1-vuotis juhliin reseptejä yms ideoita??

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
yhden miehen nainen harmaana
meillä juhlat myös viikon päästä. Aion tehdä perinteisen mansikkakakun ja sitten sellaisen nalle puh-kakun. Suolaiseksi palaksi kinkkupiirakkaa ja fetapiirakkaa. Piparia ja kääretorttua.

no suolaiseksi voit tehdä vaikka pellillisen pitsaa. (meillä ainaki ollut hitti)
sit jos on lapsivieraita, pieniä siis, osta esim maissinaksuja tai riisikakkuja tarjolle koska niitä ainaki useimmat saa syödä vaik olis allergioita tai tarkka äiti joka ei anna koskea keksiin.
muuten meillä ei ainakaa ole ollut perinteistä täytekakkua ja keksiä kummempaa.

Kakun väliin laiton vadelmahilloa ja kermaa. Päälle laitettu kermavaahto niin laiton siihen suklaata niin sain nallesta vähän ruskeän sävyisen. tein anostaan nallen pään jossa korvat oli kääretortusta leikatut ja kuonon tein naaman päälle käärretorttulevyistä, silmät olivat suklaa napeista.

Sulasena meillä on useesti ollu sellasta kinkku-ananaspiirakkaa joka on ollu meillä suosittua kun siinä on sellainen pohja jossa kaurahiutaleita ja vehnäjauhoja.

sitten yksi mikä on mun suvun suosiossa on marjahyytelö. Helppo tehdä, raskas ja kevyt vaihtoehto ja sen jälkeen jaksaa taas vaikka santsata =)

vieras
Tämä ei kyllä kuulu tähän, mutta huvitti lauantaina kun eräs äiti oli kukkakaupassa teettämässä kukka-asetelmia 2-vuotiaan synttäreitä varten... että varmaan tosi tarpeellisia..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen harmaana:
meillä juhlat myös viikon päästä. Aion tehdä perinteisen mansikkakakun ja sitten sellaisen nalle puh-kakun. Suolaiseksi palaksi kinkkupiirakkaa ja fetapiirakkaa. Piparia ja kääretorttua.
laittaisitko mulle reseptiä kun sulla kerta on hyviä ideoita:)

Meillä oli suurin osa tarjottavista ihan vaan suoraan kaupasta, ihan pienille vieraille oli varattuna hedelmäpaloja ja maissinaksuja ja lastenjuhla-astiastona on meillä pari settiä Ikean muovisia värikkäitä lastenastioita; kestävät vuodesta toiseen juhlissa ja eri värisinä vieraat muistavat paremmin omat lautasensa ja mukit pysyvät paremmin pystyssä kuin kertakäyttöastiat. Teemaahan voi vaihdella lautasliinoilla, pöytäliinalla yms.

Meidän 1vee oli siihen aikaan aivan hulluna avaimiin, joten tehtiin avaimen muotoinen kakku, muita vaihtoehtoja oli pallo (olis ollu helppo :D ) ja auto. Mun mielestä kiva kun on muistona valokuva juhlapöydästä ja siinä näkyy lapsen mielenkiinnon kohde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä ei kyllä kuulu tähän, mutta huvitti lauantaina kun eräs äiti oli kukkakaupassa teettämässä kukka-asetelmia 2-vuotiaan synttäreitä varten... että varmaan tosi tarpeellisia..
Minä olen hommannut kukka-asetelman tytön jokaisille synttäreille, ja juu, on kyllä tarpeellinen, tyttö on niin onnellinen kun ihan HÄNTÄ varten on niin hienot kukat on tilattu

meillä oli auto-kakku ja mikki hiiri-kakku.Sit oli vadelmajuustokakku, voileipäkakku, kinkkupiirakka, kääretorttu, boston-pullaa, juustohyrriä,muutamia keksejä,ja kinuski-pähkinäneliöitä.Juhlat oli kaks päiväset kun vieraita tuli pitkänkin matkan takaa, siks myös noin paljon tarjottavia.

Yhteistyössä