainakin oli ihastuksia jo 10-vuotiaana. Tykkäsin sekä Backstreet Boyssien Nickistä että rinnakkaisluokan punatukkaisesta tytöstä. En tosin kertonut siitä tytöstä kellekään, ja vieläkin kaapissa elelen biseksuaalisuuteni kera.

Ihanaa että poikas uskaltaa puhua sulle noin. On sitten hetero, bi tai homo, anna toisen tykätä. :)

[QUOTE="mä";24137408]Kyllä ton ikäinen kyllä kertoo tykkäävään tytöistä.
Kokemuksesta, poikasi on homo. En halua pelotella,mut valitettavasti näin on[/QUOTE]

Mitähän tuo tarkoittaa?
Mitä väliä sillä on mistä lapsi nyt tykkää tai sillä mistä hän aikuisena tykkää?

[QUOTE="mä";24137408]Kyllä ton ikäinen kyllä kertoo tykkäävään tytöistä.
Kokemuksesta, poikasi on homo. En halua pelotella,mut valitettavasti näin on[/QUOTE]

no ei todellakaan... tuossa iässä on vastakkainen sukupuoli pojille kauhistus =) trust me i know what i´m talking... vasta muutaman vuoden päästä alkaa tytöt kiinnostaa, siihen asti pojat leikkii poikien kans ja tytöt tyttöjen ja ihan kavereina. Ei 10 vuotiailla ole vielä kiinnostusta sukupuoliseen kanssakäymiseen, paitsi jos on kasvanut hyvin kieroutuneissa oloissa. Lapsellasi on varmasti kaikki ok =)

on sen ikäinen että KUKAAN poika ei ainakaan myönnä tykkäävänsä tytöistä. Eiköhän parin vuoden päästä ala kuitenkin tytöt kiinnostaa =). Ole siihen saakka huoleti.

Näinpä. Lapsen ei oikeasti kuuluisi pohtia sitä, onko hän lesbo vai homo, joten hänen pitäisi saada olla rauhassa k a i k e l t a sellaiselta valistukselta. Lasten kuuluu vain olla tuntea niin kuin tuntevat. Ja tuossa iässä tosiaan on vaikka mitä tuntemuksia.

no kyllä munkin 10v sanoo ettei tykkää tytöistä yhtään. Pojista enemmän. Tarkoittanee sitä, että kun on tuossa iässä niin ne tytöt on yök vielä ja ennemmin tykkää pojista

Näinpä. Ja sitten taas ne "homommat" pojat tykkää enemmän olla tyttöjen seurassa tuon ikäisinä, ja varmasti ovat sitä mieltä että aikuisena menee tytön kanssa naimisiin koska pojat on yök :)
Ainakin ala-asteella oli näin meillä yhden pojan suhteen.

tee heti selväksi että se ei ole normaalia

Jep, tee selväksi ettei vanhemmat hyväksy, ettei se heidän silmissään ole normaalia, niin pojasta kasvaa itsensä kieltävä kaappihomo joka pelkää erilaisuutta ja pahimmassa tapauksessa kohdistaa sen vanhempien vihan itseensä tai muihin. Se kannattaa aina.

Ap anna lapsen olla mitä on, tee selväksi että kaikki ihastumiset on yhtälailla ok ja hän saa olla sitä mitä tuntee olevansa. Annat hänelle paljon paremman tulevaisuuden.