10 000 e perintö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odottelen paraikaa, että saadaan myytyä perintöasunto. Mun osuus siitä on noin 30 000. En ole vielä miettinyt rahoille mitään käyttöä, varmaan säästöön pistetään. Viime ajat on pitänyt kiristää vyötä, kun perintöverot mätkähtivät syksyllä.

Ostaisin ruokaa,koulukirjoja,vaatteita,kalusteita ym. muuta pientä kotiin.
Siis kaikkea tarpeellista.
Loput säästöön,jotain isompaa hankintaa varten.
Tosin menisivät todennäköisesti sitten nekin ihan vain ruokaan yms.muihin perusjuttuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Perijätär;22650245:
Odottelen paraikaa, että saadaan myytyä perintöasunto. Mun osuus siitä on noin 30 000. En ole vielä miettinyt rahoille mitään käyttöä, varmaan säästöön pistetään. Viime ajat on pitänyt kiristää vyötä, kun perintöverot mätkähtivät syksyllä.

ja sitten myyntivoittovero vai mikä se liekään on...

Kukaan ei siis ostaisi jotain muistoesinettä vai vastaavaa? Ei tietekään koko summalla, mutta jotain korua tai vastaavaa muistoksi sukulaisesta?

En ostaisi. En ymmärrä, kuinka jokin uusi, perintörahoilla ostettu esine voisi toimia muistoesineenä, lähinnähän se muistuttaisi perinnön saamisesta. Sen sijaan minulla on kyllä aarteinani äitini kihla- ja vihkisormukset, ja niistä en mistään hinnasta luopuisi.

[QUOTE="vieras";22650460]ja sitten myyntivoittovero vai mikä se liekään on...[/QUOTE]

Sitä huolta ei sentään ole. Tällä hetkellä ei näytä siltä, että asunnosta saataisiin enempää kuin sen arvoksi perukirjaan on laskettu. Hyvä jos sitäkään.

[QUOTE="vieras";22650460]ja sitten myyntivoittovero vai mikä se liekään on...[/QUOTE]

Höpöhöpö. Ei siitä mene myyntivoittoveroa. Perintöverotus on tehty tietyllä olettamalla, mikäli se ei toteudu tai kämpästä saadaan enemmän niin perintöverotusta tietenkin korjataan oikeaksi.

Yhteistyössä