1-vuotias sai influenssarokotteen kuumeisena!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuinen

Vieras
Onko siis kamala vahinko tapahtunut ja seuraamukset mitä?Vein tänään 1vuotiaan hakemaan toista rokotettaan ja kun kotiin päästiin,huomasin että tyttö oli kuuma,kuumetta 38,5.En tiedä olisiko vesirokko tulossa vai joku muu kuumetauti,mutta onko tuosta haittaa että sai kuumeisena rokotuksen?tai itseasiassa en tiedä oliko rokotuksen aikana kuumeinen,ei mielestäni mutta tunnin päästä kotona jo oli.Sanokaa onko tapahtunut jotain kamalaa...vai olisiko rokotuksen teho nyt vain hiukan heikompi???Tiedän että olen hieman vauhko,mutta kukapa ei olisi huolissaan omasta kultahippusestaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuinen:
Onko siis kamala vahinko tapahtunut ja seuraamukset mitä?Vein tänään 1vuotiaan hakemaan toista rokotettaan ja kun kotiin päästiin,huomasin että tyttö oli kuuma,kuumetta 38,5.En tiedä olisiko vesirokko tulossa vai joku muu kuumetauti,mutta onko tuosta haittaa että sai kuumeisena rokotuksen?tai itseasiassa en tiedä oliko rokotuksen aikana kuumeinen,ei mielestäni mutta tunnin päästä kotona jo oli.Sanokaa onko tapahtunut jotain kamalaa...vai olisiko rokotuksen teho nyt vain hiukan heikompi???Tiedän että olen hieman vauhko,mutta kukapa ei olisi huolissaan omasta kultahippusestaan :)

aika näyttää. parasta toivotaan pienelle!! :heart:

Mie voisin kuvitella, että koska kuume on aina kehon puolustusmekanismi, niin siun lapsellasi on ollut tulossa tai tulee joku tauti lähiaikoina ja samaan aikaan rokottaminen voi aiheuttaa kovemmat rokotteesta aiheutuvat oireilut sen vuoksi, koska elimistö ei ole ihan "kunnossa" saadessaan rokotetta. Osasinkohan seliittää.Olen aika huono, mut koita ymmärtää mitä ajan takaa..

Myös rokote voi nostaa kuumeen ja 38.5 ei ole vielä korkea kuume tuon ikäiselle joten voi hyvinkin olla rokotteen aiheuttama.
Meillä lapsilta sh mittasi kuumeen ennenkuin antoi rokotteen.

Minulle neuvolan hoitaja sanoi että hän on rokottanut kuumeisia lapsia tietämättään. Juuri vastaavanlaisia tapauksia kuin ap:n kertomus, eli kun lapsi on saanut rokotteen ja mennyt vanhemman kanssa kotiin niin on vanhempi soittanut hädissään että lapsella on kuumetta, onko voinut rokotteesta heti nousta. Nämä hoitajan tietämät lapset ovat pitäneet sitten vain kovempaa kuumetta, muuten heille ei kuulema ole tullut mitään pahempaa. Hoitaja sanoi että noita tapauksia sattuu eikä niille mitään voi, lapselle kun kuume saattaa nousta ihan ykskaks.

influenssa rokotehan voi nostaa kuumeen,yleensä 1-2päivää rokotteen jälkeen.Näin kävi meilläkin.
Meidän poika oli juuri selvinnyt flunssasta ja neuvola täti sanoi,että rokotteen voi flunssaisellekin antaa,mutta suuremmalla todennäköisyydellä tulee jälkireaktio. Kuumeiselle lapselle ei kai suositella mitään rokotetta.

Kipeänä olo rokottamisen aikana voi aiheuttaa rajumman rokotusreaktion. Mutta nuo reaktiothan ovat muutenkin yksilöllisiä, joten ei siitä välttämättä tulee kovin merkittävää reaktiota kuitenkaan-

ei se rokote noin nopeaa nosta kuumetta, eli ei voi johtua rokotteesta!! sitä rokotetta ei saa antaa antaa edes silloin jos on ollu edellisenä päivänä lämpöä, tuon vuoksi meidän tytön rokotusta jouduttiin siirtään useaan kertaan!! sitä en tiedä että miksi ei saa! sinuna kyllä soittaisin neuvolaan ja kysyisin tuosta tai jos neuvolassa ei vaik vastata niin soita sairaalaan tai terv. keskukseen ehdottomasti!!!

no en kyllä usko että mitään sen vakavampaa seuraa. Itse kans ajattelisin, että oireet kera normaalin flunssan on sitten vaan voimakkaammat. Mutta soita neuvolaan jos vaivaa ja lienet jo soittanutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
no en kyllä usko että mitään sen vakavampaa seuraa. Itse kans ajattelisin, että oireet kera normaalin flunssan on sitten vaan voimakkaammat. Mutta soita neuvolaan jos vaivaa ja lienet jo soittanutkin.

itse en kyllä tuossa asissa jättäisi omalle olettamukselle tätä asiaa koska joissakin tapauksissa voi tulla jotain vakavampaakin. parempi katsoa nyt kuin katua myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

itse en kyllä tuossa asissa jättäisi omalle olettamukselle tätä asiaa koska joissakin tapauksissa voi tulla jotain vakavampaakin. parempi katsoa nyt kuin katua myöhemmin.

Enhän minä oo käskenykään jättää, kunhan luuloni ilmoitin. Nimittäin kun meidän vauvalle ois pitäny antaa kolmen kuukauden iässä rokote niin neuvolan terkka kysyi, että annetaanko, kun näytti vähän siltä, että taitaa vauvaki tulla flunssaan. Ei varmaankaan olis multa kyselly, jos siitä kovin vakavia seurauksia olis ollut tiedossa. Mutta liekö tuo influennsarokotus kokonaan sitten eri asia.

Enhän minä oo käskenykään jättää, kunhan luuloni ilmoitin. Nimittäin kun meidän vauvalle ois pitäny antaa kolmen kuukauden iässä rokote niin neuvolan terkka kysyi, että annetaanko, kun näytti vähän siltä, että taitaa vauvaki tulla flunssaan. Ei varmaankaan olis multa kyselly, jos siitä kovin vakavia seurauksia olis ollut tiedossa. Mutta liekö tuo influennsarokotus kokonaan sitten eri asia.

juu ne ovat kaksi eri asiaa. ne rokotukset mitkä annetaan alle 1v. ei haittaa vaikka olisi vähän lämpöäkin, mutta tässä infulensarokotetta antaessa ei saa olla edes edelisenä päivänä ollut olla lämpöä..

juu ne ovat kaksi eri asiaa. ne rokotukset mitkä annetaan alle 1v. ei haittaa vaikka olisi vähän lämpöäkin, mutta tässä infulensarokotetta antaessa ei saa olla edes edelisenä päivänä ollut olla lämpöä..

Taitaa olla voimakkaammat oireet tuosta influensarokotteesta?

Eikö terkkari mittaa lapsen lämpötilaa, ennen kuin antaa rokotteen??
Huom. myös alilämpö (merkki infektiosta ja tulevasta kuumeesta) voi olla este.

Ehkä rokote nostaa nopeasti lämpöä... ei välttämättä ollut sitä ennen?

Minkä ihmeen takia niin moni antaa lapsille noita influenssarokotteita?
Ihan sairasta.
Tottakai, jos joku erityssyy, mutta normaalille lapselle-normaalissa tilanteessa on ihan hullua antaa.

Minkä ihmeen takia niin moni antaa lapsille noita influenssarokotteita?
Ihan sairasta.
Tottakai, jos joku erityssyy, mutta normaalille lapselle-normaalissa tilanteessa on ihan hullua antaa.

No ehkä siksi, että influenssa ei ole tavan flunssa, joka kestää pari päivää. Vastahan oli joku juttu, jossa normaali lapsi oli vajonnut koomaan sairastettuaan influenssan ja ihme kyllä hengissä lopulta selvinnyt. Kausi-influenssa voi olla terveellekin ihmiselle kohtalokas, jälkitaudeista puhumattakaan. Tätä kausi-influenssarokotetta on käytetty jo 1970-luvulta lähtien (poikkeuksena 2010 annettu narkolepsiariskiä nostanut sikainfluenssatokote). Mitä hullua siinä on, kun ei halua sairastuttaa lastaan vakavasti tai menettää jopa kokonaan?

No ehkä siksi, että influenssa ei ole tavan flunssa, joka kestää pari päivää. Vastahan oli joku juttu, jossa normaali lapsi oli vajonnut koomaan sairastettuaan influenssan ja ihme kyllä hengissä lopulta selvinnyt. Kausi-influenssa voi olla terveellekin ihmiselle kohtalokas, jälkitaudeista puhumattakaan. Tätä kausi-influenssarokotetta on käytetty jo 1970-luvulta lähtien (poikkeuksena 2010 annettu narkolepsiariskiä nostanut sikainfluenssatokote). Mitä hullua siinä on, kun ei halua sairastuttaa lastaan vakavasti tai menettää jopa kokonaan?
Niin että mielummin riskeeraa lapsen hengen turhilla rokotteilla.

Yhteistyössä