10½kk vanha herää öisin leikkimään, äidillä silmäpussit senkun kasvaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Älämölö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Älämölö"

Vieras
Eli meidän 10½kk vanha tyttö on nyt jonkin aikaa heräillyt ihan virkeänä keskellä yötä leikkimään ja huutelemaan. Ei auta jos esittää itse nukkuvaa tai jättää huomioimatta pinnasänkyyn,kun alkaa sen jälkeen niin hirveä huuto. Päiväunia nukkuu 1-2/krt riippuu ensimäisten unien pituudesta,mut viimeiset päiväunet viimeistään 15.00 max.1h,yöunille 20.30. Touhutaan paljon,ollaan oltu nyt aina ulkona leikkimässä iltaan asti, tullaan sisälle 1h ennen iltapuuroa ja menee rauhassa sitten nukkumaan. Nukahtaa helposti yöunille,mut herää monta kertaa itkeskelemään ensimäisen 2h aikana,ennenkuin nukahtaa sitten sikeästi yöunille, ihan vaan herätäkseen 03 kiekumaan ja kukkumaan. Onko tää nyt sit vaan joku vaihe,ja olisko vinkkejä mikä auttaisi vai mitä tehdään. Mies nousee aamuisin töihin 4.30 ja tuntuu hölmöltä jatkaa vasta kunnolla unia kun toinen on noussut, ja pitää kuitenkin antaa isän nukkua,jotta jaksaa työpäivät. Niin ja aamuisin tyttö herää viimeistään 08.30 ihan sama kuinka pitkään on yöllä kukkunut :p

Meidän tytöllä oli jossain vaiheessa rytmi sellainen että tsippas puoli seitsemän illalla yöunille,heräs aamuisin 3-5 aikaan.Ekoille päikkäreille mentiin jo 8-9 aikaan.Aikansa tuota kesti ja nyt on hyvin nukkuva eskari ikäinen joten toivoa on :D
Meillä ei auttanut rytmien vääntäminen,koitettiin illasta valvottaa ja jätettiin päikkäreitä vähemmälle mutta aina vaan heräs samoihin aikoihin ja jos oltiin iltaa venytetty oli ärhäkkä kun karhu liian vähillä unilla.Aika parantaa tilanteen.

Niin, ja jos venytettäis yöunille menoa niin kukaan ei kuuntele sitä väsyhuutoa pitkään,kun on kerran ihan valmista yöunille. Nousenko sitten vaan ylös tytön kanssa ja annan leikkiä sen aikaa kun jaksaa. Toisaalta sama se miten nukutaan kun mä olen tytön kanssa "vaan kotona". Viimeyönäkin kiljui ½h ennenkuin rauhoittui hieman mutta jatkoi leikkimistä ja hihkumista ,ja mies koittaa nukkua vieressä..

Niin, ja jos venytettäis yöunille menoa niin kukaan ei kuuntele sitä väsyhuutoa pitkään,kun on kerran ihan valmista yöunille. Nousenko sitten vaan ylös tytön kanssa ja annan leikkiä sen aikaa kun jaksaa. Toisaalta sama se miten nukutaan kun mä olen tytön kanssa "vaan kotona". Viimeyönäkin kiljui ½h ennenkuin rauhoittui hieman mutta jatkoi leikkimistä ja hihkumista ,ja mies koittaa nukkua vieressä..

Tuolla jo kommentoinkin että meilläkään se illan venytys ei toiminut.
Aika varmasti auttaa,koitat itsekkin nukkua päikkärit aina kun lapsikin nukkuu.

Luulen, että on joku vaihe. Uudet opitut asiat voi pyöriä päässä, eikä malta nukkua. Tutulta kuulostaa meinaan, en muista tarkkaan minkä ikäinen meidän neiti oli, mutta suunnilleen tuota ikää, kun teki ihan samaa, heräili virkeenä aamuyöllä ja höpötteli ja leikki sängyssään. Ei siinä oikeen voinut muuta tehdä kun yrittää vaan toista nukkumaan ja ite sitten jatkaa uniaan sen jälkeen. Meillä nukuttiin tuolloin kanssa vielä 2 päikkärit, mutta en ruvennut niistä luopumaan, tuo heräilyvaihe meni ohi n. kuukaudessa, mutta sitten kun opittiin kävelemään, niin heärilyt alkoivat taas, siellä vähän yli 1v. jälkeen :)

Meillä 1v3kk poika. Keväällä alkoi heräilemään klo 6, sitten se aikaistui n. klo 5 ja nyt se perhana alkaa peppuroida jo klo 4! :kieh: Meilläkin on pimennysverhot, ei liity valoon. Tätä klo 4 heräilyä on nyt kestänyt n. viikon ja minä olen ihan sippi :( Yleensä otan kainaloon ja pitelen kiinni, ja saattaa pieniä pätkiä torkahdellakin, mutta koko ajan pitää pitää kiinni tai painaa kädellä, että ite en kyllä nuku juurikaan klo 4-6, mutta en vaan jaksa noustakaan paljoa ennen klo 6. En tiedä mitä voisin tehdä, olen tosi väsynyt. Eikä päivälläkään voi nukkua, kun on muitakin muksuja.

Yhteistyössä