1-vuotias jäänyt auton alle

Niin siis oliko tää autoa puhdistava se lapsen valvoja? Sit mä mietin et mihin se sen auton kanssa meinas mennä jos sillä oli lapsi vahdittavana. Vai oliko joku toinen vahtimassa lasta? Tai siis missä se sit oli?

Aika suppea toi teksti. Jättää paljon kysymyksiä.
 
äippä kans
siis vahtiko isä lasta vai oliko siellä myös äiti paikalla..?koska vähän ihmetyttää että miten lapsi pääsi menemään auton eteen jos oli valvonnassa.... Meillä on kaksi lasta ja kyllä jos ulkona ollaan ja toinen vanhemmista(tai joku muu) lähtee autolla jonnekin,niin kyllä siinä heti katsoo missä lapset on ja siirtää ne kauemmas autosta.. Toivotaan että pikkuinen selviää!
 
Mä kans käsitin että se yliajaja on ollut ihan sivullinen. Että kyse on ollut esim. kerrostalon pihasta/parkkipaikasta ja joku mies on vaan puhdistanut autoaan ja lähtenyt sitten liikkeelle ja lapsi on vaan tullut jostain eteen. Ja lapsi on ollut ulkona vanhempiensa tai jonkun muun aikuisen kanssa.

Ja heti syytetään taas kuskia.. Toisaalta "pakko" kai se jotakin on syyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans käsitin että se yliajaja on ollut ihan sivullinen. Että kyse on ollut esim. kerrostalon pihasta/parkkipaikasta ja joku mies on vaan puhdistanut autoaan ja lähtenyt sitten liikkeelle ja lapsi on vaan tullut jostain eteen. Ja lapsi on ollut ulkona vanhempiensa tai jonkun muun aikuisen kanssa.

Ja heti syytetään taas kuskia.. Toisaalta "pakko" kai se jotakin on syyttää.
Tää tässä nyt sen epäselvyyden aiheuttikin koska tekstissä lukee että omakotitalon pihassa...

Toivottavasti pieni ihminen selviää tuosta :/
 
Tää tässä nyt sen epäselvyyden aiheuttikin koska tekstissä lukee että omakotitalon pihassa...

Toivottavasti pieni ihminen selviää tuosta :/
Aijoo, en huomannutkaan : / Jos mies on ollut joku vieras? Tuli vaan mieleen kun täällä tapahtui joitakin vuosia sitten niin että mies peruutti lapsen päälle ok-talon pihassa, oli ollut perheen luona kylässä.
Mutta toisaalta voihan se olla lapsen isäkin, tai isäpuoli tai joku ja toinen vanhempi on ollut pihalla vahtimassa lasta.
 
---
Aijoo, en huomannutkaan : / Jos mies on ollut joku vieras? Tuli vaan mieleen kun täällä tapahtui joitakin vuosia sitten niin että mies peruutti lapsen päälle ok-talon pihassa, oli ollut perheen luona kylässä.
Mutta toisaalta voihan se olla lapsen isäkin, tai isäpuoli tai joku ja toinen vanhempi on ollut pihalla vahtimassa lasta.
Ja voihan olla, että lasta ei vahtinut edes lapsen oma vanhempi. Usein noissa jutuissa sanotaan, että oli äidin/isän kanssa ja blaa blaa. Tässä vaan, että aikuisen valvonnassa.
 
---
[QUOTE="eee";22943660]Tai auto on ollut parkkeerattuna tien varteen, joku ihan sivullinen kuski siis. Omakotitalon piha on ollut vieressä ja lapsi on sieltä livahtanut tielle.[/QUOTE]

"Lapsi oli ollut leikkimässä aikuisen valvonnassa omakotitalon pihalla. Samalla pihalla mies oli puhdistanut autonsa lumesta ja ajoi pihasta tielle."
 
"Kaisa"
Voi olla myös tilanne et äiti on lasten kans ulkona, ja kääntää hetkeksi katseen isompaan lapseen laittaakseen hänelle kinttaat käteen, sillä aikaa seläntakana ollut 1v on kerenny kävellä auton taakse.. niin ja jos joku ihmettelee et 1v, ni mä olin päiällä 13kk ikäisen kanssa ulkona joka sujuvasti kävelee siellä lumessa kengät jalassa.. tuo 1v on liukuva käsite, laps on 1v oli se 12 tai 15kk
 
"Kaisa"
ja voi olla myös tilanne et äiti on lasten kans ulkona, näkee kyllä et lapsi on auton vierellä, ja olettaa et mies näkee myös auton vierellä olevan lapsen. (auto ei siis ole käynnissä) ja hups mies ei kiinnitäkkään lapseen huomiota
 
Mä voisin kuvitella että jos 1-vuotias lapsi on auton takana, niin sitä ei helposti siitä huomaa. Ei näy peileistä kun lapsi on niin lyhyt vielä, eikä välttämättä vaikka taakseen katsoo. Ja hyvinkin voi olla peruuttamisesta kyse kun on kerta kyseessä omakotitalon piha. Jos nyt autoa ei ole peruutettu pihaan että pääsee keula edellä lähtemään.
 
Tuossahan lukee että eturenkaan edessä, joten pakilla se on lähteny. Ja nyt enempiä puolustelematta kehotan menemään kokeilemaan laittamalla esim 80 pitkä palikka auton taakse, menkää kuskin paikalle ja yrittäkää nähdä se.
Varmasti on tuolla yliajajallakin erittäin paha olla, tuskin tehnyt tarkoituksella. Ja toivotaan että lapsi paranee tuosta. :)
 
ikävää
Sellainen kannattaa pitää aina mielessä, että kun lähtee autolla niin juuri ennen lähtöä varmistaa sanomalla jollekin aikuiselle, että lähden nyt, katso noiden lasten perään NYT, kun lähden.

Joka kerta muistutan itsekin esim. sukulaisiani että varmistakaa juuri ennen auton käynnistämistä, että joku aikuinen katsoo lapsia, kun lähdette! sanomalla sille aikuiselle, että lähden nyt, katso NYT lasten perään.
 

Yhteistyössä