1-vuotta talvella täyttävän ulkoilupukuvarasto

Niin, siis poika täyttää talvella vuoden ja hälle on ainoastaan pehmeä toppapuku talveksi. Minkälaista pukua olisi järkevin lähteä hankkimaan lisäksi- kun todennäköisesti lähtee kävelemään ennen 1v päiviä niin kaipa joku ulkoleikkeihin sopiva olis asiallinen olla?
 
Mulla poika ihan just 10kk ja useita askeliakin jo ottaa elikkäs talvelle käveleepi kans. Mä ostin pojalle Lassie suprafill-toppiksen. Siin on ns. kuris alaosa ja muutennin hyvin pitää kosteutta yms. Näillä vetisillä talvillä on varmaa ihan kätevä toi suprafill alaosa. Hintakin on mun mielestä kans aikas soppeli 54,90e oli toi puku.
 
Meillä on äp toppapuku odottamassa kylmiä ilmoja, on vielä vähän väljä. Aiemmin ostin kirpparilta H&M ohuen toppapuvun, joka on näillä ilmoilla ollut hyvä, kun on suunnilleen +5 astetta. On myös kirpparilta ostettu Jonathanin kosteussuojattu haalari jolla voi rymistellä maassakin, poika ei vielä kävele. Sitten on villapuku jonka voi laittaa pukujen alle jos tarvii... Ai miten niin innokas äiti? :whistle:
 
Meil on kans 10kk pojalle äp:n toppahaalari, mitä voi käyttää vaunuhaalarina ja kuivilla pakkaskeleillä, on kylläkin aika iso vielä pojalle. Ja sit joku KappAhl:n haalari missä ei oo kosteussuojaa, mut pientä kosteutta pitää. Ajattelin jos ostais sit joulun jälkeen alesta jonkun kunnon kosteussuoja haalarin jos moiselle on tarvetta. Pikkupakkasilla tarkenee kyl vk-haalarilla+villahaalarillakin mainiosti.
 
Mä tykkään että on iso. Sillon sitä tarttee enemmän, alle mahtuu vaatetta jne. Eihän siellä vaunuissa vällyjen välissä jalkapeiton alla välttämättä toppapukua tartte, mutta rattaat on jo eri juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä tykkään että on iso. Sillon sitä tarttee enemmän, alle mahtuu vaatetta jne. Eihän siellä vaunuissa vällyjen välissä jalkapeiton alla välttämättä toppapukua tartte, mutta rattaat on jo eri juttu.
Joo, sen puoleen ihan hyvä. Mut ennempään olis ollu käyttöä tuollaiselle haalarille jo viime talvena, kävelevän lapsen kans ei kamalasti oo enää vaunuhaalarille käyttöä. Saattaa väri muuttua haalarista aika nopeesti jos maahan päästää se päällä :D Meil on ollu nyt käsissä&jaloissa ulkona ne äp:n toppatumput, ne on ihan mustat :LOL:
Mut kyl meil ehdottomasti jalkapeitto on rattaissa käytössä, talvella etenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mikshän muuten tuosta äp:n toppiksesta on pitäny tehdä niin älyttömän iso, sopiva vasta joskus 1-vuotiaana.. :whistle:
Meille tämä passaa paremmin kuin hyvin; jos olisi ollut sopiva puolivuotiaana, olisi jäänyt käyttämättä kokonaan, kun tyttö syntynyt tammikuussa. :)
Meillä kans syntynyt poika tammikuussa, eli on nyt 10kk.
Mut ehkä se tosiaan just siks on niin iso, että olis jokaiselle sopiva jossain vaiheessa talvea :D
 
Mua taas todella harmittaa että 2007-vuoden pakkauksessa pitikin olla niin pieni se toppis. Se ei meillä ollut käytössä kuin viime talvena kun poika oli vauva. Täyttää nyt 1v joulukuussa ja oon jo myynyt haalarin pois,koska meillä isokokoinen poika. Oon käyttänytkin sitten meidän vanhempien poikien pakkauspukuja jotka ovat kooltaan 80cm. Nekin tosiaan kyllä nousee ns.polviin kun poikaa kantaa sylissä tms :whistle:

Suprafillia mäkin olen tässä ajatellut ostavani. Pientä vinkkiä oon sukulaisten suuntaan jo vinkannut,synttäriä silmällä pitäen ;)
 
Logotar: mä olen kans samaa mieltä tosta äp:n puvusta. Hankala pukea, huppu tyhmä ja just liian iso, kun poika nyt 11kk, olis ollu viime talvena just soppeli, nyt ihan vauvamallinen kaikin puolin, vaikka muuten sopiva! Ostin sit Remun haalarin 86 cm toiseksi.
 
Otan ihan vaan kantaa tuohon ä-pakkaukseen suojapukuun. Meillä poika täytää ensi viikolla 5kk ja se puku on nyt just ihan passeli! Ei kyllä mahdu enää talvella meidän pojalle päälle. :eek: No, onneks oon ostanu jo Reimatecin talveksi, niin on sit joku kunnon puku, et tarkenee rattaissa istua talvellakin, ja tiirailla maisemia! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Otan ihan vaan kantaa tuohon ä-pakkaukseen suojapukuun. Meillä poika täytää ensi viikolla 5kk ja se puku on nyt just ihan passeli! Ei kyllä mahdu enää talvella meidän pojalle päälle. :eek: No, onneks oon ostanu jo Reimatecin talveksi, niin on sit joku kunnon puku, et tarkenee rattaissa istua talvellakin, ja tiirailla maisemia! :)
Teil taitaa olla aikas iso vauva :D Kun monen lähemmäks vuoden ikäiselle se on liian iso.
 
Meillekkään tuo äp puku ei mahtunut kun vajaa 5 kk ikään asti. Jotenkin sit isompaa hankittaessa taas tuntu et koot loikkas hirmu isoiks... Tai ehkä se vaan tuntu. 80 cm tutan haalarin ostin kun tuntu jotenkin sopivamman kokoselta, mut ois ehkä sittenkin pitänyt ostaa jonkun muun merkkinen, kun tuossakin meinaa jo ottaa hartioista kiinni :whistle:
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Otan ihan vaan kantaa tuohon ä-pakkaukseen suojapukuun. Meillä poika täytää ensi viikolla 5kk ja se puku on nyt just ihan passeli! Ei kyllä mahdu enää talvella meidän pojalle päälle. :eek: No, onneks oon ostanu jo Reimatecin talveksi, niin on sit joku kunnon puku, et tarkenee rattaissa istua talvellakin, ja tiirailla maisemia! :)
Teil taitaa olla aikas iso vauva :D Kun monen lähemmäks vuoden ikäiselle se on liian iso.

Meidän poika kohta 9kk ja painoa on liki 11kg ja pituutta 74cm, eli ei mikään pieni vauva, ja puku on sopivan väljä, joten kyllä ihmettelen jos 5kk ikäiselle sopiva, tai sitten on jättivauva
:LOL:
 
Meilläkin jäi käyttämättä se 07 äp puku. Oli aluksi aivan liian iso ja nyt sitten liian pieni.
Meillä myös käytössä Lassien suprafill 80cm, mutta ryökäleessä on liian lyhyet lahkeet. (tyttö 11kk)

 
Mun 1v on märkää kestävä välikausihaalari ja tavallinen toppapuku. Toppahaalari on lämmin ja kestää yllättäen märkää vaikkei ole kallis ja mikään reimatec. Kovin märille puen kurikset toppiksen päälle. Noilla pärjätään hyvin ja ulos se niistä kasvaa kevääseen mennessä kumminkin.
 
Mua on kanssa ihmetyttänyt tuo äp:n toppapuku, kun ei se materiaalinsa puolesta oikein sovi muille kuin sellaisille vauvoille, jotka vain vaunuissa ovat. Meille puku oli viime talvena liian iso (poika syntyi helmikuussa) ja nyt puku menee korkeintaan automatkoilla. Poika ei vielä kävele, mutta ei se kaukanakaan ole. Ollut täällä siis aivan turha tuo toppapuku. Ja vaikka ei sais valittaa, niin se huppu on kyllä kohtuu idiootin näköinen, ainakin meidän pojalla (ehkä meidän poika sitten on vain tyhmän näköinen.. :LOL: ).

Me ostettiin pojalle Lassien haalari talveks, en muista sen kummemmin merkkiä, mallia ja laatua, maksoi 39,90 ja uskon, että riittänee täksi talveksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zannikka:
Mua on kanssa ihmetyttänyt tuo äp:n toppapuku, kun ei se materiaalinsa puolesta oikein sovi muille kuin sellaisille vauvoille, jotka vain vaunuissa ovat. Meille puku oli viime talvena liian iso (poika syntyi helmikuussa) ja nyt puku menee korkeintaan automatkoilla. Poika ei vielä kävele, mutta ei se kaukanakaan ole. Ollut täällä siis aivan turha tuo toppapuku. Ja vaikka ei sais valittaa, niin se huppu on kyllä kohtuu idiootin näköinen, ainakin meidän pojalla (ehkä meidän poika sitten on vain tyhmän näköinen.. :LOL: ).

Me ostettiin pojalle Lassien haalari talveks, en muista sen kummemmin merkkiä, mallia ja laatua, maksoi 39,90 ja uskon, että riittänee täksi talveksi.
Taitaa olla sama lassie kun meillä, se piti lätäkköveden ja tuntuu olevan lämpönen.
 

Yhteistyössä