1 vuotias perhepäivähoitajalle.Mitä mun pitää tietää/muistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Mä en ole koskaan noin pientä vienyt hoitoon.Huomenna laitan hakemuksen pikana, sillä 1.9 alotan todennäk. vanhainkodilla.

Miten ootte toiminut kun olette vieneet alle 3vuotiaan perhepäivähoitoon?Kai siellä on ensin hyvä käydä kerran tai pari tutustumassa ettei ns ihan kylmiltään sinne vie?Kuanko olete olleet tutustumassa, pari tuntia? Vai miten?
Saatan kysyä ihan hassuja, mutta kaikenlaista tulee mieleen, kun eka kertaa asialla.

Mulla oli hoidossa juuri vuoden täyttänyt muksu. Kävivät äitinsä kanssa edellisellä viikolla joka arkipäivä meillä vierailemassa vaihtelevia aikoja, parina päivänä kokeiltiin niin että lapsi nukkui päikkärit meillä. Ilman mitään ongelmia lähti hoito käyntiin, ihana pikku nassikka oli!

Kun saat tietää hoitajan, soitappa hänelle ja kysy miten hänelle tämä tutustuminen onnistuisi. Minusta oli mukava kun sai samalla tutustua äitiin, ja jutella rauhassa miten heillä on päivärutiinit hoidettu.

meillä esikoinen meni 2v hoitoon. Käytiin 2 krt tutustumassa, mä molemmilla kerroilla mukana. Toisella kertaa n. 2h, toisella aamupalalla ja lounaalla, sit päikyille kotiin. Se riitti mun mielestä. Kunhan tutustuminen on lähellä hoidon alkua. Meillä oli molemmat edellisellä viikolla, kun sit maanantaina meni hoitoon.

Eka hoitopäivänä äidin pitää olla "kovana" eikä jäädä katsomaan ja lohduttamaan lasta jos itkee. Yleensä itku loppuu kun ovi menee kiinni. =)

Kun saat paikan soittat hoitajalle ja sovit käynnistä.
Kirjaajo nyt itsellesi ylös mitä haluut tietää ja niitä ihan älyttömiäkin juttuja ( ei ole tyhmiä/älyttömiä kysymyksiä )
Tutustumassa kannattaa käydäja pitääkin. Itse olen tehnyt ensin paprut ja sitten ollaan sovittu lapsesta riippuen että harjoitellaan esim. pari tuntia ja se ettäharjoitellaan myös niin että äiti menee vaikka asioille hetkeksi.
Tärkeintä on avoimuus ja se että kysyt aina oli asia vaik kuin pieni mielestäsi .

Oikein hyviä hetkiä hoidossa teille!

Yhteistyössä