1 vuotiaiden yösyönnit

Meillä nippanappa vajaa 1 v., joka syö yöllä vielä n. 2 - 3 kertaa. Tarkoitus on parin viikon sisällä vieroittaa yösyötöstä (mies hoitaa mukautetulla tassutuksella eli silittelyä, sylittelyä, rauhoittelua yms. + vettä nokkamukista tarpeen mukaan). Saa nähdä sitten, kuinka monta yötä huutaa.

Syy vieroitukseen juuri nyt ei itse asiassa ole se, että syöttäminen väsyttäisi äitiä. Mutta syksyllä pikkuinen pitäisi laittaa hoitoon ja sitä ennen tulisi opetella mm. päiväunien nukkuminen sisällä ja ajattelin myös joko lopettaa imetyksen tai vähentää sen pelkästään iltaimetykseen. Koska en halua, että kaikki uudet asiat opetellaan yhtä aikaa, niin nyt vieroitetaan yötissistä ja sen jälkeen opetellaan päikkäreitä.

Neiti 1,4v ja joskus aamuyöllä 5-6 aikoihin syö ja nukkuu sitten aamuun saakka. Ihan on saanut syödä yöllä jos on halunnut, tissistä vaihdettiin pulloon tuossa 10 kk ikäisenä ja sen jälkeen ei ole ollut huvisyöntiä. Ilmottaa halunsa maitoon sillä, ettei huoli tuttia jos haluaa maitoa.

Ei ole jokaöistä, useimmiten nukkuu aamuun.

Kiiwi
Meillä 1-vuotias syö kanssa pari kertaa yössä ja kaiken lisäks pulloa ja kaiken lisäks se pitää lämmittää. On yritetty useaan otteeseen vähentää, mutta ei sitä huutoa vaan kerta kaikkiaan raaski kuunnella. Poika huutaa tuntikaupalla tulipunaisena, eikä lopeta ennenkuin ääni menee. Nyt vielä pitäs suunnata päiväkotiin. Ajattelin, onko se sitten loppujen lopuksi niin suuri ongelma vaikka joisikin vähän maitoa yöllä. Jos vaikka saisi jotain turvallisuuden tunnetta siitä, kun menee veljen kanssa uusiin ympyröihin. Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan. Silittelyt ja sylittelyt eivät ole auttaneet ja itse olen pysynyt rauhallisena.

1v1kk syö välillä ja välillä ei, kerran vaan. Ennenkö täytti 1v söi kahdesti ja ajattelin asialle tehdä 1v synttäreiden jälkeen jotain, mut lopetti sit itsestään sen toisen kerran heräämisen. Jos syö yöllä, heräilee joko 4 aikaan tai sit kuuden jälkeen. Muutaman kerran nukkunut aamu kahdeksaan asti ja vaatinut sillon vielä maitoa, eikä ole jaksanut herätä ja on nukkunut vielä noin tunnin. Jokusen yön on sit nukkunut ihan kokonaan heräämättä.

Meillä loppui yösyöminen 7kk ikäisenä unikoululla. Hyvin on toiminut. Lapsi ei tarvitse yöllä maitoa nälkäänsä, ja yömaitohan on hirmu paha hampaille. Yöaikaa hampaat tarvitsevat levätäkseen, ei niin että happohyökkäys tulee vuorokauden ympäri muutaman tunnin välein. meillä on iltapuuro klo 20.30, ja aamupuuro herättyä eli 8.30-9.30.

Ymmärrän kyllä että lapsen huutoa on kamala kuunnelle, mutta se menee ohi parissa yössä, eikä lapsi itse koska on surullinen, vaan koska sitä ottaa päähän kun palvelut loppuu... :hug: kaikille jotka yrittää yövierotusta!

Meillä tyttö jo 1v3kk ja edelleen syö yöllä... Välillä on kausia jollon nukkuu läpi yön mutta nyt taas ollu viikkokausia että kerran jopa kaksi kertaa haluaa maitoa. Viime yönä söi klo 1 ja klo 6.30. Tiedän että tän ikäisen ei tarvis yöllä juoda maitoa ja että se on pahaksi hampaille... Mutta mulla ei yksinkertaisesti riitä voimat unikouluihin. Ja toisekseen miehen pitäs saada nukkua yöllä että jaksaa töihin. Meillä pieni asunto niin ei ole sellasta mahdollisuutta että toiseen huoneeseen menis nukkuun..
Viime syksynä tytön ollessa 7 kk yritin unikoulua mutta joka yö vaan oli huonompi ja mulle tuli väsy kun ei saanu nukuttua niin jätin sen sitten, neljännen yön jälkeen.Silittelyt ei yöllä auta vaan itku yltyy vaan. Ja oon huomannu että nälkä tytöllä on kun juo sen maidon sitte niin vauhdilla.
En tiedä mitä tän asian kans tekis. Oon yrittäny päivällä saada tyttöä enempi syömään ettei yöllä tarvis nälkään herätä... Illalla syö ihan hyvin puuroa ja leipää ja vielä pullollisen maitoa...
No kai ne yösyönnit loppuu vielä joku päivä! Mutta vinkkejä otetaan vastaan..

Meillä tyttö nyt 1v. ja nukkuu klo.20.00-7.00 heräämättä.
n.7kk:n vanhaksi nukkui samassa huoneessa ja heräili yöllä pari kertaa.Olin jo toiviton tilanteeseen kun kaipasin itse enemmän unta, kunnes, laitoin omaan huoneeseen nukkumaan ja on alusta asti nukkunut tosi hyvin, ilman huutoja.
Meillä ongelmana oli ilmeisesti se, että lapsi häiriintyi meistä samassa huoneessa nukkuessaan.
Tiedän, että on varmasti vaikea pitää lapselle mitään unikouluja jos esim. miehen pitää nukkua, että jaksaa mennä töihin seuraavana päivänä..
Voimia :flower:

Meidän tyttö tissitteli öisin 3-6 kertaa joka yö, kunnes äiti oli aivan sippi ja kiukkuinen. Sinnittelin muuton ja hampaiden tulon yli ja kun tuli iskälle loma tytön ollessa reilut 1v 2kk, häivyin ekoiksi öiksi pois kotoa ja sitten nukuin olohuoneessa varmaan 1½ viikkoa.
Isä kuunteli itkut, joita oli enimmillään ½ tuntia kerralla eli vähällä päästiin. Nukkui iskän vieressä ja hyvin meni. Muutama yö meni niin, että heräsi vain kaksi kertaa ja itki hetken,sen jälkeen pari-kolme viikkoa, että heräsi kerran, mutta nukahti helposti uudelleen.
Helpommalla päästiin kuin jos mä olisin nukkunut samassa huoneessa ja lohdutellut. Sitäkin nimittäin kokeiltiin aiemmin, mutta ne kokeilut epäonnistui äidin väsyn takia.

Meillä tyttö lopetti yösyönnin muutaman kuukauden iässä. Ne vaan loppui, tyttö ei herännyt yöllä... Ja jos heräsi, niin koitin josko rauhoittuisi tutilla, ja näin kävi... Eli ei mitenkään ollut tarkoitus lopettaa niin aikaisin yösyömistä, mutta minkäs teit kun toinen nukkui... :D

meillä poika 1v.3kk syö vaihtelevasti välillä ei lainkaan ja välillä jopa 3 kertaa.lopetin imettämisen 11kk.päivisin poika ei juo pulloa lainkaan ainoastaan yöllä.en stressaa yö syönnin lopettamisessa,jossain vaiheessa itse sit jättää.esikoinen aikoinaan söi 1v.4kk.saakka

Yhteistyössä