1-vuotis valokuva

Tytöllä oli punainen mekko, ja paljaat jalat kun ei ollut hyviä kenkiä mekon kanssa ja sukkahoususillaan on mun mielestä ? näkönen ilman kenkiä. Oli kyllä talvella muttei tuo haitannut mitään.

Ja pyydä ottamaan nassukuvat ekaksi, meillä neiti kyllästy touhuun ja lähikuvista ei tullut niin hyviä, hymy oli lähinnä irvistys ku kerta piti nauraa eikä naurattanut. Kannattaa ottaa jouku naurattaja myös mukaan ylimääräiseksi avuksi.

Mulla profiilissa tytön 1v kuva,kyllä vaaleetkin vaatteet käy kun valaistus hyvä.Me tosin otettiin kuvat itse.Ja jos aikoo laittaa jotkin erikoiset missä jotain koristeita niin kannattaa antaa lapsen tutustuu niihin jo ennen sitä kuvauspäivää koska sitten ne kaikki rusetit ym koristeet kiinnostaa melkosesti kun ekaa kertaa päällä ni voi olla että keskittyy sitten vaan siihen.Mun mielestä pehmolelut ei sovi kuvaan,mut jokainen tietty tyylillään.

poitsuli
meillä valokuvaaja toivo pojalle laitettavan murrettuja värejä(oranssi,ruskea ym.)!kannattaa kysyä kuvaajalta...sehän tietää parhaiten millaset sopii hänen taustoihin =) meillä otettiin sit kyl viel nakukuviaki...tai siis pelkät housut jalassa(isomummu ihan järkyttyny) :eek:

Kaikista paras on ottaa vekara päätettyyn liikkeeseen tutstumaan jolloin kuvaaja osaa katsoa ja neuvoa juuri sille vekaralle sopivan vaatetuksen yms. Ja tutustuu lapsi samalla kuvauspaikkaan. Meillä onnistui tällä tyylillä ihanasti kahden muksun kuvaus. Valokuvaaja kun on ammattilainen ja osaa katsoa usein äitiä paremmin.

Me saatiin kans itse otettua ihana 1 v.kuva Italian matkalla kesäkuussa,istuu kukkien keskellä ja hymyilee sopivasti =) Tosi kiva ja luonnollinen kuva:)Teetettiin niistä sitten sukulaisille ja kummeille netin kautta "kiitoskortit".saa jokainen sitten laittaa makunsa mukaisiin kehyksiin.....Eikä tullut edes kalliiksi ;)

duuri
Me mennään vasta 1,5-vuotiskuvaan. Oli niin kauhea pyöritys elämässä 1-vuotispäivän tienoilla että lykättiin ajankohtaa. Mutta omaottoisia 1-v kuvia on tietty vaikka kuinka ja ihan suurennoskelpoisiakin!

Itse valokuvauksen aktiiviharrastajana ja paljon lapsia kuvanneena sanoisin, että ei liian värikkäitä ja kirjavia vaatteita, vievät turhaan huomion lapsen herkistä kasvoista. Pidän omituisena ohjetta, ettei vaaleita vaatteita, näyttävät kuvissa selkeiltä ja kauniilta, vaikka tietenkin riippuu myös lapsesta mikä väri hänelle sopii. Ei mielestäni kivasta pehmolelusta haittaakaan ole, makuasia haluaako kuvaan sellaista. Tärkeää, että kuvaajalla tarpeeksi aikaa ja sellainen kuvaaja, joka saa hyvän kontaktin lapseen. Ei kaikista ole lapsikuvaajaksi, vaikka ammattitaitoa muuten löytyisikin.

Meillä oli tytöllä päällä valkea pitsikaulusbody, valkeat sukkikset ja valkea mekko, jossa punaisia kukkia. Näytti ihan ok:lta kuvissa. Kuvaus oli aika rankka ja ennenkaikkea studio oli kuuma. Eli juotavaa kannattaa varata niin lapselle kuin vanhemmillekin. Valokuvaamosta löytyi kiinnostavia leluja, tosin niitä ei saanut antaa lapselle ettei näy kuvissa. Tämä oli tietysti aika hankalaa näyttää kauempaa kivoja leluja ja lapsen olisi pitänyt pysyä paikoillaan... Ehkäpä seuraavan lapsen kanssa otamme kuvat ihan kotosalla niin saa ainakin onnistuneita ja edullisia kuvia tutussa ympäristössä. Kuvaus maksoi 59? ja siihen kuului kuvaus ja kolme valokuvaa.

RouvaHuldaHuoleton
Meidän tytöllä oli valkoiset sukkikset ja body joiden päällä lyhythihainen denim mekko, tosi hyvin toimi ja oli itsensä näköinen vähän "reteemmissä" vaatteissa.

Meillä pojalla oli vaalea ruudullinen lyhythihainen kauluspaita ja vaaleat kangashousut (siis kaikki housuthan on kankaasta, mut tarkoitin ettei mitkään colleget). Osassa kuvia pojalla oli kengät jalassa ja osassa paljain jaloin. Meillä oli pojan suosikkipehmo henkisenä tukena mukana ja sitä käytettiinkin myös muutamassa kuvassa (kuvaajan idea). Kuvaamossa oli aika paljon erilaista rekvisiittaa mm. puinen traktori joka sattumalta sopi hyvin pojan vaatetuksen kanssa. Valokuvaaja todella käytti aikaa lapsen "viihdyttämiseen" ja siihen että saatiin erilaisia kuvia. Hinta 70 euroa sisälsi kuvauksen lisäksi 24 koevedosta ja 4 kuvaa.

meillä
Meillä oli tytöllä päällä punainen pusero ja farkkuhaalarit. Kaksi selkeän yksiväristä vaatetta - punainen ja farkunsininen - ei ainakaan haitannut tai suuresti häirinnyt kuvissa. Kannattaa pyytää vaihtamaan niitä kuvauksen taustakankaita, jos kuvaaja ei muista itse tehdä. Niilläkin on suuri merkitys, mikä väri näyttää kivalta.
Meillä oli kuvausaika aamulla klo 9:30. Oli vielä hyväntuulinen yöunien jälkeen ja aamupalan saatuaan. Houkutteluksihan se kuvienotto meni, mutta tulihan niitä hymykuvia kuitenkin mukaan. Kiva kokemus oli ja saipahan kummeille ja mummoille kunnon kuvat teettää.

Yhteistyössä