10-v lapsi parvekkeella yli tunnin pakkasessa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naapuri

Vieras
Kävi tässä eilen niin että pelastin naapurin 10-v. pojan parvekkeelta, mummo oli lukinnut sinne :( Kysyin mitä hän oli tehnyt niin väitti ettei kuulemma mitään. Ketään ei ollut kotona ja oli sisävaatteissaan yli 10 asteen pakkasessa siellä hytissyt tunnin :( Huuteli parvekkeelta kun minä tulin kotiin että voinko päästää hänet sisälle. Onneksi meillä on heille avaimet. Tuo ei ole kyllä mielestäni oikein hyvää lastenkasvatusta vaan enemmänkin heitteillejättä tms. Vielä en ole ehtinyt käydä naapurissa asiasta keskustelemassa mutta huomenna olisi tarkoitus. Mietin myös ilmoitusta lastensuojeluun mutta milläpäs todistat mitään kun perheen aikuiset kuitenkin kiistävät asian ja lapsikin varmaan peloissaan vaikenee. Tämä on varmaan myös kulttuurikysymys kun perhe on venäläinen mutta eikö järki nyt sen verran sano ettei lapselle saa tehdä noin? Mur.

Kuules outo etkö ole kuullut naapuriavusta! Meillä on heille avaimet kun unohtavat omiaan niin usein niin sitten on meillä avain millä pääsee kotiin eikä tartte soittaa kallista huoltoyhtiötä hätiin. Plus tietty lomien aikaan kun ovat poissa käydään niitten kukat kastelemassa ja kalat hoitamassa! Eikä siellä kotona ollut ketään muuta ku se poika parvekkeella kun se mummo oli lähtenyt toisen lapsen kanssa kaupungille ja niitten yh-äiti oli töissä!

Siis täh????
Mummo lähtenyt toisen lapsen kanssa kaupungille?? Ja kakara parvekkeella?!
Se lapsihan olisi voinut jäätyä ihan oikeesti. Mä en tarkene -10 edes toppatakissa puolta tuntia pidempään, kauhistuttaa ajatus tunnista sisävaatteissa??!
Uskomatonta toimintaa.

Läheltä seuranneena sekä suomalaisten että venäläisten lastenkasvatusta niin kyllä monesti olen törmännyt asiassa kulttuurieroihin ja tähän asti yrittänyt ymmärtääkin mutta nyt vaan meni mielestäni todellakin liian pitkälle!!! Ja teen kyllä sen ilmoituksen lastensuojeluun ajattelin vaan että olisiko kuitenkin korrektimpaa keskustella perheen kanssa ensin... tosin sitten he tietäisivät varmasti kuka sen ilmoituksen tekee.
Ja mä en oikeasti ymmärrrä että mikä ihmeen hinku ihmisillä on tällä palstalla aina haukkua toisia!!! Ja todennäköisesti tuossa perheessä äidin kanssa puhuminen ei auta yhtään mitään kun puolustaa varmasti omaa äitiään eli mummoa!

Eikä tosiaan ole ollut vahinko! Siinä parvekkeen ovessa on iso ikkuna kuten parvekkeellekin ja sen parvekkeen oven saa kiinni ja auki vaan sisäpuolelta!!! Ketään ei voi jättää parvekkeelle vahingossa eikä itseään sinne lukita!

Mutta jätänpä tämän asian vatvomisen täällä kun tulee joiltakin niin ihme kommentteja. Ajattelin vain että saisin jotain apuja että mitä muut tekisivät vastaavassa tilanteessa meillä suomalaisilla kun on paha tapa olla puuttumatta naapurien asioihin. Mutta aion siis toimia niin kuin itse näen oikeaksi enkä jätä asiaa tähän.

kannataisi todellakin keskustella eka asiasta!!! Kun et tod. tiedä mitä oikeesti on tapahtunut!!!
Ja venäjän kansalaisena voin sanoa,että kasvatus metodit meillä ON IHAN SAMANLAISET kuin suomalaisillakin .

Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri:
Läheltä seuranneena sekä suomalaisten että venäläisten lastenkasvatusta niin kyllä monesti olen törmännyt asiassa kulttuurieroihin ja tähän asti yrittänyt ymmärtääkin mutta nyt vaan meni mielestäni todellakin liian pitkälle!!! Ja teen kyllä sen ilmoituksen lastensuojeluun ajattelin vaan että olisiko kuitenkin korrektimpaa keskustella perheen kanssa ensin... tosin sitten he tietäisivät varmasti kuka sen ilmoituksen tekee.
Ja mä en oikeasti ymmärrrä että mikä ihmeen hinku ihmisillä on tällä palstalla aina haukkua toisia!!! Ja todennäköisesti tuossa perheessä äidin kanssa puhuminen ei auta yhtään mitään kun puolustaa varmasti omaa äitiään eli mummoa!

Tiedät miten äiti suhtautuu asiaan vasta kun juttelet sen äidin kanssa. Eikö? Vai kehititkö kyvyn lukea ajatuksia? Tietenkin ilmoitat äidille ja vasta sen jälkeen JOS äiti ei suhtaudu asian vakavasti, viet asian eteenpäin.

hän kysyy haluatko tehdä ilmoituksen ja siitä se sitten etenee. Lapsihan olisi saattanut kuolla sinne parvekkeelle! Ei tuol mitään kasvattamista ole vaan väkivaltaa ja pahinta mahdollista sellaista. Voimia sinulle kovasti, vaikea paikka sinulla!

Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri:
Mutta jätänpä tämän asian vatvomisen täällä kun tulee joiltakin niin ihme kommentteja. Ajattelin vain että saisin jotain apuja että mitä muut tekisivät vastaavassa tilanteessa meillä suomalaisilla kun on paha tapa olla puuttumatta naapurien asioihin. Mutta aion siis toimia niin kuin itse näen oikeaksi enkä jätä asiaa tähän.

voi,voi ruusuja sulle,oot maailman pelastaja!!!!

Yhteistyössä