10 veen kännykkä jumissa- google, thanks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luputupuna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Älypuhelimella pääset pelottaviin paikkoihin" vaikkapa googleen, sen jälkeen et pääsekään minnekään :laugh:
Me ollaan hankittu älypuhelin lapselle. Netti toimii kotona vain rajatussa tilassa. Muuallakin siihen tarvitaan salasana (ainakin yleensä). Se ei ole nyt ongelmana, vaan juurikin tuo google-tili.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä se vaan tulee;25900783:
Siitä datan määrästä se lasku jos ei ole tehnyt sen suhteen mitään sopimusta. Sun logiikalla ei kenellekään olisi pitänyt tulla isoa puhelinlaksua datan siirrosta.

Kun ei tule. Yritä ymmärtää seuraava asia: puhelin voi ottaa yhteyden internettiin kahdella tavalla: lähiverkon (wlan) tai matkapuhelinverkon kautta. Jos puhelin ottaa yhteyden lähiverkon kautta ei dataa siirretä matkapuhelinverkon kautta ja se ei vaikuta missään tapauksessa puhelinlaskuun.

Yllätyksiä tulee vasta siinä vaiheessa jos luullaan että käytetään wlania, mutta käytetäänkin matkapuhelinverkkoa yhteyden muodostamiseen ja datan siirtoon.

[QUOTE="vieras";25900502]Androidpuhelimissa pitää olla googletili, että voi just ladata niitä sovelluksia yms. Ei se googlen vika ole, vaan sun pojan joka ei muista yhtään mitään. Mikä sinänsä tuntuu vähän erikoiselta..[/QUOTE]
No ei tarvitse olla Google-tiliä että voi Android Marketista ladata ohjelmia.

Meillä 10vee sanoi, että puhelin vaati google-tiliä ennen kun pelejä ja sovelluksia pystyi lataamaan. Sillä se olikin luonut tilin, sanoisinko hätiköiden : /

[QUOTE="vieras";25900250]Lähinnä ihmettelen miksi noin pienellä on kännykässä internet liittymä.
Tiedäthän että operattori voi sulkea liittymän internet-liikenteen.[/QUOTE]
:laugh:

[QUOTE="luputupuna";25900926]Meillä 10vee sanoi, että puhelin vaati google-tiliä ennen kun pelejä ja sovelluksia pystyi lataamaan. Sillä se olikin luonut tilin, sanoisinko hätiköiden : /[/QUOTE]
Google tiliä ei tarvitse. Jos tarvitsisi niin jäisi lapsilta Android-puhelimet käyttämättä sillä Google-tilin ikäraja on 13 vuotta.

[QUOTE="vieras";25901006]Kyllä mun vaan piti kirjautua google tilillä päästäkseni lataamaan Android marketista.[/QUOTE]
Oliko kyse ilmaisesta vai maksullisesta sovelluksesta?

Edit.
Näköjään tarvitseekin Google-tilin. Muistelin että olisin itse joskus aikoinaan ladannut marketista softaa ennen kuin konffasin google-tilin puhelimeen mutta voin muistaa väärinkin.

Viimeksi muokattu:
Se yks neropatti, joka jankuttaa että puhelimen netinkäyttö maksaa AINA meni sitten mitenkä päin sinne nettiin tahansa. Niin voitko sitten kertoa mulle, miten on mahdollista seuraava: lapsella puhelimessa prepaidkortti. Saldoa 0e. Ja silti se surffailee kaiken aikaa netissä puhelimellaan, pääsee sinne meidän langattoman verkon kautta.
Että mitäs nyt? Tuleeko sittenkin jälkikäteen jotenkin ne datamaksut operaattorilta, vaikka tuo on prepaid-kortti nollasaldolla? Vai miten sä tän pähkäilet? Että mä valehtelen?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25901040:
Oliko kyse ilmaisesta vai maksullisesta sovelluksesta?

Edit.
Näköjään tarvitseekin Google-tilin. Muistelin että olisin itse joskus aikoinaan ladannut marketista softaa ennen kuin konffasin google-tilin puhelimeen mutta voin muistaa väärinkin.

Maksuttomia olen lataillut.
Ja marraskuusta asti on puhelin vasta ollut käytössä ja sen ajan ainakin on tuon tilin vaatinut.

[QUOTE="vieras";25901125]Maksuttomia olen lataillut.
Ja marraskuusta asti on puhelin vasta ollut käytössä ja sen ajan ainakin on tuon tilin vaatinut.[/QUOTE]
Ok, mulla on Android ollut pari vuotta. Voi tietty olla että määrittelin tilini puhelimeen ennen kuin latasin mitään marketista mutta varmaksi en muista. Ainakaan Market ei ole koskaan mitään tunnuksia kysellyt.

Yhteistyössä