10 kg:n painonpudotus, miten iho reagoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Jos pudottaa painoa tasaiseen tahtiin 3-4 kiloa kuukaudessa, yhteensä n. 10 kg, niin kuinka ihon käy? Jääkö se roikkumaan. Nyt on lähtenyt n. 4 kiloa eikä tietenkään vielä ole jäänyt mitään ryppyjä. Mutta aion jatkaa laihduttamista niin, että ainakin 10 kiloa lähtee. Ihoni ei ole enää nuori, eli olen yli nelikymppinen.

Eipä voi sanoa mitä tapahtuu,koska jokaisen iho on erilainen.Voi olla että toisilla jää roikkumaan,toisilla taas ei.
Toisaalta jos laihduttaa hitaasti,niin silloin ihokin varmaan pysyy paremmin perässä,kuin se että rykäsee yks kaks sen 10kg pois.

Itse olen vielä hieman alle 30 ja laihdutin aika nopeasti yli 10 kiloa. Kyllä sen vatsarepun huomasi, mutta on se ajan kanssa vetäytynyt aika paljon, ihan ei ole sileä tietenkään. Luulisin, että jos iho on palautuvaa laatua, niin kyllä se palautuu shokimmastakin laihdutuksesta, viiveellä vain. Ikinähän sitä ei vaan voi varmaksi sanoa kuinka paljon kenelläkin palautuu. Luulisi kuitenkin normaalipainoon laihduttamisen olevan tärkeämpi asia kuin roikkuva nahka. Jos se ihan kamalasti jää heilumaan, niin voihan sen käydä vaikka operoimassa pois. Taitavat yleiselläkin puolella leikata noita nahkoja, jos ne hiertävät jne.

Niin, ei kymmenen kiloa kovin paljon ole. Sen enempää minun ei kannatakaan laihduttaa, joten eiköhän tästä ihan hyvin selviä. Ainakin raskauksista iho palautui ilman mitään arpia ym.

No ei noin pienestä iho jää roikkunmaan. Mulla on jäänyt iho roikkumaan raskauksien jäljiltä mut ei koskaan ennen sitä, vaikka olen useasti laihduttanutkin n.10kiloa.

Yhteistyössä