10-v lapsi parvekkeella yli tunnin pakkasessa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuten sanottua jätän asian vatvomisen täällä tähän. Enkä edelleenkään ymmärrä miksi täällä aina pitää ilkeillä toisille :( En todellakaan ole maailmaa edes yrittämässä pelastaa vaan ajattelen asiaa sen pojan kannalta että mitä tuollainen kasvatus hänelle tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri:
Kuten sanottua jätän asian vatvomisen täällä tähän. Enkä edelleenkään ymmärrä miksi täällä aina pitää ilkeillä toisille :( En todellakaan ole maailmaa edes yrittämässä pelastaa vaan ajattelen asiaa sen pojan kannalta että mitä tuollainen kasvatus hänelle tekee!

Ihan oikeassa olet.Mielestäni tuo oli törkeää ja tekisisn ilmoituksen+puhuisin perheen kansssa.

On mielestäni pahoinpitely tuollainen. Olisi voinut olla vakavat seuraukset. Hienoa jos viet asian eteenpäin. Olet oikeassa, että meillä Suomessa ollaan liian häveliäitä puttumaan, jos naapurin lapsella ei ole asiat kunnossa. Kyllä sitten olisi tälläkin palstalla kauhisteltu jos poika olisi sinne parvekkeelle kuollut. Ja näinhän siinä olisi voinut käydä. Ei -10 asteen pakkasessa sisävaatteissa rajattomasti pärjää. Kulttuurieroista en osaa sanoa, mutta meillä Suomessa tuollainen ei käy.

Mielenkiinnosta kysyn että mistä se ap tietää pojan olleen parvekkeella yli tunnin...??? Tuon ikäinen nyt voi suutuksissaan sanoa että joo olin yli tunnin vaikka tosi asiassa mummo on pukannut parvekkeelle ja menny laittaan pyykit sillä aikaa... Ja mistä sulla muka toisten asuntoihin on avaimet jos et edes juttelu väleissä ole perheen kanssa(näin oletan koska et puhu asiasta äidin kanssa ja ihmettelet heidän kasvatus tapojaan)?? En kyllä usko että kukaan antaa vara avainta millekkään hyvänpäivän tutulle..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielenkiinnosta kysyn että mistä se ap tietää pojan olleen parvekkeella yli tunnin...??? Tuon ikäinen nyt voi suutuksissaan sanoa että joo olin yli tunnin vaikka tosi asiassa mummo on pukannut parvekkeelle ja menny laittaan pyykit sillä aikaa... Ja mistä sulla muka toisten asuntoihin on avaimet jos et edes juttelu väleissä ole perheen kanssa(näin oletan koska et puhu asiasta äidin kanssa ja ihmettelet heidän kasvatus tapojaan)?? En kyllä usko että kukaan antaa vara avainta millekkään hyvänpäivän tutulle..

Vastausta odotan..

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Ihme tapa toi pistää lapsi jäähtymään kylmään.

Mä siis oikeasti olen kuullut tälläsestä että monet käyttää tätä. Pistää hetkeks lapsen "jäähtymään."

Mä myös, ja ne on ihan suomalaisia, joiden olen kuullut sanovan, että 5 min pakkasessa rauhottaa kummasti ja pistää tottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja saunoja:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Ihme tapa toi pistää lapsi jäähtymään kylmään.

Mä siis oikeasti olen kuullut tälläsestä että monet käyttää tätä. Pistää hetkeks lapsen "jäähtymään."

Mä myös, ja ne on ihan suomalaisia, joiden olen kuullut sanovan, että 5 min pakkasessa rauhottaa kummasti ja pistää tottelemaan.

no meidän perhepäivähoitaja jäi kiinni siitä, että oli laittanut lapset jäähylle ulos kun pakkasta oli 25 astetta. Ja olivat siiten tunnin siellä. Syynä se että olivat lapset villejä monta päivää sisällä pitäneiden pakkasten takia.

Jotenkin luulis että tää venäläinen perhe antais ne vara-avaimet sille mummolle joka ilmeisesti asuu lähellä, eikä naapurille, joka hämmästelee "maahanmuuttajien kulttuurieroja" ja muutenkin suhtautuu vähän omituisesti.

puhuis eka lapsen äitin kanssa sehän ne sossut saa kimppuunsa ls ilmoituksesta, vaikka ei olekkaan itse antanut sille aihetta. ei ne sitä mummoo mee seuraa vaan äitiä.

mekin ollaan muuten ton 4,5v kanssa viime talvena lähetty mm ilman kenkiä ulos(rattaissa),kun sisäällä "tapeltu" 30min siitä pysyykö ne jalassa vai ei(ulkona tuli parin sekunnin jälkeen: anna kengät äiti)

Tapaukseen en ota kantaa, mutta tästä tuli mieleen kun meidän neiti oli 2-v. Minä oli töissä ja mies meni tupakalle parvekkelle. Tyttö oli kokeillut ja saanut oven lukkoon, mutta vaikka kuinka mies oli sanonut et nosta kahva ylös niin se ei onnistunut. Mies oli värjötellyt siellä tovin ilman takkia ja kenkiä. sit oli saanut huudettua vastakkaisen pihan työmiehille jotka olivat soittaneet huoltomiehelle. Huoltomies tuli päästämään miehen, mutta oli vaatinut henkkareita esitettävän. Henkkarit sattui olemaan lompakossa minun käsilaukussani (oli edellisen päivän kauppaostoksella jäänyt). Vaikka kuinka mies oli yrittänyt selittää et tuskin hän oli joku ulkopuolinen, kiivennyt kolmaneteen kerrokseen ilman takkia ja kenkiä ja sisällä olisi yksin 2-v tyttö. Vaan ei ollut uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja vatipiä:
Tapaukseen en ota kantaa, mutta tästä tuli mieleen kun meidän neiti oli 2-v. Minä oli töissä ja mies meni tupakalle parvekkelle. Tyttö oli kokeillut ja saanut oven lukkoon, mutta vaikka kuinka mies oli sanonut et nosta kahva ylös niin se ei onnistunut. Mies oli värjötellyt siellä tovin ilman takkia ja kenkiä. sit oli saanut huudettua vastakkaisen pihan työmiehille jotka olivat soittaneet huoltomiehelle. Huoltomies tuli päästämään miehen, mutta oli vaatinut henkkareita esitettävän. Henkkarit sattui olemaan lompakossa minun käsilaukussani (oli edellisen päivän kauppaostoksella jäänyt). Vaikka kuinka mies oli yrittänyt selittää et tuskin hän oli joku ulkopuolinen, kiivennyt kolmaneteen kerrokseen ilman takkia ja kenkiä ja sisällä olisi yksin 2-v tyttö. Vaan ei ollut uskonut.

Miten se sit pääs sisään?

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:

uoltomies siis meni etuovelle ja aukaisi parvekkeen oven, pakkas tytön ja isännän kyytiinsä ja tulivat mun työpaikalle josta mä annoin isännän lompakon ja saatiin todistettua miehen henkilöllisyys ja pääsivät takaisin kotiin huoltomiehen kyydillä :D Kyllä oli tytöllä erilaiset päikkärit sinä päivänä (oli juuri päikkäreiden aika)

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:

uoltomies siis meni etuovelle ja aukaisi parvekkeen oven, pakkas tytön ja isännän kyytiinsä ja tulivat mun työpaikalle josta mä annoin isännän lompakon ja saatiin todistettua miehen henkilöllisyys ja pääsivät takaisin kotiin huoltomiehen kyydillä :D Kyllä oli tytöllä erilaiset päikkärit sinä päivänä (oli juuri päikkäreiden aika)

On ollu reissu :D

Itse lastensuojelun työntekijänä voisin kommentoida ap:lle. Tee ilmoitus, sen jälkeen olet osuutesi hoitanut. On viranomaisten homma arvioida naapurisi tilanne kokonaisvaltaisesti, ei sinun eikä varsinkaan kenenkään täällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
kannataisi todellakin keskustella eka asiasta!!! Kun et tod. tiedä mitä oikeesti on tapahtunut!!!
Ja venäjän kansalaisena voin sanoa,että kasvatus metodit meillä ON IHAN SAMANLAISET kuin suomalaisillakin .

No eipä kyllä ole! Venäläisillä on ihme tapoja ja se johtuu eri kulttuurista, etkö tajua?

Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri:
Mutta jätänpä tämän asian vatvomisen täällä kun tulee joiltakin niin ihme kommentteja. Ajattelin vain että saisin jotain apuja että mitä muut tekisivät vastaavassa tilanteessa meillä suomalaisilla kun on paha tapa olla puuttumatta naapurien asioihin. Mutta aion siis toimia niin kuin itse näen oikeaksi enkä jätä asiaa tähän.

voi,voi ruusuja sulle,oot maailman pelastaja!!!!

Mikä sua oikein vaivaa, voisit olla ystävällisempi? Todella inhottavia vastauksia sulta! Häivy jos sulla ei ole muuta sanomista kuin nuo typerät haukkumiset!

ihan oikeesti,ota ensin selvää asiosta,oliko edes mitään kasvatukseen liityvä(tuskin),ja puhu vasta sitten.

No mikähän se nyt olisi sinun mielestäsi oikea asia jättää lapsi pakkaseen kylmettymään? Ihan vaan huvikseen?

Yhteistyössä