1 vuotias flunssassa, mummolaan yön yli hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja paskamutsi(ko)
  • Ensimmäinen viesti
paskamutsi(ko)
Meijän 1 wee on nyt neljättä päivää sairaana ja huomenna olisi ystäväni syntymäpäiväjuhlat mihin olisi tarkoitus mennä, ja tarkoitus on ollut laittaa tyttö mummolaan hoitoon seuraavaksi yöksi.
Raaskinko jättää pienen flunssaisen tuttuun ja turvalliseen paikkaan yöksi kun itse lähden juhlimaan?
Tänään ollut edelleen lämpöä, mutta selvästi parempaan päin.. Toki jos huomenna tilanne näyttää vielä pahemmalta niin sitten kyllä kotiin jään.

vieras165
Niinkuin itse sanoit, jos hoitopaikka on tuttu ja turvallinen mummola, niin miksi ei. Turhaa sitä täältä on kysyä mikä on oikein ja mikä ei, vain sinä itse tiedät mikä on parhaaksi.

• Tykkää
Reactions: nedra
"Veera"
Jos on oletettavaa että herää itkemään monta kertaa yössä flunssan vuoksi niin en veis. Jos taas on kotonakin nukkunut taudista huolimatta niin varmaan nukkuu mummolassakin. Pakkaa varuiksi panadolia mukaan.

paskamutsi(ko)
Äitini tietenkin ottaa tytön mielellään hoitoon flunssasta ja heräämisistä huolimatta. Toki kaikki asianmukaiset lääkkeet yms pakataan mukaan, ja mummola on tossa ihan viekussa joten aamupäivällä tyttö haetaan takas kotio.

Jaaah
En veisi.
Aikuiset ei ajattele kuin omaa napaansa.
Silloin kun olen itse kipeänä tai ylipäänsä kuka tahansa aikuinen sairaana, niin silloin oma sänky on paras paikka.
Kotona rauhassa.

Miksi hemmetissä lapsia raahataan ympäriinsä sairaina.
Ajatellaan, sama se missä se flunssaansa potee. olkoot mummolassa tai serkun luona tai missä milloin.
Koti on hyvä paikka, lapsen tutut tavarat ja oma sänky.

Mutta kaikin mokomin, jotkut vanhemmat saavat jälkikasvuaan kipeinä raahata ympäriinsä.
ite sitä en tee.
Ajattelen aina miltä itsestä tuntuisi mennä sairaana autolla mummolaan ja siellä, vaikka hyvä hoito onkin, niin se ei ole koti.

tai on tietty tilanteita, jolloin mummola on parempi paikka, jos vanhemmat ei jaksa sairasta lastaan.

paskamutsi(ko)
[QUOTE="Vieras.";29301318]Ei sairaana hoitoon mihinkään.
Isä voi hoitaa kotona.[/QUOTE]

Lapsen isän kanssa emme ole yhdessä, tämä ei siis ole mikään vaihtoehto että isä hoitaisi. Paremmassa hoidossa tyttö on ehdottomasti oman äitini luona.

paskamutsi(ko)
En veisi.
Aikuiset ei ajattele kuin omaa napaansa.
Silloin kun olen itse kipeänä tai ylipäänsä kuka tahansa aikuinen sairaana, niin silloin oma sänky on paras paikka.
Kotona rauhassa.

Miksi hemmetissä lapsia raahataan ympäriinsä sairaina.
Ajatellaan, sama se missä se flunssaansa potee. olkoot mummolassa tai serkun luona tai missä milloin.
Koti on hyvä paikka, lapsen tutut tavarat ja oma sänky.

Mutta kaikin mokomin, jotkut vanhemmat saavat jälkikasvuaan kipeinä raahata ympäriinsä.
ite sitä en tee.
Ajattelen aina miltä itsestä tuntuisi mennä sairaana autolla mummolaan ja siellä, vaikka hyvä hoito onkin, niin se ei ole koti.

tai on tietty tilanteita, jolloin mummola on parempi paikka, jos vanhemmat ei jaksa sairasta lastaan.
Ymmärrän pointtisi, mutta itselläni on taas ollut monesti tapana pienenä olla hoidossa omassa mummolassa kun olin kipeä, ja se ei mitenkään tuntunut omasta mielestäni pahalta, päinvastoin.
Ja tämä lapsen "raahaaminen" mummolaan kestää sen 5 minuuttia jos sitäkään, eli pitkästä matkasta ei ole kyse. Ja niinkuin painotin, jos tytöllä on edelleen kuumetta tai muuten huonovointisempi kuin tänään niin jään tietenkin kotiin tällöin.

"Veera"
Äitini tietenkin ottaa tytön mielellään hoitoon flunssasta ja heräämisistä huolimatta. Toki kaikki asianmukaiset lääkkeet yms pakataan mukaan, ja mummola on tossa ihan viekussa joten aamupäivällä tyttö haetaan takas kotio.
Niin en tarkoittanut ettteikö mummo jaksaisi jeräillä yöllä vaan että jos lapsi on niin kipeä että jeräile niin varmaan kaipaisi äitiä yöllä.

"Puppu"
En mä kovin pahana pitäisi. Oletan että tyttö on useita kertoja aiemminkin ollut mummolassa yötä ja näkee mummoa muutenkin viikoittain. Eli tuossa tilanteessa lähtisin varmaan itsekin juhlimaan ja pikkuinen mummon hoivaan parantumaan :)

No jos on vaan flunssaa ja pientä lämpöilyä niin voisin hyvinkin viedä jos joku tommonen juhla tms.

Meillä lapset ainakin menevät riemusta kiljuen mummolaan ja joskus kun yksi on kipeänä (lievästi siis) Niin on jopa toivonut pääsevänsä mummolaan "rauhaan" sairastamaan.

En potisi suurta tuskaa siitä jos veisin. Mutta vain tosiaan jos kyseessä lievä flunssa, pientä lämpöilyä ja vointi kuitenkin paranemaan päin.

"Vieras."
Minä, minä, minä. Viis lapsesta. Oli mummo mis tahansa niin sairaan lapsen paikka on omassa sängyssä äidin vierellä.
Juhlia ja bilettää ehtii jos pakko niin myöhemminkin.

"vieras."
Eikös tuo ole aika pitkään jo lämpöillyt, jos jo neljättä päivää. Saattaa olla joku jälkitauti siis olla tuloillaan.

Itse en lasta ihan noin pienenä vienyt yökylään ylipäätään, 1,5-vuotiaana oli mummolassa ensimmäistä kertaa vasta yön yli. Mutta flunssaisena on usein ollut siellä hoidossa, siis lähinnä toki töiden takia, jos me vanhemmat emme ole voineet olla pois töistä. Meidän lapsi vaan ei koskaan ole ollut niin kipeä, että olisi yleisvointiin vaikuttanut eikä lämpöä ole ollut kuin korkeintaan kahtena päivänä peräkkäin. Jos olisi noin pitkään ollut kuumeinen, epäilisin että on jotain muuta kuin perusflunssaa, enkä siksi veisi mummolaan. Ei nimittäin ole kiva, jos mummi joutuu sitten korviaan huutavan lapsen kanssa päivystykseen lähtemään. Mutta muuten en näe pahana, jos flunssan jälkimainingeissa on mummon hoidossa, kunhan tauti on selkeästi paranemaan päin.

"Vieras."
Minä, minä, minä. Viis lapsesta. Oli mummo mis tahansa niin sairaan lapsen paikka on omassa sängyssä äidin vierellä.
Juhlia ja bilettää ehtii jos pakko niin myöhemminkin.

"Ihmettelen"
Siis eikö tässä ketjussa kukaan ihmettele sitä, että miksi haluat tartuttaa flunssan myös mummoon. Itse en ainakaan haluaisi ehdon tahdoin saada flunssaa, kun kerran ei pakko ole. Sinun juhlimisesi ei liene Pakko.

fdsfsa
[QUOTE="Vieras.";29301633]Minä, minä, minä. Viis lapsesta. Oli mummo mis tahansa niin sairaan lapsen paikka on omassa sängyssä äidin vierellä.
Juhlia ja bilettää ehtii jos pakko niin myöhemminkin.[/QUOTE]

Samaa viestiä toistat puolen tunnin välein? Siellä on tainnut juhliminen alkaa...

"vieraana"
Jos on paranemassa ja tuntee olonsa mummon luona turvalliseksi, niin veisin. Pieni lämpö ei tee niin mega kurjaa oloa että välttämättä äitiä kaipaa yhtään sen enempää kuin terveenä. Jos olisi kuumeinen en veisi.

Palstalta kun tollasta kysyt niin puolet teilaa sut varmasti, mutta itse tunnet lapsesi parhaiten :)

Yhteistyössä