1 vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gfj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanut lukea koko ketjua.
Mutta jos nukahtaa n. 5-10 min. hän on oikeasti väsynyt jo silloin! Pidä vaan nukkuma ajasta kiinni!!!
Meillä 1v:nä aloitettiin ihan selkeä nukkumaanmenon venyttäminen, hoettiin esimm. "nääkä, nääkä" eli nälkä vaikka oli just ahdettu aimo annos puuroa napaan. Otin tiukan linjan että iltapalan jälkeen ei ruokaa tipu ja hyvin nukkui kopko yön n. 11h, jos olisi ollut oikea nälkä olisi kyllä herännyt yöllä huutamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
En jaksanut lukea koko ketjua.
Mutta jos nukahtaa n. 5-10 min. hän on oikeasti väsynyt jo silloin! Pidä vaan nukkuma ajasta kiinni!!!
Meillä 1v:nä aloitettiin ihan selkeä nukkumaanmenon venyttäminen, hoettiin esimm. "nääkä, nääkä" eli nälkä vaikka oli just ahdettu aimo annos puuroa napaan. Otin tiukan linjan että iltapalan jälkeen ei ruokaa tipu ja hyvin nukkui kopko yön n. 11h, jos olisi ollut oikea nälkä olisi kyllä herännyt yöllä huutamaan...

Joo, taidan nyt pitää linjasta kiinni. Olen isällekin puhunut ja toivon, että myös hän voisi tähän linjaan sitoitua, meinaa yleensä nimittäin heltyä jo minuutin jälkeen, että ei toista voi pakottaa yms..

Jos mä laittaisin mun 1 v 3 kk tytön nukkumaan klo 19, se heräis aamulla 5-6, juu ei kiitos. Lisäksi en haluaisi olla passissa kotona joka ikinen ilta klo 19, nykyrytmillä me ollaan monesti tuohon aikaan vielä kyläpaikassa tms.

Eli sitä maalaisjärkeä noihin oppaiden tulkintoihinkin siis.

No siis, vanhemmat päättävät. Jos isä ja äiti haluavat, että lapsen nukkumaanmenoaika on tasan 20.00, niin silloin lapsi menee nukkumaan 20.00. Teidän tehtävänne on nimenomaan asettaa rajat lapsellenne, ja niihin sisältyy myös päivärytmin noudattaminen.

Mutta toki on muitakin tapoja noudattaa säännöllistä päivärytmiä. Meillä esim. noudatetaan kyllä säännöllistä rytmiä, mutta ateriat/unet eivät ole minuutilleen samaan aikaan joka päivä, vaan noin tunnin liukuman sisällä. Ja näin nukkumaanmenokin on 20.00-21.00. Nyt kesällä olemme jopa olleet vielä ulkona välillä 20.15, vaikka useimmiten iltapala on 19.30 iltapesuille ryhdytään ennen kahdeksaa...

Mutta teette siis juuri niin kuin itse pidätte parhaimpana!

Yhteistyössä